АНАЛІЗ регуляторного впливу до проекту рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради «Про затвердження коефіцієнту завантаженості відведених майданчиків для платного паркування транспортних засобів на території міста Хмельницького»
АНАЛІЗ регуляторного впливу до проекту рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради
«Про затвердження коефіцієнту завантаженості відведених майданчиків для платного паркування транспортних засобів на території міста Хмельницького»
1. Визначення проблеми.
Станом на сьогоднішній день, в м. Хмельницькому існує проблема з паркуванням транспортних засобів, а саме: відсутність платного паркування транспортних засобів та контролю за справлянням плати за паркування транспортних засобів на відведених майданчиках для платного паркування по Львівському шосе та проспекту Миру, через що втрачаються надходження коштів до бюджету міської територіальної громади.
Проектом регуляторного акта передбачається затвердження коефіцієнту завантаженості відведених майданчиків для платного паркування транспортних засобів на території міста Хмельницького як складової частини тарифу на послуги з паркування.
Очікується, що затвердження коефіцієнту надасть можливість встановлення тарифу на послуги з користування відведеними майданчиками для платного паркування з подальшим надходженням до бюджету міської територіальної громади додаткових коштів.
Основною метою є затвердження коефіцієнту завантаженості відведених майданчиків для платного паркування транспортних засобів для встановлення актуального на момент прийняття тарифу на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів у місті Хмельницькому.
Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи) |
Так |
Ні |
Громадяни |
Х |
|
Держава |
Х |
|
Суб'єкти господарювання, |
Х |
|
у тому числі суб'єкти малого підприємництва* |
|
X |
Ринкові механізми не мають впливу на вирішення описаної проблеми, тому що проблему не можливо вирішити за допомогою інших регуляторних актів, вони не регулюють дане питання.
ІІ. Цілі державного регулювання.
Затвердження на території міста Хмельницького коефіцієнту завантаженості відведених майданчиків для платного паркування транспортних засобів, з метою встановлення актуального на момент прийняття тарифу на послуги з користування відведеними майданчиками для платного паркування транспортних засобів, використання новітніх технологій організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів.
Покращення безпеки дорожнього руху.
Розвиток транспортної інфраструктури.
Покращення якості надання послуг з паркування.
Збільшення дохідної частини бюджету міської територіальної громади.
ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей.
1. Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Відсутність регулювання |
Відсутність нормативно-правового акта, який забезпечує створення умов для впровадження сучасних систем обліку та контролю оплати вартості послуг з паркування транспортних засобів. |
Запровадження регулювання |
Прийняття рішення відповідатиме вимогам чинного законодавства із наближенням умов надання послуг до рівня європейських стандартів. |
Інші способи, що не передбачають розроблення та прийняття зазначеного нормативного акта, є неприйнятими, оскільки вирішення порушеної проблеми лежить передусім у правовій площині.
2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів держави:
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Відсутність регулювання |
Відсутні |
Відсутні надходження коштів від збору за місця для паркування транспортних засобів |
Запровадження регулювання |
Реалізація державної політики в частині встановлення тарифу оплати вартості послуг з паркування. |
Виділення коштів на благоустрій території, витрати на організацію та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян:
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Відсутність регулювання |
Економія коштів для оплати послуг з паркування. |
Відсутність свідомої можливості оплатити послуги з паркування. |
Запровадження регулювання |
Прийняття рішення дасть змогу підвищити рівень якості надання послуг з паркування транспортних засобів, сприятиме використанню сучасних електронних систем. |
Необхідність сплачувати кошти за користування майданчиками для платного паркування |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання:
Показник |
Великі |
Середні |
Малі |
Мікро |
Разом |
Кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків |
0 |
0 |
100 |
0 |
Х |
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Відсутність регулювання |
Економія коштів з бюджету міської територіальної громади для облаштування відведених майданчиків для платного паркування та функціональної діяльності оператора з організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування |
Відсутність податкового наповнення бюджету міської територіальної громади. Низький рівень розвитку паркувальної діяльності. Хаотичне паркування, порушення Правил дорожнього руху, перевантаженість вулиць. |
Запровадження регулювання |
Прийняття рішення дасть змогу дотримуватись сучасних вимог до технічного забезпечення місць для паркування транспортних засобів, що сприятиме зменшенню збитків підприємств, пов’язаних з наданням відповідних послуг. Запровадження сучасних способів/сервісів оплати послуг. Встановлення економічно обґрунтованих тарифів на послуги з паркування, покращення благоустрою міста. |
Витрати пов’язані з організацією та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів на відведених майданчиках для платного паркування |
ВИТРАТИ
на одного суб’єкта господарювання великого, середнього і малого підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта
Порядковий номер |
Витрати |
За перший рік |
За п’ять років |
1 |
Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень |
177967 |
377967 |
2 |
Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень |
841104 |
3084048 |
3 |
Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень |
1000 |
5000 |
4 |
Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень |
0 |
0 |
5 |
Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень |
10000 |
30000 |
6 |
Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень |
9144 |
45720 |
7 |
Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень |
959854 |
2239659 |
8 |
Інше (уточнити), гривень |
0 |
0 |
9 |
РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень |
1999069 |
5782394 |
10 |
Кількість суб’єктів господарювання великого,середнього та малого підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць |
1 |
1 |
11 |
Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень |
1999069 |
5782394 |
Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання
Вид витрат |
У перший рік |
Періодичні (за рік) |
Витрати за п’ять років |
Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо |
177967 |
50000 |
377967 |
Вид витрат |
Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік) |
Витрати за п’ять років |
Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів) |
841104 |
3084048 |
Вид витрат |
Витрати на ведення обліку, підготовку та подання звітності (за рік) |
Витрати на оплату штрафних санкцій за рік |
Разом за рік |
Витрати за п’ять років |
Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу) |
1000 |
0 |
1000 |
5000 |
Витрати* на адміністрування заходів державного нагляду (контролю) (за рік) |
Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень (за рік) |
Разом за рік |
Витрати за п’ять років |
|
Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо) |
0 |
0 |
0 |
0 |
*Примітка: Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду порахувати не можливо по причині відсутності накладених штрафних санкцій та усунення виявлених порушень.
Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо) |
Витрати безпосередньо на дозволи, ліцензії, сертифікати, страхові поліси (за рік - стартовий) |
Разом за рік (стартовий) |
Витрати за п’ять років |
|
Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних / обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо) |
7000 |
3000 |
10000 |
30000 |
За рік (стартовий) |
Періодичні |
Витрати за п’ять років |
|
Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо) |
9144 |
9144 |
45720 |
Вид витрат |
Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік) |
Витрати за |
Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу |
959854 |
2239659 |
IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) |
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) |
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Відсутність регулювання |
1 |
Цілі регулювання не можуть бути досягнуті, оскільки, серед іншого, буде відсутній тариф на послуги з користування відведеними майданчиками для платного паркування та контроль за оплатою вартості послуг з паркування. |
Запровадження регулювання |
3 |
Прийняття рішення дасть змогу встановити тариф на послуги з платного користування відведеними майданчиками для паркування, створить умови для запровадження сучасних способів оплати послуг. |
Рейтинг результативності |
Вигоди (підсумок) |
Витрати (підсумок) |
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
Відсутність регулювання |
Відсутність необхідності залучення додаткових фінансових ресурсів для облаштування майданчиків. |
Збитки бюджету міської територіальної громади, які будуть пов’язані із неповноцінним функціонування майданчиків для платного паркування. Повна відсутність контролю оплати послуг з паркування. |
Не вирішуватиме проблеми. |
Запровадження регулювання |
Стабільне функціонування відведених майданчиків для платного паркування. Покращення обслуговування жителів та гостей міста. Реалізація державної політики в частині надання послуг з паркування. |
Виділення коштів для облаштування потенційних місць для платного паркування. |
Вказаний альтернативний спосіб забезпечуватиме поетапне вирішення проблеми. |
Рейтинг |
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи |
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
Відсутність регулювання |
Не є прийнятною, адже не вирішує існуючу проблему. |
Х |
Запровадження регулювання |
Прийнятна, адже вирішує частину проблемних питань. |
Х |
V. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми
Механізмом, що забезпечує розв’язання визначеної проблеми є затвердження коефіцієнту завантаженості відведених майданчиків для платного паркування транспортних засобів з подальшим встановленням тарифу на послуги з користування майданчиками для платного паркування.
VІ. Оцінка виконання вимог регуляторного акту залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Державний орган, для якого здійснюється розрахунок адміністрування регулювання:
Хмельницька міська рада та її виконавчі органи
(назва державного органу)
Порядковий номер |
Назва державного органу |
Витрати на адміністрування регулювання за рік, гривень |
Сумарні витрати на адміністрування регулювання* за |
Сумарно бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів великого і середнього підприємництва |
- |
- |
- |
*Примітка: Витрати на адміністрування регулювання передбачити неможливо по причині невизначеної кількості самих суб’єктів господарювання.
VІІ.Обґрунтування запропонованого строку чинності регуляторного акта.
Термін дії запропонованого регуляторного акта необмежений або до прийняття нових нормативних актів. У разі потреби до регуляторного акта вноситимуться відповідні зміни, у тому числі за підсумками відстеження його результативності.
VІІІ. Визначення показників результативності дії регуляторного акта.
Кількісні показники, які характеризують дію регуляторного акта:
Кількість відведених майданчиків для платного паркування транспортних засобів, призначених для сплати вартості таких послуг.
Кількість громадян, які користуються послугами з платного паркування.
Сума коштів у бюджеті міської територіальної громади, отриманих від функціонування платних майданчиків для паркування.
Показники впроваджуваності:
А) Кількість майбутніх учасників, які будуть задіяні у процесі із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування.
Б) Кількість учасників, що не дотримуються норм передбачених регуляторним актом.
Показники інформованості:
А) Джерела інформації щодо прав та обов’язків усіх учасників проекту.
Б) Проінформованість щодо прав та обов’язків усіх учасників.
Показники передбачуваності:
А) Впевненість усіх учасників у його стабільній роботі.
Значення прогнозних показників результативності дії регуляторного акта (у кількісному виразі) наведено у таблиці
№ |
Назва показника |
Одиниця виміру |
За 2021 рік |
Очікувані показники за 1 рік регулювання |
Очікувані показники за 3 роки регулювання |
1. |
Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акту. |
од. |
1 |
1 |
1 |
2. |
Кількість скарг та зауважень по роботі. |
% |
15 |
2 |
2 |
3. |
Кількість майданчиків для платного паркування. |
од. |
2 |
4 |
6 |
4. |
Кількість встановленого обладнання на майданчиках для платного паркування. |
од. |
5 |
9 |
13 |
5. |
Розмір коштів, що надійшли до бюджету міської територіальної громади за оплату послуг з паркування. |
грн. |
841104 |
1401840 |
1962576 |
*Примітка: Рівень проінформованості суб’єктів щодо основних положень регуляторного акта становить 100% та є незмінним протягом вимірювального періоду.
ІХ. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта.
Базове відстеження буде здійснено на протязі трьох місяців з дати набрання чинності рішення.
Повторне відстеження проводиться через рік з дня набрання ним чинності.
Періодичні відстеження результативності цього рішення здійснюються один раз на три роки з дня набрання чинності.
Метод проведення відстеження результативності - статистичний.
Вид даних - статистична інформація, наявна в комунальному підприємстві по організації роботи міського пасажирського транспорту.
Цільові групи осіб на яких розповсюджується дія регуляторного акту - жителі та гості міста Хмельницького, суб’єкти господарювання.
Директор комунального підприємства
по організації роботи міського
пасажирського транспорту В. КОГУТ