Новини

Запрацював інклюзивний ресурсний центр для реабілітації дітей з особливими потребами

У Хмельницькому запрацював інклюзивний ресурсний центр в якому облаштована кімната лікувальної фізкультури, кабінет психолога, клас для занять тощо. Для батьків у центрі проводитимуть лекції та тренінги.
"Наше місто має потребу мінімум в двох таких сучасних центрах. Цілком можливо, що за рік-два ми відкриємо ще один", - каже міський голова Олександр Симчишин.
Для того, щоб інклюзивний центр запрацював, з казни міста виділили близько 700 тисяч гривень. Ще 125 отримали з держбюджету.

ІРЦ створено з метою забезпечення права дітей з ООП (з особливими освітніми потребами) від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, шляхом проведення комплексної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного супроводу.

Завдання інклюзивно-ресурсного центру:

- проведення комплексної оцінки, розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг;

- участь фахівців ІРЦ у командах психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в закладах загальної середньої, дошкільної освіти;

- ведення реєстру дітей, які пройшли КО і перебувають на обліку в ІРЦ;

- ведення реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з ООП (за згодою фахівців);

- надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти;

- надання методичної допомоги педагогічним працівникам з питань організації інклюзивного навчання;

- консультування батьків (законних представників) дітей з ООП з питань;

- моніторинг динаміки розвитку дітей з ООП;

- організація інформаційно-просвітницької діяльності

Напрямки комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей:

- оцінка фізичного розвитку дитини;

- оцінка мовленнєвого розвитку;

- оцінка когнітивної сфери;

- оцінка емоційно-вольової сфери;

- оцінка навчальної діяльності.

За результатами оцінки формується висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, який містить рекомендації щодо використання освітньої програми для дитини з особливими освітніми потребами, рекомендації для вчителів, практичного психолога, вчителя-логопеда, батьків, асистента та інше.