Новини

Як хмельничани звертаються до влади

Забезпечення конституційного права громадян на звернення до органів влади є важливою ділянкою в діяльності Хмельницького міськвиконкому, департаментів, управлінь, відділів міської ради, комунальних підприємств міста. Значну роботу щодо поліпшення стану розгляду заяв, пропозицій та скарг громадян, вирішення порушених у них питань, забезпечення належного обліку звернень громадян, організацію особистих прийомів, роботу з вирішення запитів, аналізу та усунення причин, що породжують скарги, виконує відділ роботи із зверненнями громадян міської ради, який знаходиться за адресою: вул. Гагаріна, 18.

Надзвичайно важливе місце в системі засобів захисту прав, свобод і законних інтересів громадян, комунікації влади і громади посідає реалізація права на звернення. Звернення громадян до органів державної влади, місцевого самоврядування є їх конституційним правом. Воно закріплено статтею 40 Конституції України.

Відповідно, забезпечення цього конституційного права громадян на звернення до органів влади є важливою галуззю діяльності виконавчого комітету та виконавчих органів Хмельницької міської ради, підприємств, установ, організацій міста.

Протягом 2020 року здійснювалися системні заходи для безумовного виконання вимог Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. №348 "Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації", інших нормативно-правових актів з питань роботи зі зверненнями громадян.

Загалом, за 2020 рік до Хмельницької міської ради надійшло 32922 звернення, що на 7282 звернення або 18,1% менше, ніж у 2019 році.

Велику питому вагу займають письмові звернення і становлять 95,3% (31374 звернення) від загальної кількості надходжень. Аналізуючи статистику надходжень письмових звернень, спостерігаємо зменшення таких звернень на 15,4% або 5710 звернень у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року (2020 р. - 31374 звернення, 2019 р.- 37084 звернення).

Тенденція до зменшення числа звернень спостерігається і серед усних звернень. Протягом 2020 року опрацьовано 1548 звернень, що на 1572 звернення або 50,4% менше, ніж за аналогічний період минулого року (2019 рік – 3120 звернень).

Кількість повторних звернень також зменшилася вдвічі (у 2020 році - 9 звернень, 2019 року – 18 звернень). Число колективних звернень зменшилось на 37,2% (657 звернень у 2020 році та 1047 - у 2019 році).

 

№ з/п

Тип звернення

2020 рік

2019 рік

Абсолютні числа (+/-)

Відсотки (до 2019 р.)

 
 

1.

Письмові звернення

31374

37084

-5710

-15,4%

 

2.

Прийнято на особистому прийомі

1548

3120

-1572

-50,4%

 

3.

Всього надійшло звернень

32922

40204

-7282

-18,1%

 

4.

Колективні звернення

657

1047

-390

-37,2%

 

 

Зменшення надходжень звернень від представників територіальної громади міста відбулось, здебільшого, внаслідок впровадження карантинних обмежень у зв’язку з пандемією.

 

Кількість і характер питань характеризуються, зокрема, такими цифрами:

Характер питань, порушених у зверненнях громадян за 12 місяців

2020 р. (від 01.01 до 31.12) в порівнянні з аналогічним періодом 2019 р.

№з/п

Характер питання

2020 рік

2019 рік

Абсолютні

числа (+,-)

Відсотки (до 2019 р.)

1.

Соціальний захист

25936

31978

-6042

81,1%

2.

Комунальне господарство

2323

2618

-295

88,7%

3.

Аграрна політика та земельні відносини

1253

1771

-518

70,8%

4.

Економічна, цінова, інвестиційна, зовнішньо-економічна, регіональна політика, будівництво та підприємництво

815

803

12

101,5%

5.

Діяльність органів місцевого самоврядування

768

1100

-332

69,8%

6.

Охорона здоров'я

482

418

64

115,3%

7.

Транспорт і зв'язок

357

244

113

146,3%

8.

Житлова політика

258

457

-199

56,5%

9.

Праця і заробітна плата

247

283

-36

87,3%

10.

Освіта, наукова, інноваційна діяльність та інтелектуальна власність

244

219

25

111,4%

11.

Сімейна, гендерна політика, захист прав дітей

88

163

-75

54,0%

12.

Діяльність місцевих органів виконавчої влади

32

43

-11

74,4%

13.

Культура та культурна спадщина, туризм

28

46

-18

60,9%

14.

Забезпечення дотримання законності та охорони прав і свобод громадян

27

2

25

1350,0%

15.

Фінансова, податкова, митна політики

20

19

1

105,3%

16.

Інше

19

10

9

190,0%

17.

Екологія та природні ресурси

12

20

-8

60,0%

18.

Інформаційна політика, діяльність засобів масової інформації

4

4

0

100,0%

19.

Діяльність центральних органів виконавчої влади

3

1

2

300,0%

20.

Обороноздатність, суверенітет, міждержавні і міжнаціональні відносини

2

1

1

200,0%

21.

Промислова політика

2

0

2

-

22.

Діяльність Верховної Ради України, Секретаріату Президента та Кабінету Міністрів України

1

0

1

-

23.

Діяльність об'єднань громадян, релігія, міжконфесійні відносини

1

4

-3

25,0%

24.

Державне будівництво, адміністративно-територіальний устрій

0

0

0

-

 

Разом

32922

40204

-7282

81,9%

 

Як свідчить аналіз, лідирують питання соціального характеру. Зменшення кількості надходжень таких звернень відбулося на 18,9% або 6042 звернення (2020 р. – 25936 звернень, 2019 р. – 31978 звернень). Насамперед, це питання:

- надання матеріальної допомоги учасникам бойових дій або членам їх сімей, внутрішньо переміщеним особам із зони Операції об'єднаних сил та Криму або іншій категорії населення, яка її потребує;

- звільнення від сплати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій учасникам бойових дій або членам їх сімей;

- здобуття вищої освіти або перекваліфікація учасників БД;

- отримання соціальних виплат, субсидій;

- проведення капітальних ремонтів для пільгової категорії населення;

- забезпечення засобами технічної реабілітації (візки, милиці, протези, ходунки);

- встановлення засобів індивідуального обліку води;

- забезпечення санаторно-курортними путівками;

- реабілітації та соціального захисту інвалідів;

- виплати заборгованості із заробітної плати та інші.

Дещо зменшилась кількість звернень з питань роботи житлово-комунального господарства, а саме:

- ремонту існуючого дорожнього покриття та улаштування нового асфальтобетонного покриття;

- забезпечення гарячим водопостачанням;

- ремонту водопостачання та водовідведення у будинках;

- омолодження дерев;

- благоустрою прибудинкових територій, вивозу сміття;

- ремонту дахів будинків та стиків стін панелей будинків;

- улаштування технічних засобів дорожнього регулювання;

- вилову собак та ін.

Протягом звітного періоду на адресу керівництва міської ради надійшло 2323 звернень від жителів міста, які порушували питання житлово-комунального господарства. Це на 295 звернень або 11,3% менше, ніж за аналогічний період минулого року (у 2019 році – 2618 звернень).

Найактуальнішими питаннями у сфері земельних відносин у 2020 році були:

- передача у власність земельних ділянок для індивідуального будівництва житла і гаражів, ведення садівництва, городництва;

- надання містобудівних умов та обмежень на земельну ділянку або будівництво чи реконструкцію приміщень;

- переведення садового (дачного) будинку в жилий;

- самочинне будівництво;

- виготовлення та видача будівельних паспортів та паспортів прив'язки на об'єкт;

- вирішення земельних спорів та ін.

Найбільшу питому вагу серед згаданих вище звернень, займають питання про виділення земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд, садівництва від учасників бойових дій.

Що ж до конкретних показників, то кількість звернень громадян із земельних і архітектурно-будівельних питань зменшилась на 518, тобто, на 29,2% (2020 р. – 1253 звернення, 2019 р. – 1771 звернення).

Протягом 2020 року до Хмельницької міської ради надійшла значна кількість звернень від найменш соціально захищених категорій громадян, у тому числі від:

 

Від учасників війни та осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників бойових дій (п. 7.1, 7.3, 7.4, 7.5)

від осіб з інвалідністю

І,ІІ,ІІІ групи

(п.7.7, 7.8, 7.9)

від ветеранів

праці

(п.7.6)

від

дітей війни

(п.7.2)

від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь

(п.7.11 ,7.12, 7.13)

від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС

та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи

(п.7.14, 7.15)

 

2020

2019

2020

2019

2020

2019

2020

2019

2020

2019

2020

2019

1650

3208

5652

8108

22

74

466

603

315

471

33

116

 

Кількість звернень від центральних і вищих органів влади, від депутатів різних рівнів ілюструється такими показниками:

 

Надійшло звернень від:

2020 рік

2019 рік

Абсолют-ні числа (+/-)

— Офісу Президента України

0

0

0

— Кабінету Міністрів України

0

0

0

— Верховної Ради України

3

1

2

— народних депутатів України

33

16

17

— обласної ради

5

3

2

— обласної державної адміністрації

934

150

784

— депутатів міської та обласної рад

654

1184

-530

— прокуратури області

3

0

3

— прокуратури міста

27

51

-24

 

Питома вага позитивно вирішених звернень становить 83,4% від загальної їх кількості.

У міській раді приділяється особлива увага вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, учасники Операції об'єднаних сил і бойових дій (від учасників БД отримано й зареєстровано 1350 звернень), особи з інвалідністю, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім'ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

Для оперативного реагування на звернення громадян та повного інформування жителів міста з питань функціонування міського господарства регулярно проводяться прямі телефонні лінії "Міська влада відповідає" за участю міського голови, секретаря міської ради, заступників міського голови, керуючого справами виконавчого комітету. За результатами проведення 62 таких прямих телефонних ліній зареєстровано 560 звернень від жителів міста. Усі звернення своєчасно розглянуті, заявникам надані конкретні обґрунтовані відповіді.

Протягом 2020 року керівництво міста провело 3 виїзних прийоми у мікрорайонах Хмельницького в приміщеннях управляючих муніципальних компаній, за результатами яких зареєстровано та опрацьовано 9 звернень від жителів мікрорайонів. Усі звернення своєчасно розглянуті, заявникам надані конкретні відповіді на порушені ними питання.

Також, протягом звітного періоду, на адресу керівництва міста надійшло 459 запитів на публічну інформацію. Усі запити якісно опрацьовані, запитувачі отримали повні та обґрунтовані відповіді у встановлені чинним законодавством терміни.

Ще однією формою діалогу між владою та громадою є функціонування порталу "Електронні петиції". Тепер співпраця влади та містян стала ще продуктивнішою. Протягом звітного періоду було створено 174 петиції. З них оприлюднені 114, позаяк 60 петицій не відповідали основним вимогам Порядку розгляду електронної петиції. 6 петицій набрали 500 і більше голосів. Усі петиції опрацьовані належним чином, автори петицій отримали обґрунтовані відповіді. Відповіді опубліковані на сайті петицій.

Велику популярність у хмельничан набуло функціонування розділу "Електронні звернення". Це засвідчують і цифри. За звітний період зареєстровано та опрацьовано 954 електронних звернення. Така форма співпраці передбачає можливість візуалізувати наявну проблему за допомогою фото чи відео та звернутися до влади для її вирішення, не виходячи з дому. Більшість порушуваних заявниками питань вирішено позитивно.

Помітною подією є і ефективна робота порталу "Відкрите місто". Цей ресурс створений для поліпшення взаємодії громадян, місцевих органів влади, комунальних підприємств, громадських об'єднань, благодійних фондів та бізнесу в процесі вирішення актуальних проблем громади та отримання необхідної інформації. За рік хмельничани розмістили на порталі 924 заявки про вирішення тих чи інших комунальних проблем. Оприлюднюють надіслані звернення, а також контролюють їх виконання працівники відділу управління міським господарством Хмельницької міської ради (цілодобова служба 15-80; 0675551580).

 

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!