Проекти рішень виконавчого комітету

Про внесення на розгляд сесії міської ради пропозиції про затвердження Положення про адміністративну комісію при виконавчому комітеті Хмельницької міської ради

Про внесення на розгляд сесії міської ради пропозиції про затвердження Положення про адміністративну комісію при виконавчому комітеті Хмельницької міської ради

 

            З метою забезпечення законності та реалізації повноважень адміністративної комісії при виконавчому комітеті Хмельницької міської ради, відповідно до Положення про адміністративні комісії Української РСР, затвердженого указом Президії Верховної Ради Української РСР від 09.03.1988 року, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради

ВИРІШИВ:

  1. Внести на розгляд сесії міської ради пропозицію про затвердження Положення про адміністративну комісію при виконавчому комітеті Хмельницької міської ради (додається).
  2. Контроль за виконанням рішення покласти на секретаря міської ради В. Діденка.

 

Міський голова  О. СИМЧИШИН

 

                                                                                              Додаток

                                                                                             до рішення виконавчого комітету

                                                                                     від ______________ №__________

Положення
про адміністративну комісію при виконавчому комітеті Хмельницької міської ради

  1. Загальні положення

1.1.Адміністративна комісія при виконавчому комітеті Хмельницької міської ради (далі-Адміністративна комісія) є колегіальним органом, який утворюється і діє відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кодексом адміністративного судочинства України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», інших законодавчих і підзаконних актів та цього Положення, для розгляду і вирішення справ про адміністративні правопорушення, за винятком справ, віднесених Кодексом України про адміністративні правопорушення до відання інших органів (посадових осіб).

1.2.Адміністративна комісія у своїй діяльності керується Конституцією України, Кодексом України про адміністративні правопорушення, іншими нормативно-правовими актами, цим Положенням, а також рішеннями Хмельницької міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями Хмельницького міського голови.

1.3. Діяльність Адміністративної комісії грунтується на принципах законності, охорони інтересів особи та держави, гласності, публічності, самостійності і незалежності у прийнятті рішень, рівності учасників адміністративного процесу перед законом.

1.4.Адміністративна комісія забезпечує своєчасне, всебічне, повне і об’єктивне з’ясування обставин кожної справи, вирішення її відповідно до вимог законодавства України, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобіганню правопорушень, підвищенню правової культури громадян, зміцненню законності.

2. Завдання адміністративної комісії, порядок її утворення і діяльності

 2.1. Завданням адміністративної комісії є розгляд справ про адміністративні правопорушення, підвищення правової культури громадян, а також попередження правопорушень. Адміністративна комісія утворюється Хмельницькою міською радою на строк її повноважень. У своїй діяльності відповідальна перед Хмельницькою міською радою та підзвітна їй.

 2.2. Адміністративна комісія у своїй діяльності взаємодіє з виконавчими органами Хмельницької міської ради, державними органами виконавчої влади, установами, організаціями.

2.3. Адміністративна комісія організовує облік розглянутих справ про адміністративні правопорушення, узагальнює практику розгляду цих справ у межах Хмельницької міської територіальної громади.

2.4. Діловодство в справах, що розглядаються адміністративною комісією, ведеться відповідно до вимог Кодексу України про адміністративні правопорушення, інших актів законодавства про адміністративні правопорушення та цього Положення.

2.5. Справа, що заводиться адміністративною комісією, повинна містити протокол про адміністративне правопорушення, постанову комісії, дані про сповіщення осіб, які беруть участь у справі, про день і час засідання комісії, вручення або надіслання постанови особі, щодо якої її винесено, та потерпілому, відмітки про звернення до виконання постанови, хід і результати її виконання та інші документи у цій справі.

2.6. Технічне обслуговування та матеріально-технічне забезпечення Адміністративної комісії покладається на виконавчий комітет Хмельницької міської ради.

2.7. Адміністративна комісія користується штампом і печаткою виконавчого комітету Хмельницької міської ради.

  1. Склад адміністративної комісії
    1. Адміністративна комісія утворюється в складі голови, заступника(ів) голови, відповідального секретаря і не менш як 6 членів комісії.

 Число членів комісії встановлюється виконавчим комітетом Хмельницької міської ради.

3.2. До складу Адміністративної комісії входять депутати Хмельницької міської ради, представники підприємств, установ та організацій, незалежно від форм власності (за згодою).

3.3. До складу адміністративної комісії не можуть входити представники органів державної влади, службові особи яких мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення, а також працівники прокуратури, суду і адвокати.

    1. Голова адміністративної комісії, а під час його відсутності заступник голови:

 3.4.1. керує роботою Адміністративної комісії, несе відповідальність за виконання покладених на комісію завдань;

 3.4.2.  головує на засіданнях Адміністративної комісії;

 3.4.3. забезпечує проведення засідань Адміністративної комісії згідно затвердженого графіку, визначає коло питань, що підлягають розгляду на черговому засіданні;

 3.4.4 вживає заходів щодо підвищення рівня правової культури і правової підготовки членів Адміністративної комісії;

 3.4.5. підписує протокол і постанову комісії по справах про адміністративне правопорушення.

3.5. Відповідальний секретар адміністративної комісії:

3.5.1. заводить по кожному протоколу про адміністративне правопорушення окрему справу;

3.5.2. здійснює підготовку до розгляду справ про адміністративні правопорушення;

3.5.3. вирішує організаційні питання проведення засідань Адміністративної комісії;

3.5.4. веде по справах, що розглядаються Адміністративною комісією, протоколи засідань Адміністративної комісії;

3.5.5. разом з головою комісії підписує протокол і постанову Адміністративної комісії по справах про адміністративне правопорушення;

3.5.6. звертає до виконання постанови про накладення адміністративного стягнення і контролює їх виконання;

3.5.7. веде діловодство комісії, облік розглянутих справ про адміністративні правопорушення, забезпечує схоронність цих справ.

3.5.8. представляє інтереси Адміністративної комісії у судах по справах з оскарження рішень адміністративної комісії, у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, іншими юридичними та фізичними особами.

4. Порядок розгляду справ про адміністративні правопорушення

 4.1. Адміністративна комісія розглядає справи про адміністративні правопорушення віднесені до її компетенції, зазначені в статті 218 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі-КУпАП).

 4.2.Підставою для розгляду адміністративною комісією справи є протокол про адміністративне правопорушення, складений у встановленому порядку уповноваженою на те службовою особою.

Протокол з матеріалами передається в адміністративну комісію з наявною інформацією про вручення копії протоколу або про поштове відправлення копії протоколу особі, на яку він складений.

4.3. Відповідальний секретар адміністративної комісії повертає протокол до органу, що його склав у випадку виявлення порушень вимог до складання протоколу, а також за інших підстав, коли за інформацією представленою в протоколі неможливо встановити особу правопорушника, недостатньо доказів для притягнення його до відповідальності, недостатньо інформації, необхідної для притягнення правопорушника до відповідальності, тощо.

Протокол повертається разом з супровідним листом, в якому міститься інформація, які саме вимоги до складання протоколу порушені.

4.4. Адміністративна комісія розглядає справи на засіданнях, що проводяться відповідно до затвердженого графіку, але не рідше двох разів на місяць. Засідання комісії є правомочним при наявності не менш як половини загального складу комісії.

 4.5. Справи про адміністративні правопорушення розглядаються адміністративною комісією  відносно громадян, зареєстрованих або тих, які фактично мешкають на території Хмельницької міської територіальної громади.

4.6. Адміністративна комісія розглядає справи в п'ятнадцятиденний строк з дня одержання протоколу про адміністративне правопорушення та інших матеріалів справи.

 4.7. Справи розглядаються відкрито.

 4.8. Справа розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. За відсутності цієї особи справа може розглядатись лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

 4.9. При підготовці до розгляду справи відповідальний секретар Адміністративної комісії вирішує такі питання:

 1) чи належить до компетенції Адміністративної комісії розгляд даної справи;

 2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи;

 3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду;

 4) чи витребувані необхідні додаткові матеріали;

 5)чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.

 4.10. Розгляд справи розпочинається з оголошення складу адміністративної комісії, яка розглядає дану справу. У разі відсутності голови та заступника(ів) голови комісії, присутні члени комісії можуть шляхом відкритого голосування простою більшістю від присутніх обрати головуючого на засіданні, який має право підпису постанов.

 4.11. Відповідальний секретар Адміністративної комісії на засіданні адміністративної комісії оголошує, яка справа підлягає розгляду, хто притягається до адміністративної відповідальності. Після цього оголошується протокол про адміністративне правопорушення. На засіданні заслуховуються особи, які беруть участь у розгляді справи, досліджуються докази і вирішуються клопотання.

4.12. Адміністративна комісія при розгляді справи про адміністративні правопорушення зобов'язана з'ясувати:

 1) чи було вчинено адміністративне правопорушення;

 2) чи винна дана особа в його вчиненні;

 3) чи підлягає вона адміністративній відповідальності;

 4) чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність;

 5) чи заподіяно майнову шкоду;

6) інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

 4.13. На засіданні Адміністративної комісії ведеться протокол, в якому зазначаються:

 1) дата і місце засідання;

 2) найменування і склад комісії;

 3) зміст справи, що розглядається;

 4) відомості про явку осіб, які беруть участь у справі;

 5) пояснення осіб, які беруть участь у розгляді справи, їх клопотання і результати їх розгляду;

 6) документи і речові докази, досліджені при розгляді справи;

 7) відомості про оголошення прийнятої постанови і роз'яснення порядку та строків її оскарження.

 Протокол засідання адміністративної комісії підписується головуючим на засіданні і відповідальним секретарем.

5. Постанова адміністративної комісії

5.1. По справі про адміністративне правопорушення адміністративна комісія виносить одну з таких постанов:

 1) про накладення адміністративного стягнення;

 2) про закриття справи.

 5.2. За вчинення правопорушень адміністративна комісія може застосовувати такі адміністративні стягнення:

1) попередження;

2) штраф.

 При вирішенні питання про накладення адміністративного стягнення адміністративна комісія накладає його в межах, установлених відповідною статтею КУпАП та іншими актами, які передбачають відповідальність за адміністративні правопорушення.

 5.3. При накладенні стягнення адміністративна комісія враховує характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.

 5.4. Якщо одночасно розглядаються дві або більше справ про вчинення однією особою кількох порушень, адміністративна комісія накладає стягнення в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.

 5.5. Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - два місяці з дня його виявлення.

 5.6. Постанова про закриття справи виноситься при оголошенні усного зауваження, а також при наявності обставин, що виключають провадження у справі про адміністративне правопорушення, зазначених в КУпАП.

 5.7. Постанова Адміністративної комісії (далі-постанова) повинна містити:

 1) найменування Адміністративної комісії, яка винесла постанову;

 2) дату розгляду справи;

 3) відомості про особу, щодо якої розглядається справа;

 4) викладення обставин, установлених при розгляді справи;

 5)зазначення нормативного акту, який передбачає відповідальність за дане адміністративне правопорушення;

 6) прийняте по справі рішення.

 7) постанова повинна містити вказівку про порядок і строк її оскарження.

5.8. Постанова адміністративної комісії приймається простою більшістю голосів членів комісії, присутніх на засіданні.

 5.9. Постанова оголошується негайно після закінчення розгляду справи. Копія постанови протягом трьох днів вручається або висилається особі, щодо якої її винесено.
Копія постанови вручається під розписку. В разі, якщо копія постанови висилається, про це робиться відповідна відмітка у справі та до справи долучається поштова квитанція про прийняття поштових відправлень.

5.10. Постанова Адміністративної комісії скріплюється печаткою виконавчого комітету Хмельницької міської ради.

6. Оскарження постанови адміністративної комісії

 6.1.Постанова адміністративної комісії може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, відносно якої її винесено, а також потерпілим до виконавчого комітету Хмельницької міської ради або до суду. У разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено органом, правомочним розглядати скаргу.

 6.2. Скарга на постанову по справі про адміністративне правопорушення подається в виконавчий комітет міської ради або в суд.

 6.3. Подання у встановлений строк скарги на постанову, за винятком постанови про накладення адміністративного стягнення у вигляді попередження, зупиняє виконання постанови до розгляду скарги.

7. Виконання постанови адміністративної комісії

7.1. Постанова про накладення адміністративного стягнення підлягає виконанню з моменту її винесення, якщо інше не встановлено КУпАП та іншими законами України.

7.2.Постанова Адміністративної комісії про накладення адміністративного стягнення є обов'язковою для виконання державними і громадськими органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами і громадянами. Штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови- не пізніш як через п'ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

 7.3. Постанова адміністративної комісії про накладення адміністративного стягнення у вигляді попередження виконується шляхом оголошення постанови порушнику. Якщо постанова виноситься під час відсутності порушника, йому надсилається копія постанови в порядку і строки, передбачені КУпАП.

 7.4. У разі несплати штрафу правопорушником у строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання правопорушника, роботи або за місцем знаходження його майна в порядку, встановленому законом.

7.5. На підставі документа, що свідчить про виконання постанови, відповідальний секретар Адміністративної комісії робить на постанові відповідну відмітку.

 

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!