Аналіз регуляторного впливу  до проекту  рішення Хмельницької міської ради «Про встановлення обмежень щодо продажу та споживання пива (крім безалкогольного), алкогольних напоїв, вин столових на території міста Хмельницького»

Аналіз регуляторного впливу 

 

до проекту  рішення Хмельницької міської ради «Про встановлення обмежень щодо продажу та споживання пива (крім безалкольного), алкогольних напоїв, вин столових на території міста Хмельницького»

 

         Даний  аналіз регуляторного впливу (далі – Аналіз) підготовлений  відповідно до вимог Законів України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»,  «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності», «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою обмеження шкідливого впливу споживання алкогольних напоїв, популяризації здорового способу життя, посилення профілактичного впливу і протидії проявам пияцтва та алкоголізму серед населення.

 

І. Визначення проблеми

 

Порядок реалізації алкогольних напоїв в Україні регламентується Законами України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»,  «Про захист прав споживачів», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових». 

 Проте, проблема громадського порядку, безпеки і тиші в вечірній та нічний час доби біля закладів торгівлі та ресторанного господарства, алкоголізму, негативного впливу споживанння алкогольних напоїв на здоров’я громадян, особливо молоді  залишається актуальною. 

Хмельницькою міською радою приділяється значна увага цій проблемі. Так, були прийняті відповідні рішення двадцять четвертої сесії міської ради від 08.04.2009 р. № 54 «Про посилення профілактичного впливу і протидії проявам пияцтва та алкоголізму серед населення  Хмельницького», рішення двадцять шостої сесії міської ради від 27.05.2009 р. № 37 «Про внесення змін до рішення двадцять четвертої сесії міської ради від 08.04.2009 р. № 54». Вказаними рішеннями вводились обмеження щодо продажу алкогольних напоїв в нічний час на території міста Хмельницького.

 Алкогольні, слабоалкогольні напої, пиво реалізуються в місті через мережу закладів роздрібної торгівлі. За даними  Хмельницького управління ГУ ДФС у Хмельницькій області у 2019 році суб’єктам господарювання видано 869 ліцензій на право роздрібної торгівлі  алкогольними напоями. Як показує аналіз режимів роботи закладів торгівлі, в яких здійснюється продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв, пива, основна частина закладів працює за погодженим режимом роботи з 8-00 до 22-00 години, ( 47 закладів -  цілодобово).

Біля об’єктів торгівлі, які здійснюють свою діяльність у місті після 22.00 години,  мають місце випадки порушень громадського спокою, пошкодження майна територіальної громади, засмічення території міста, вчинення громадянами правопорушень в стані алкогольного сп’яніння. 

  Виникає потреба вирішення питання обмеження шкідливого впливу споживання алкогольних напоїв, популяризації  здорового способу життя, посилення профілактичного впливу і протидії проявам пияцтва та алкоголізму серед населення, зменшення кількості  адміністративних правопорушень, скоєних в стані алкогольного спяніння.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових» № 2376-УІІІ від 22 березня 2018 року,  надано повноваження міським радам в частині встановлення заборони продажу пив (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) у визначений час доби в межах території відповідної адміністративно- територіальної одиниці ) та доповнено Закони України» «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів» частиною наступного змісту: «Сільські, селищні та міські ради в межах території відповідної адміністративно- територіальної одиниці можуть встановлювати заборону продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктів господарювання  (крім закладів ресторанного господарства) у визначений рішенням таких органів час доби». З метою впровадження державної політики щодо попередження вживання серед населення алкогольних напоїв існує необхідність введення обмеження часу продажу алкогольних напоїв, слабоалкогольних напоїв, пива (крім безалкогольного), вин столових у певний час доби на території міста для запобігання правопорушень в нічнй час доби, популяризації здорового способу життя. 

Так, за даними Хмельницького відділу поліції ГУНП в Хмельницькій області  протягом 2018 року за ст.178 КУпАП (розпивання пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв у заборонених законом місцях або поява у громадських місцях у п’яному вигляді складено                   330 адміністративних протоколів, протягом 2019 року – 228 фактів. За ст. 182 КУпАП (порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях) зафіксовано 62 правопорушення, протягом 2019 року складено                                   29 протоколів. Значна частина вказаних адміністративних правопорушень припадає на період з 22.00 до 06.00 год. після вжиття алкогольних напоїв (в місцях розташування закладів ресторанного господарства, магазинів з цілодобовим режимом роботи). Такі факти негативно впливають на якість життя мешканців міста, сприяють росту захворювань, пов’язаних з вживанням алкогольних напоїв, вчинення злочинів в стані алкогольного сп’яніння, особливо серед неповнолітніх. 

Враховуючи вищевикладене, розроблено проєкт рішення  «Про встановлення обмежень щодо продажу та споживання пива, алкогольних напоїв, вин столових на території міста Хмельницького».

 

Основні групи, на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

-

Органи місцевого самоврядування

+

-

Суб'єкти господарювання,

+

-

у тому числі суб'єкти малого підприємництва

+

-

 

Проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів, діючих регуляторних актів,  оскільки з 25 квітня 2018 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання  органам місцевого самоврядування повноваженььь встановлювати бмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових».

 

II. Цілі регулювання

            Цілями регуляторного акту  є :

  • зменшення кількості адміністративних  та кримінальних правопорушень в місті в нічний час доби та покращення  стану громадського порядку, безпеки громадян;

  • запобігання надмірного вживання алкогольних напоїв серед громадян, профілактика та протидія проявам пияцтва та алкоголізму;

  • сприяння формуванню у мешканців міста, насамперед у молоді, пріоритету здорового, тверезого способу життя.

 

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Відсутність регулювання (далі - Альтернатива 1)

Дана альтернатива не передбачає будь-яких дій зі сторони органу місцевого самоврядування та залишає існуючу ситуацію без змін.

Забезпечення регулювання  шляхом обмеження в часі реалізації суб’єктами господарювання алкогольних, слабоалкогольних напоїв, пива (крім безалкогольних), вин столових (далі  - Альтернатива 2)

Альтернатива передбачає введення обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових  шляхом заборони їх продажу з 22-00 до 10-00 години в торгівельних закладах міста, з метою посилення профілактики та протидії проявам пияцтва та алкоголізму серед населення міста.

 

Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

 

Оцінка впливу на інтереси органів місцевого самоврядування

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива  1

Відсутні 

Збільшення кількості адміністративних та кримінальних правопорушень в місті в нічний час доби

Альтернатива 2

Забезпечення виконання вимог чинного законодавства .

Дотримання громадського порядку.

Покращення стану здоров’я населення, зокрема дітей  та підлітків.

Впровадження проекту рішення не потребує виділення коштів з міського бюджету.

 

Оцінка впливу на  інтереси громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Підвищення рівня небезпеки в нічний час доби. Погіршення стану здоров’я населення через наслідки зловживання алкогольними напоями.

Альтернатива 2

Покращення громадського порядку в нічний час. Зменшення  кількості захворювань, спричинених негативним впливом споживання алкогольних напоїв, рівня алкогольної залежності серед населення, особливо серед молоді.

Відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

-

22

35

691

748

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

            -

2,95

4,68

92,38

100

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Сталий дохід від продажу алкогольних напоїв

Відсутні 

Альтернатива 2

Рівнозначні умови в частині реалізації через роздрібні мережі алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових, пива (крім безалкогольного). 

Часткове зменшення прибутку від реалізації алкогольних напоїв в нічний час доби.

Виготовлення інформаційних матеріалів щодо обмеження часу продажу алкогольних напоїв

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1

Проблема продовжує існувати

Альтернатива  2

                        3 

Усі важливі аспекти проблеми будуть врегульовані

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Відсутні

Відсутні

Альтернатива не сприяє вирішенню поставлених цілей. Проблема продовжує існувати

Альтернатива 2

Забезпечення виконання вимог чинного законодавства. Покращення стану громадського порядку в нічний час доби,   Покращення стану дитячого та підліткового здоров’я, репродуктивного здоров’я населення, зниження рівня алкогольної залежності Мінімізація соціальних наслідків від надмірного вживання алкогольних напоїв.

Відсутні

Усі важливі аспекти проблеми будуть врегульовані, альтернатива відповідає вимогам чинного законодавства, сприяє вирішенням соціальних проблем, пов’язаних з вживанням алкоголю, збалансовує інтереси міської влади, громадян та суб’єктів господарювання

 

Рейтинг 

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1 

Не забезпечується  досягнення цілей 

Не відповідність вимогам чинного законодавства

Альтернатива 2

Альтернатива є результативною, збалансовує інтереси міської влади, громадян та суб’єктів господарювання, відповідає вимогам чинного законодавства та сприяє вирішенню соціальних проблем, пов’язаних із вживанням алкогольних напоїв в нічний час доби

Зміни чинного законодавства можуть призвести до необхідності внесення змін до регуляторного акта

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми

 

Дія запропонованого регуляторного акта поширюється на суб’єктів господарювання , які отримали ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями на території міста Хмельницького та мають погоджений у встановленому порядку режим роботи об’єкту торгівлі цілодобово або до  23-00 години .

Вказану проблему планується розв’язати шляхом затвердження рішення сесії Хмельницької міської ради «Про встановлення обмежень щодо продажу та споживання пива, алкогольних напоїв, вин столових на території міста Хмельницького» шляхом заборони їх продажу з      22.00 год. до 10.00 год.

 Зі сторони міської влади для реалізації вимог регуляторного акта необхідно забезпечити інформування громадськості та суб’єктів господарювання в сфері торгівлі алкогольними напоями про проєкт регуляторного акта  через розміщення повідомлення про оприлюдення проєкту регуляторного акта в друкованих засобах масової інформації, на офіційному веб-сайті міської ради та відповідно інформацію про прийняте рішення міської ради.

Суб’єктам господарювання для забезпечення вимог регуляторного акта  рекомендується виготовлення інформаційних матеріалів для розміщення в об’єктах торгівлі про обмеження в часі продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових для  інформування покупців.

За умови  розширення  частки інших товарів  в загальному товарообігу,  зміни спеціалізації закладу, застосування сучасних методів маркетингової політики можлива мінімізація втрат  суб`єктів підприємницької діяльності від реалізації положень прийнятого регуляторного акта.

Після прийняття регуляторно акта прогнозується  покращення стану громадського порядку в місті нічний час доби,  зменшення кількості адміністративних та кримінальних правопорушень, вчинених в стані алкогольного сп’яніння та покращення безпеки  громадян, зменшення фактів порушень законодавства в сфері торгівлі алкогольними напоями,

привернення уваги громадськості до проблеми надмірного вживання алкогольних напоїв, сприяння формуванню у мешканців міста, насамперед у молоді, пріоритету здорового, тверезого способу життя, запобігання надмірного споживання алкогольних напоїв серед громадян, покращення стану дитячого та підліткового здоров’я, репродуктивного здоров’я населення міста. 

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта

        

Для виконання вимог регуляторного акта додаткові витрати органів місцевого самоврядування не потрібні.

 

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

 

Строк дії регуляторного акта необмежений. У разі зміни чинного законодавства або з інших причин, до регуляторного акта можуть бути внесені зміни та доповнення.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

 

Показниками результативності дії регуляторного акту є:

1) кількость випадків адміністративних правопорушень за порушення вимог ст. 178 КУпАП (розпивання спиртних напоїв в громадських місцях і поява в громадських місцях у п’яному вигляді), за порушення вимог ст. 173 КУпАП (дрібне хуліганство) та за порушення вимог ст. 173-2 КУпАП (вчинення насильства в сім`ї), яке вчиняється в стані алкогольного сп`яніння; 

            2) кількість об’єктів торгівлі, в яких зафіксовано  факти продажу алкогольних напоїв в заборонений час доби;

           3) загальна кількість діючих ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями на території міста ;

           4)  кількість суб’єктів господарювання та фізичних осіб, на яких поширюється дія  акта;

           5)  розмір коштів і часу, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаними  з виконанням вимог акта;

          6)  рівень проінформованості  суб’єктів господарювання та фізичних осіб з основними положеннями   акта;

          7)  розмір надходжень до  державного та місцевого бюджетів  і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта.

           8) формування у мешканців міста, насамперед у молоді, пріоритету здорового, тверезого способу життя;

           9) створення належних правових, організаційних та соціальних умов для реалізації політики запобігання  проявам пияцтва та алкоголізму в місті.

 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

 

1. Базове відстеження результативності зазначеного проекту акту здійснюється протягом трьох місяців після прийняття рішення Хмельницькою  міською радою.     

2. Повторне відстеження результативності проводиться через рік після прийняття регуляторного акта.

3. Відстеження результативності проводиться статистичним та соціологічним методами.

4.  Види даних: статистична інформація, наявна в управлінні торгівлі та структурних підрозділах міської ради. 

5.  Цільова група: суб’єкти малого та середнього бізнесу – фізичні особи – підприємці, юридичні особи.

 

Начальник  управління   торгівлі                                                     Руслана СІДЛЕЦЬКА 

 

                                          

 

 

 

                                            

 

 

 

 

 

 

                                        Додаток  1

ТЕСТ малого підприємництва (М-Тест)

 

1. Консультації з представниками  мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

 

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено відповідальними за підготовку проекту регуляторного акта (з 20.08.2019 - 29.11.2019 року). 

 

 з/п

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), Інтернет - консультації прямі (Інтернет - форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1.

Робочі наради  та зустрічі.

 

10

 Доведення до відома обґрунтування  доцільності   прийняття рішення про встановлення обмежень щодо продажу та споживання пива, алкогольних напоїв, вин столових на території міста Хмельницького. Обговорено оцінку впливу регуляторного акта в рамках проведення аналізу регуляторного впливу.

2.

Вид консультації:

В телефонному  та усному режимі, Інтернет консультації

27

3.

Відкрите обговорення 

43

21.11.2019 відбулось відкрите обговорення регуляторного акта «Про встановлення обмежень щодо продажу та споживання пива, алкогольних напоїв, вин столових

на території міста Хмельницького» за участі керівників, працівників управлінь та комунальних підприємств міської ради, фізичних осіб-підприємців, представників  громадських організацій. Обговорення відбулось активно, надані пропозиції враховані при підготовці проекту рішення міської ради.

 

2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва:

кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 726 осіб;

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 97,06 % (відповідно до таблиці «Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання» додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).

3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

Витрати
на одного суб'єкта господарювання малого  підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта*

Порядковий номер

Витрати

За перший рік

За п'ять років

Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

-

-

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

-

-

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

-

-

4

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов'язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

-

-

5

Інше (витрати на подачу заяви та пакету документів для укладання договорів особистого строкового сервітуту), гривень

-

-

6

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5), гривень

-

-

7

Кількість суб'єктів господарювання малого підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

-

-

8

Сумарні витрати суб'єктів господарювання малого підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

-

-

*Запровадження регуляторного акту не передбачає витрат у суб'єктів господарювання малого  підприємництва на придбання обладнання чи проведення експертиз.

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування 

        Розрахункова чисельність суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 726 особи. Розрахунок вартості 1 людино-години:

Для розрахунку витрат використовується  орієнтований мінімальний розмір заробітної плати (мінімальна  заробітна плата 4173,0) у погодинному розмірі 4173,0/160 =26,08 грн /год.

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п'ять років

9.

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання Формула: 

витрати часу на отримання інформації про регулювання отримання необхідних форм та заявок  Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата)Х оціночну кількість форм

(0,1 годин Х 26,08 грн. = 2,61)

2,61 грн.

0,0

0,0

10.

Процедури організації виконання вимог регулювання Формула:  витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур

0,0

0,0

0,0 

11.

Процедури офіційного звітування (витрати часу з підготовки та подання документів)

Не потребує звітності.

0,0

0,0

0,0 

12.

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

Формула:

витрати часу на забезпечення процесу перевірок контролюючих органів Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата)  Х оціночну кількість перевірок 

0,0

0,0

0,0

13.

Інші процедури (уточнити)

0,0

-

-

14.

Разом, гривень.

Формула:

(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)

2,61

Х

0,0

15.

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

726

0,0

0,0

16.

Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчик «разом» Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14Х рядок 15) 

1894,86

Х

0,0

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання:

Хмельницька міська рада та її структурні підрозділи

(назва державного органу)

Процедура регулювання суб'єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб'єкта господарювання малого підприємництва 

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб'єкта

Оцінка кількості суб'єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень

1. Консультування суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

0,3 год.

33,26 грн.

(110,88 грн./год. середня заробітна плата відповідного органу державної влади 2019 року – 15856 грн. / середня тривалість робочого часу 143 год./міс.)

1

726

24146,76 грн.(вартість часу співробітника х кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання)

2. Участь в спільних з іншими   структурними підрозділами обстеженнях  з питання, що передбачено регуляторним актом 

2,0 год.

221,76

1

726

160997,76 грн.

3. Підготовка звітності за результатами регулювання

-

-

-

-

-

4. Інші адміністративні процедури (уточнити)

-

-

-

-

-

Разом за рік

Х

Х

Х

Х

185144,52 грн.

Сумарно за п'ять років

Х

Х

Х

Х

 

 

4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

№ з/п

Показник

Перший рік регулювання (стартовий), грн.

1

Оцінка витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання, грн. 

-

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування, грн.

1894,86

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого  регулювання (рядок 1+ рядок 2), грн.

1894,86

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва, грн.

185144,52

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання (рядок 3 + рядок 4), грн.

187039,38

 

    Начальник  управління торгівлі                                                    Руслана СІДЛЕЦЬКА    

 

Посадові особи виконавчого комітету Хмельницької міської ради, відповідальні за здійснення державної регуляторної політики

ПІБ Адреса
Сахарова Наталія Євгенівна
начальник відділу розвитку промисловості та підприємництва управління економіки
м. Хмельницький, вул. Героїв Маріуполя, 3 (0382) 76-21-12 [email protected]

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!