Проекти рішень виконавчого комітету

Про внесення на розгляд сесії Хмельницької міської ради пропозиції про затвердження Положення про опорний заклад загальної середньої освіти Хмельницької міської територіальної громади

Про внесення на розгляд сесії Хмельницької міської ради пропозиції про затвердження Положення про опорний заклад загальної середньої освіти Хмельницької міської територіальної громади

 

Розглянувши клопотання Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради, з метою удосконалення структури закладів загальної середньої освіти Хмельницької міської територіальної громади, створення умов для здобуття загальної середньої освіти, раціонального та ефективного використання наявних ресурсів і матеріально-технічної бази закладів освіти, відповідно до Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту», Положення про опорний заклад освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 532, із змінами, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради

 

 

 

ВИРІШИВ:

 

            1. Внести на розгляд сесії Хмельницької міської ради пропозицію про затвердження Положення про опорний заклад загальної середньої освіти Хмельницької міської територіальної громади згідно з додатком.

            2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови М. Кривака.

 

Міський голова

Олександр СИМЧИШИН

 

Додаток

до рішення виконавчого комітету

від _____________2023 № ______

 

ПОЛОЖЕННЯ

про опорний заклад загальної середньої освіти

Хмельницької міської територіальної громади

 

 

1. Це Положення визначає правовий статус, порядок утворення та основні засади діяльності опорного закладу загальної середньої освіти Хмельницької міської територіальної громади (далі – опорний заклад освіти) і розроблене відповідно до Положення про опорний заклад освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 532, із змінами.

2. У цьому Положенні терміни вживаються у такому значенні:

1) засновник – Хмельницька міська рада;

2) мотивуючий простір – зовнішній та внутрішній дизайн будівлі закладу загальної середньої освіти (класів, коридорів, зони відпочинку, спортивного та актового залу, бібліотеки, їдальні, санітарних приміщень), створений із застосуванням сучасних технологій, малюнків, графіків тощо;

3) новий освітній простір – сукупність умов, засобів та технологій, що утворюють безпечне освітнє середовище із застосуванням сучасних інформаційно-комунікаційних засобів та технологій у процесі здобуття освіти, у тому числі новітніх технологій енергоефективності, дизайну, архітектури будівель, споруд та території закладів освіти;

4) освітнє середовище – сукупність умов, способів і засобів для спільного навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти.

Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в законах України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту».

3. Опорний заклад освіти є юридичною особою, може мати рахунки в органах Казначейства, самостійний баланс, штамп, печатку. Опорний заклад здійснює підвіз здобувачів освіти та його працівників до місця навчання, роботи і в зворотному напрямку.  Опорний заклад може мати у своєму складі одну або декілька філій. Кількість здобувачів освіти опорного закладу освіти (без урахування їх кількості у філіях) повинна становити не менш як 200 осіб.

Філія опорного закладу освіти не є юридичною особою і діє на підставі положення, затвердженого в установленому порядку. Філія забезпечує здобуття початкової освіти, а також (за рішенням засновника) може забезпечувати здобуття базової середньої освіти.

Написання найменування опорного закладу освіти та його філій здійснюється відповідно до законодавства. Найменування філії повинно вказувати на приналежність до опорного закладу освіти, у складі якого вона утворена.

4. Опорний заклад освіти та його філії утворюються з метою:

– створення єдиного освітнього простору та безпечного освітнього середовища;

– забезпечення рівного доступу осіб, у тому числі з особливими освітніми потребами, до здобуття початкової, базової та повної загальної середньої  освіти;

– створення у філіях умов для здобуття особами початкової та базової середньої освіти (за окремим рішенням засновника), зокрема шляхом проведення профорієнтаційної роботи серед здобувачів освіти, забезпечення реалізації їх індивідуальної освітньої траєкторії, впровадження курсів за вибором, факультативів, гуртків;

– раціонального і ефективного використання наявних у закладах освіти та їх філіях ресурсів, їх модернізації.

Завданнями опорного закладу освіти та його філій є створення безпечного освітнього середовища, концентрація та ефективне використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб здобувачів освіти, створення єдиної системи виховної роботи.

Виконання завдань опорного закладу освіти та його філій можливе шляхом створення нового освітнього простору, що передбачає:

– створення мотивуючого простору, застосування новітніх технологій дизайну, архітектури будівель та споруд, просторово-предметного оточення закладу освіти;

– забезпечення енергоефективності будівлі закладу освіти;

– забезпечення створення у закладі освіти інклюзивного освітнього та безперешкодного (безбар’єрного) середовища для осіб з особливими освітніми потребами;

– створення умов для здобуття освіти із застосуванням новітніх інформаційно-комунікаційних засобів та технологій;

– використання матеріально-технічної бази закладу освіти для забезпечення всебічного розвитку особистості здобувачів освіти.

Формування нового освітнього простору здійснюється з урахуванням методичних рекомендацій, затверджених Міністерством розвитку громад і територій України, зокрема щодо розроблення проєктів будівництва закладів освіти та їх філій.

5. Засновник для прийняття рішення про утворення опорних закладів освіти та його філій:

– проводить аналіз рівня матеріально-технічного забезпечення та кадрового потенціалу закладів освіти, культури, фізичної культури і спорту, що належать до сфери його управління, з урахуванням методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України та Міністерства розвитку громад і територій України;

– вивчає стан впровадження профільної середньої освіти у закладах освіти та якість надання освітніх послуг;

– прогнозує витрати на зміцнення матеріально-технічної бази опорних закладів освіти та/або їх філій, створення в них нового освітнього простору, придбання шкільних автобусів з метою організації підвезення здобувачів освіти і працівників до місця навчання, роботи та до місця проживання, введення у разі потреби додаткових посад педагогічних працівників, створення безперешкодного (безбар’єрного) середовища для осіб з особливими освітніми потребами;

– організовує проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед громадськості щодо утворення опорних закладів освіти та їх філій.

6. Засновник присвоює закладу загальної середньої освіти статус опорного за результатами конкурсу, проведеного відповідно до затверджених ним умов.

Під час проведення конкурсу обов’язково враховуються:

– рівень забезпечення кваліфікованими педагогічними кадрами;

– наявність сучасної матеріально-технічної бази (належним чином обладнаних спортивних об’єктів, кабінетів природничо-математичного та іншого спрямування, лабораторій, навчальних майстерень, комп’ютерного і мультимедійного обладнання, швидкісного доступу до Інтернету тощо);

– укомплектування бібліотечного фонду підручниками, науково-методичною, художньою та довідковою літературою;

– наявність та зручність автомобільних доріг з твердим покриттям для забезпечення безпечного підвезення здобувачів освіти і працівників до місця навчання, роботи та місця проживання.

7. Засновник приймає рішення про утворення опорного закладу освіти та його філій відповідно до законодавства, в якому зазначаються:

– особливості організації освітнього процесу в опорному закладі освіти та його філіях;

– порядок організації підвезення здобувачів освіти і працівників до місця навчання, роботи та місця проживання відповідно до розкладу уроків опорного закладу освіти та його філій;

– питання забезпечення сучасною матеріально-технічною базою опорного закладу освіти та його філій;

– інші питання діяльності опорного закладу освіти та його філій.

8. Опорний заклад освіти, його філії діють на підставі установчих документів (статуту опорного закладу освіти, положення про філію), що розробляються відповідно до Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Положення про про опорний заклад освіти, цього Положення, інших нормативно-правових актів та затверджуються засновником опорного закладу освіти відповідно до норм чинного законодавства.

9. Засновник утворює, ліквідовує, реорганізовує чи перепрофільовує (змінює тип) опорний заклад освіти та його філії (у тому числі шляхом реорганізації закладів освіти, що належать до сфери його управління) відповідно до вимог законодавства.

10. Зарахування (переведення) здобувачів освіти до опорного закладу освіти та його філій здійснюється відповідно до законодавства та оформлюється наказом директора опорного закладу освіти. Випускникам опорного закладу освіти та його філій відповідний документ про освіту видається опорним закладом відповідно до законодавства.

11. Опорний заклад освіти та його філії обирають форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Закону України «Про освіту», інших актів законодавства та своїх установчих документів з урахуванням особливостей організації освітнього процесу.

12. Освітній процес в опорному закладі освіти та його філіях організовується відповідно до освітньої програми (освітніх програм) опорного закладу освіти.

Обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників опорного закладу освіти, які забезпечують освітній процес в опорному закладі освіти та його філіях, визначається директором опорного закладу освіти відповідно до законодавства.

Структура навчального року (тривалість навчальних занять, поділ на чверті, семестри (триместри) і режим роботи опорного закладу освіти та його філій визначаються рішенням педагогічної ради закладу та затверджуються директором опорного закладу освіти у межах часу, передбаченого освітньою програмою закладу та навчальним планом.

Розклад уроків опорного закладу освіти та його філій складається відповідно до навчального плану і затверджується директором опорного закладу освіти.

13. Керівництво опорним закладом освіти здійснюють директор та його заступники. Директор опорного закладу освіти здійснює повноваження, визначені Законом України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими актами законодавства та статутом опорного закладу освіти.

Керівництво філією опорного закладу освіти здійснює завідувач філією відповідно до законодавства, статуту опорного закладу освіти та положення про філію.

14. Опорний заклад освіти повинен бути забезпечений належним чином обладнаними спортивними об’єктами, кабінетами природничо-математичного спрямування та лабораторіями, навчальними майстернями, комп’ютерним і мультимедійним обладнанням, швидкісним доступом до Інтернету.

Засновник опорного закладу забезпечує підвезення здобувачів освіти, працівників до зазначеного закладу і у зворотному напрямку відповідно до законодавства.

15. Опорний заклад освіти та його філії мають штатний розпис, що розробляється і затверджується директором опорного закладу освіти на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених Міністерством освіти і науки України та погоджуються Департаментом освіти та науки Хмельницької міської ради.

16. Фінансування опорного закладу освіти та його філій здійснюється засновником відповідно до законодавства. Порядок ведення бухгалтерського обліку та діловодства визначається законодавством.

17. Опорний заклад освіти може здійснювати міжнародне співробітництво у сфері загальної середньої освіти та має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки із закладами освіти інших країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.

18. Навчання в опорному закладі освіти здійснюється державною мовою.

 

Керуючий справами виконавчого комітету

Юлія САБІЙ

В. о. директора Департаменту

Ольга КШАНОВСЬКА

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!