Рішення міської ради

Про затвердження Програми створення та розвитку індустріального парку “Хмельницький”

Файл Завантажити (416.87 КБ)

 

 

УКРАЇНА
ХМЕЛЬНИЦЬКА МІСЬКА РАДА


Рішення двадцять першої сесії

№11 від 11.04.2018 р.

 

Внесені зміни:

рішенням 27-ї сесії міської ради від 14.12.2018 №72

рішенням 5-ї сесії міської ради від 21.04.2021 №49

 

З метою визначення перспектив та моделювання розвитку індустріального парку на території Хмельницької міської територіальної громади, розглянувши пропозицію виконавчого комітету міської ради, відповідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Закону України “Про індустріальні парки”, міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Програму створення та розвитку індустріального парку “Хмельницький” (додається).

2. Відповідальність за виконання рішення покласти на заступника міського голови В.Гончарука.

3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань соціально-економічного розвитку, інвестиційної політики та дерегуляції.

 

Міський голова О.Симчишин

 

 

 

Зміст

 

 

1. Мета і завдання Програми

3

2. Обґрунтування доцільності створення індустріального парку на території Хмельницької міської територіальної громади

 

5

3. SWOT-аналіз

6

4. Функції та види діяльності індустріального парку

9

5. Модель функціонування індустріального парку

10

6. Заходи щодо виконання Програми

12

7. Фінансове забезпечення Програми

16

8. Перспективи розвитку індустріального парку «Хмельницький»

17

 

 

1. Мета і завдання Програми

 

 

Програма створення та розвитку індустріального парку «Хмельницький» (далі – Програма) розроблена з урахуванням та на засадах таких документів:

- Закону України від 21.06.2012 року № 5018-VI «Про індустріальні парки»;

- постанови Кабінету Міністрів України від 16.01.2013 року №216 «Про затвердження Порядку прийняття рішення про включення індустріального (промислового) парку до Реєстру індустріальних (промислових) парків»;

- розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 року №447-р «Про схвалення Концепції створення  індустріальних (промислових) парків»;

- Стратегії розвитку міста Хмельницького до 2025 року, затвердженої рішенням сесії Хмельницької міської ради від 31.05.2017 року №2;

- Плану дій з реалізації Стратегії розвитку міста Хмельницького на 2017-2020 роки, затвердженого рішенням сесії Хмельницької міської ради від 31.05.2017 року №2 ;

- Програми сприяння та розвитку підприємництва м. Хмельницького на 2017-2018 роки, затвердженої рішенням сесії Хмельницької міської ради від 22.03.2017 року №9.

Метою Програми є визначення перспектив та моделювання індустріального парку «Хмельницький» як потужного інноваційно-технологічного утворення, що стимулюватиме інвестиційно-виробничу діяльність підприємств на локальній території та підвищить інвестиційну привабливість Хмельницької міської територіальної громади.

Індустріальні парки є одними з найпоширеніших видів спеціальних режимів економічної діяльності, які створені як в економічно розвинутих країнах, так і в країнах, що розвиваються. Існує значний позитивний міжнародний досвід, за якого вони стають вагомим чинником залучення до міст та регіонів потужних інвесторів, передових технологій, завдяки чому створюються нові робочі місця та збільшуються надходження до бюджетів.

Індустріальний парк «Хмельницький» дасть широкі можливості для стимулювання інвестиційно-інноваційної активності, зміцнення економічного потенціалу, підтримки місцевих виробників, сприяння малому та середньому підприємництву та покращення добробуту населення. Передбачається, що реалізація проекту потребуватиме залучення жителів Хмельницької міської територіальної громади та прилеглих населених пунктів. Тому індустріальний парк «Хмельницький» матиме регіональне значення і впливатиме на розвиток економіки Хмельницької області.

 

Основні завдання Програми:

- створення сприятливих умов для розміщення на території Хмельницької міської територіальної громади нових підприємств, у тому числі іноземних;

- забезпечення нових можливостей для розвитку промислового виробництва;

- залучення в економіку Хмельницької міської територіальної громади зовнішніх і внутрішніх інвестицій;

- створення сприятливого інвестиційного клімату та підвищення інноваційної активності;

- збільшення зайнятості населення;

- збільшення надходжень податків, зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів усіх рівнів.

 

 

2. Обґрунтування доцільності створення індустріального парку на території Хмельницької міської територіальної громади

 

 

Сталий соціально-економічний розвиток територій в значній мірі залежить від обґрунтованості вибору її функціонального застосування. Такий вибір дозволяє на підставі комплексної системи критеріальних факторів оцінити здатність конкретної території до певного використання з метою ефективного розміщення об'єктів інвестування. Вирішення завдання визначення економічно й соціально обґрунтованих напрямків функціонального використання території складається з послідовного виконання комплексної оцінки відносної вартості території і її функціональної пріоритетності.

Реалізація проекту зі створення індустріального парку на території Хмельницької міської територіальної громади здійснюється відповідно до основних напрямів розвитку державної і регіональної промислової політики з урахуванням завдань, пов'язаних із розвитком міської агломерації.

Необхідність створення індустріального парку «Хмельницький» зумовлюють такі фактори:

- вигідне економічне і географічне положення;

- розвинене транспортне сполучення;

- наявність історично сформованої індустріальної основи економіки;

- наявність трудових ресурсів з необхідною професійною підготовкою;

- дієва система зовнішньоторговельних зв'язків із закордонними партнерами;

- наявність необхідної інфраструктури та сучасних торговельно-сервісних комплексів.

Створення індустріального парку «Хмельницький» дозволить реалізувати стратегічну ціль, передбачену Стратегією розвитку міста Хмельницького до 2025 року, що затверджена рішенням сесії Хмельницької міської ради №2 від 31.05.2017 року, - розбудова точок економічного зростання. Ця ціль передбачає фокусування на стимулюванні розвитку тих галузей економіки, де формуються і підсилюються глобальні тренди зростання і де Хмельницька міська територіальна громада традиційно має сильні конкурентні позиції. Передбачається, що створення індустріального парку сприятиме формуванню сучасних екосистем бізнесу та інновацій, що стануть рушійною силою економічного прогресу Хмельницької міської територіальної громади та будуть сприяти створенню умов і можливостей для впровадження моделей інклюзивного розвитку.

 

 

3. SWOT-аналіз

 

 

Проект індустріального парку «Хмельницький» передбачає вплив майже на всі сфери економічно-соціального розвитку Хмельницької міської територіальної громади. Інструментом для оцінки всіх сильних та слабких сторін, загроз та можливостей є SWOT-аналіз, на основі якого проводиться підготовка реального плану дій та поряд зі середньостроковими стратегічними цілями будуть визначені короткострокові оперативні цілі. Їхнє впровадження повинно, з одного боку, усунути слабкі місця з одночасним посиленням сильних сторін проекту, а з іншого – повною мірою сприяти, уникаючи загроз, використанню сприятливих можливостей, які можуть виникнути завдяки дії зовнішніх сил.

Сильні сторони

Слабкі сторони

- Наявність ініціативи зі створення індустріального парку;

- Наявність чітко визначених стратегічних пріоритетів і параметрів їх втілення;

- Наявність кваліфікованого персоналу для сприяння в реалізації проекту;

- Наявність перспективної території для розвитку проекту;

- Наявність ресурсів для реалізації проекту;

- Наявність потенційних партнерів та інвесторів створення індустріального парку;

- Наявність повноважень зі створення та розбудови індустріального парку відповідно до чинного законодавства;

- Юридичний та методологічний супровід питань, пов’язаних із виділенням земельної ділянки і створенням індустріального парку;

- Наявність дієвої інформаційно-консультаційної інфраструктури підтримки бізнесу та супроводження інвесторів;

- Наявність широкої інформаційної бази для прийняття стратегічних та оперативних управлінських рішень.

- Відсутність досвіду роботи з подібними проектами;

- Ймовірність нестачі необхідних ресурсів для фінансування проекту;

- Відсутність інженерної інфраструктури в межах земельної ділянки, призначеної для реалізації проекту;

- Недостатній розвиток транспортного комплексу та логістичної інфраструктури;

- Недостатнє надходження зовнішніх фінансових ресурсів в економіку Хмельницької міської територіальної громади;

- Відсутність матеріально-технічної та сервісної інфраструктури.

Можливості

Загрози

- Включення індустріального парку до Реєстру індустріальних парків дозволить отримати податкові стимули та митні преференції для учасників індустріального парку;

- Можливість отримання державної підтримки у вигляді безвідсоткових кредитів (позик), цільового фінансування на безповоротній основі для облаштування індустріального парку;

- Залучення незалежних консультантів для розробки плану розвитку та маркетингової стратегії з просування індустріального парку, організації технічної експертизи та супроводження реалізації проекту;

- Якісне планування специфіки та вибір формату індустріального парку з урахуванням пріоритетних видів діяльності дозволить залучити максимальну кількість потенційних партнерів та інвесторів, що бажають організувати виробництво на території парку;

- Очікуване зростання економіки вимагає наявності умов для розвитку інвестиційної діяльності. Створюваний індустріальний парк буде привабливим інвестиційним об’єктом.

- Невідповідність проекту планам розвитку індустріального парку та діючим стратегічним пріоритетам розвитку Хмельницької міської територіальної громади;

- Під час підготовки земельної ділянки до будівництва об’єкту може спостерігатися затримка із виготовленням необхідної документації та прийняття відповідних рішень;

- Специфіка формату індустріального парку вимагає гарантованого попиту з боку потенційних учасників. Наразі потенційні спеціалісти з підготовки земельних ділянок до будівництва індустріальних парків без гарантованого попиту не планують вкладати інвестиції в подібні проекти;

- Перевищення витрат, непогодженість щодо фінансування, неспроможність контрагентів, виникнення збитків, підвищення цін на сировину та енергоносії, некваліфіковане управління персоналом;

- Незадовільна якість виконання проектних робіт та призупинення будівництва об’єктів у межах індустріального парку;

- Відсутність належної фінансової підтримки із бюджетів усіх рівнів, особливо на початковому етапі реалізації проекту, що може призвести до втрати актуальності проекту;

- У випадку підсилення негативних тенденцій фінансово-економічної кризи можливі зміни в строках реалізації проекту індустріального парку;

- Можливі зміни в структурі світової економіки можуть впливати на зміни пріоритетних видів діяльності створюваного індустріального парку.

 

У результаті проведеного SWOT-аналізу створення індустріального парку у Хмельницькій міській територіальній громаді визначено, що існує достатньо велика кількість передумов для позитивного прийняття рішення в реалізації проекту. Значний ресурсний потенціал, перспективні можливості економічного розвитку та залучення до його розвитку людських ресурсів, розвинений просторово-економічний та кадровий потенціали, а також сприятливе бізнес-середовище позитивно впливають на можливість створення на території Хмельницької міської територіальної громади індустріального парку.

При цьому варто відзначити, що на даний момент наявна ресурсна база, що відповідає цілям та заходам зі створення індустріального парку. Разом з тим, існує необхідність залучення зовнішнього фінансування.

Залучення зовнішнього фінансування може здійснюватися в декількох видах:

- інвестор, який буде брати участь в управляючій компанії;

- фінансування проекту із бюджетів різних рівнів у вигляді пільгових кредитів (позик), компенсації частини відсоткової ставки за кредитами і цільового фінансування на безповоротній основі;

- додаткове часткове фінансування у вигляді надходження коштів від міжнародних організацій, що фінансують відповідні проекти.

 

При цьому найбільш прийнятним є варіант фінансування першого етапу створення індустріального парку за рахунок коштів бюджетів різних рівнів.

У цілому реалізація проекту створення індустріального парку є доцільною і матиме такі позитивні наслідки:

- створення сприятливих умов для розміщення на території Хмельницької міської територіальної громади нових підприємств, у тому числі з іноземних;

- активізація процесу залучення в економіку зовнішніх і внутрішніх інвестицій;

- збільшення надходження до бюджетів податків, зборів (обов’язкових платежів);

- здійснення технічного переоснащення, забезпечення збільшення обсягів виробництва конкурентоспроможних товарів;

- забезпечення ефективного використання інноваційного потенціалу підприємств виробничої сфери;

- створення нових робочих місць та, як наслідок, покращення соціальних стандартів та економічної ситуації як у Хмельницькій міській територіальній громаді, так і у регіоні в цілому.

Крім того, індустріальний парк пропонуватиме компаніям повний спектр послуг. Менеджмент парку надаватиме послуги з управління та адміністрації, пошуку партнерів та забезпечення ефективних комунікацій із зовнішнім середовищем. Передбачається, що учасники індустріального парку матимуть сприяння у вирішені питань з державними структурами, фінансовими інституціями, науково-дослідними установами, навчальними закладами тощо.

Індустріальний парк стане інструментом залучення інвестицій, стимулювання промислового виробництва, збільшення зайнятості населення, економічного розвитку Хмельницької міської територіальної громади.

 

 

4. Функції та види діяльності індустріального парку

 

 

Передбачається, що індустріальний парк «Хмельницький» буде створений строком на 30 років на вільній від забудови земельній ділянці площею 52 гектари, що розташована за адресою м. Хмельницький, вул. Вінницьке шосе, 18.

Основні функції індустріального парку «Хмельницький» повинні забезпечити реалізацію виробництва та супровідних видів послуг і задоволення підвищених вимог споживачів продукції, комплексність та якість обслуговування з урахуванням принципів «усі послуги в одному місці», постачання вантажу «від дверей до дверей, точно в термін і з мінімальними витратами». Внаслідок створення нових робочих місць індустріальний парк сприятиме також зростанню зайнятості населення Хмельницької міської територіальної громади та області.

Пряма цільова аудиторія – суб’єкти господарювання, що розташовуватимуться в межах індустріального парку. Опосередкована цільова аудиторія – Хмельницька міська територіальна громада, підприємства та організації, розташовані в Хмельницькій міській територіальній громаді та на прилеглих територіях.

На території індустріального парку можуть провадитися будь-які види підприємницької діяльності, не заборонені законодавством. Водночас, пріоритетні напрями господарської діяльності для визначення функціонального призначення індустріального парку «Хмельницький» – текстильне виробництво, виробництво електричного устаткування, агропереробка.

Приклади виробництв відповідно до пріоритетних напрямів:

текстильне виробництво

ткацьке виробництво

виробництво одягу

виробництво інших текстильних виробів

 

виробництво електричного устаткування

виробництво електродвигунів, генераторів, трансформаторів, електророзподільної та контрольної апаратури

виробництво батарей і акумуляторів

виробництво проводів, кабелів і електромонтажних пристроїв

виробництво електричного освітлювального устаткування

виробництво побутових приладів

виробництво іншого електричного устаткування

 

агропереробка

виробництво харчових продуктів

переробка та консервування фруктів та овочів

виробництво борошномельно-круп’яної промисловості

виробництво інших харчових продуктів

 

Функціональне призначення індустріального парку «Хмельницький» полягає у щільній забудові території парку виробництвами, що відповідають пріоритетним напрямам господарської діяльності, з облаштуванням сучасної інженерно-транспортної інфраструктури.

 

 

5. Модель функціонування індустріального парку

 

 

Відповідно до Закону України «Про індустріальні парки» управління діяльністю та менеджмент індустріального парку буде здійснювати керуюча компанія, відібрана ініціатором створення індустріального парку на конкурентних засадах шляхом організації і проведення відкритого конкурсу в порядку, визначеному цим Законом.

Ініціатором створення індустріального парку «Хмельницький» є Хмельницька міська рада, яка відповідно до Земельного кодексу України здійснює право власності на землі комунальної власності, розташовані в межах Хмельницької міської територіальної громади, та наділена повноваженнями розпоряджатися ними згідно з чинним законодавством України.

Керуюча компанія індустріального парку виконуватиме відповідно до вимог чинного законодавства комплекс робіт і послуг з облаштування індустріального парку, залучення учасників індустріального парку та укладення з ними необхідних договорів, створення умов для підключення (приєднання) учасників до інженерних мереж та комунікацій, утримування у належному стані передані за відповідними договорами земельну ділянку, інженерно-транспортну інфраструктуру та інші об’єкти, розміщені у межах індустріального парку, а також ряд інших заходів організаційно-правового характеру в межах чинного законодавства з метою створення належних умов для здійснення учасниками господарської діяльності та забезпечення функціонування індустріального парку.

Ініціатор створення, керуюча компанія та учасники індустріального парку здійснюють свою господарську діяльність відповідно до Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Податкового кодексу України, Земельного кодексу України, інших законодавчих актів, концепції індустріального парку, договору про створення та функціонування індустріального парку, а також договору про здійснення господарської діяльності у межах індустріального парку.

Відносини, що виникають у зв’язку зі створенням, функціонуванням та ліквідацією індустріального парку між керуючою компанією, ініціатором створення індустріального парку та уповноваженим державним органом, регламентуються чинним законодавством, Законом України «Про індустріальні парки», договором, укладеним між ініціатором створення індустріального парку та керуючою компанією, а також іншими нормативно-правовими актами.

Хмельницька міська рада забезпечує комплекс заходів, необхідних для виконання керуючою компанією своїх обов’язків відповідно до укладеного договору, а саме:

- облаштовує індустріальний парк відповідно до умов договору про створення та функціонування індустріального парку;

- надає керуючій компанії та/або учасникам права на земельні ділянки, наявні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури та інші об’єкти, розміщені у межах індустріального парку;

- інше (передбачене договором про створення та функціонування індустріального парку і законодавством).

При цьому, ініціатор створення індустріального парку – Хмельницька міська рада, в особі її виконавчих органів, - має право:

- здійснювати контроль за дотриманням керуючою компанією умов укладених договорів;

- надавати керуючій компанії право на управління (експлуатацію) об’єктами, що розміщені у межах індустріального парку;

- вимагати від керуючої компанії дотримання концепції індустріального парку та виконання умов договорів, укладених з ініціатором створення;

- щокварталу отримувати від керуючої компанії звіти про функціонування індустріального парку;

- вимагати від керуючої компанії усунення порушень, допущених нею у процесі функціонування індустріального парку;

- вимагати від керуючої компанії відшкодування збитків у разі погіршення стану об’єктів або псування земельної ділянки індустріального парку, яке сталося внаслідок дій або бездіяльності керуючої компанії;

- здійснити викуп майна керуючої компанії у межах індустріального парку у разі дострокового розірвання договору про створення та функціонування індустріального парку в першочерговому порядку;

- за зверненням керуючої компанії здійснювати заходи щодо розширення меж індустріального парку, якщо в межах наявної території неможливо розмістити нових учасників.

Суб’єкт господарювання набуває статусу учасника з моменту укладення з керуючою компанією договору про здійснення господарської діяльності у межах індустріального парку або набуття права на земельну ділянку на підставах та в порядку, встановлених земельним законодавством України, та/або на інший об’єкт (частину об’єкта) нерухомого майна у межах індустріального парку.

Учасники індустріального парку здійснюватимуть господарську діяльність на території індустріального парку, при цьому зобов’язуються забезпечувати належне утримання переданих в суборенду земельних ділянок та елементів інфраструктури та гарантувати досягнення показників прибутковості.

 

 

6. Заходи щодо виконання Програми

 

 

з/п

Зміст заходів

Відповідальні виконавці

Термін виконання

Обсяг фінансування за рахунок бюджету Хмельницької міської територіальної громади,

тис.грн.

Очікувані результати

Передінвестиційний етап – 2018 рік

1

Вибір земельної ділянки для розміщення індустріального парку

Департамент архітектури, містобудування та земельних ресурсів, управління економіки

І півріччя 2018 року

-

Отримання витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку

2

Затвердження проекту землеустрою  щодо відведення земельної ділянки

Департамент архітектури, містобудування та земельних ресурсів

І півріччя 2018 року

-

3

Реєстрація речових прав на земельну ділянку

Департамент архітектури, містобудування та земельних ресурсів

І півріччя 2018 року

-

4

Розробка економічного паспорту Хмельницької міської територіальної громади

Управління економіки

І півріччя 2018 року

100,0

Дослідження продуктивних сил, промислового розвитку та науково-технічного потенціалу Хмельницької міської територіальної громади, визначення галузевої орієнтації та напрямів спеціалізації індустріального парку

5

Розробка концепції індустріального парку

Управління економіки

І півріччя 2018 року

100,0

Визначення засад створення та розвитку індустріального парку на території Хмельницької міської територіальної громади

6

Підготовка проекту рішення міської ради про затвердження концепції створення індустріального парку»

Управління економіки

ІІ півріччя 2018 року

-

Рішення сесії міської ради

7

Підготовка проекту  рішення міської ради про створення індустріального парку

 

Управління економіки, юридичний відділ

ІІ півріччя 2018 року

-

Рішення сесії міської ради

8

Підготовка пакету документів для реєстрації індустріального парку «Хмельницький» в Реєстрі індустріальних парків

Управління економіки, юридичний відділ

ІІ півріччя 2018 року

-

Отримання витягу з Реєстру індустріальних парків

9

Виготовлення проєктно-кошторисної документації на будівництво під’їзних доріг

Департамент інфраструктури міста

2021 рік

300,0

Здійснення проєктування об’єктів

10

Розробка стратегії з просування індустріального парку та залучення інвесторів

Управління економіки

ІІ півріччя 2018 року

200,0

Забезпечення ефективної системи позиціювання індустріального парку на загально-державному та міжнародному рівнях. Виявлення груп потенційних партнерів та зацікавлених осіб

11

Розробка техніко-економічного обґрунтування проекту

Управління транспорту та зв’язку, Управління житлово-комунального господарства, ПАТ «Хмельни-цькгаз», МКП «Хмельницьк-водоканал», ПАТ «Хмельницьк-обленерго»,

консалтингові компанії

ІІ півріччя 2018 року

500,0

Визначення вартості підключення об’єкту до міських інженерних мереж, опис транспортної інфраструктури в районі земельної ділянки, а також збір інформації про можливі обмеження досліджуваної земельної ділянки

12

Пошук потенційних керуючих компаній та учасників індустріального парку

Управління економіки

ІІ півріччя 2018 року

200,0

Наявність бази потенційних учасників індустріального парку

Інвестиційний етап – 2019 рік

13

Виготовлення проєктно-кошторисної документації на будівництво інфраструктури

Управління капітального будівництва, проєктні організації

2021 рік – і далі

2177,0

Оптимізація капіталовкладень при будівельно-монтажних роботах. Визначення найбільш оптимальної схеми під’єднання об’єкту до інженерних мереж із врахуванням усіх технічних вимог та економічних показників

13-1

Розробка детального планування території загальною площею 90,9324 га для індустріального парку по вул.Вінницьке шосе,18 у м.Хмельницький

Управління економіки, проектні організації

2019 рік

570,0

Розробка проектної документації по об’єкту

14

Будівництво під’їзних доріг

Департамент інфраструктури міста

2021 рік – і далі

У межах кошторису департаменту інфраструктури міста

Облаштування транспортної інфраструктури

15

Розробка презентаційних матеріалів (буклет, промо-ролик) про діяльність індустріального парку

Управління економіки

І півріччя 2019 року

50,0

Зростання поінформованості та популяризація ідеї створення індустріального парку серед зацікавлених осіб

16

Залучення експертів для супроводу проекту зі створення індустріального парку, укладення договорів з учасниками парку, іноземними керуючими компаніями тощо

Управління економіки

ІІ півріччя 2019 року

100,0

Отримання комплексу якісних послуг щодо створення та функціонування індустріального парку, підготовки до залучення іноземних інвестицій. Розробка договору про створення та функціонування індустріального парку

17

Підготовка проекту рішення міської ради про затвердження порядку проведення конкурсу з вибору керуючої компанії, умов конкурсу та конкурсної документації, затвердження складу конкурсної комісії

Юридичний відділ, Управління економіки

ІІ півріччя 2019 року

-

Вибір керуючої компанії, яка забезпечуватиме максимально ефективне облаштування території індустріального парку та подальше його обслуговування

18

Підготовка проектів договорів про створення та функціонування індустріального парку

Юридичний відділ, Управління економіки

ІІ півріччя 2019 року

-

Підтвердження набуття статусу керуючої компанії вибраної на конкурентних засадах юридичної особи 

19

Організація заходів з популяризації та просування індустріального парку

Управління економіки

2019 рік

100,0

Висвітлення позитивного досвіду функціонування індустріального парку. Залучення інвесторів, отримання державної підтримки, вибудовування партнерських стосунків із зацікавленими особами

20

Участь у бізнес-форумах, семінарах, конференціях тематичного напряму. Вивчення практики та механізмів стимулювання економічного розвитку

Управління економіки

2019 рік

80,0

21

Організація ділових візитів та зустрічей з вітчизняними та закордонними партнерами, інвесторами, іншими зацікавленими сторонами

Управління економіки

2019 рік

50,0

Налагодження ділових контактів із представниками органів місцевої та центральної влади, бізнес-середовища, які зацікавлені в стимулюванні інвестиційної активності на території Хмельницької міської територіальної громади та запуску індустріального парку

Виробничий етап – 2020 рік і далі

22

Будівництво і запуск основних інфраструктурних та виробничих об’єктів

Керуюча компанія, управління економіки, управління капітального будівництва департамент інфраструктури міста, підрядні організації

2021 рік – і далі

60000,0

Створення якісної, забезпеченої сучасною інфраструктурою промислової території

23

Пошук та залучення учасників індустріального парку

Керуюча компанія, управління економіки

2020 рік

Буде визначено

Укладення договорів про здійснення господарської діяльності у межах індустріального парку між керуючою компанією та суб’єктами господарювання та набуття суб’єктами господарювання статусу учасника індустріального парку

24

Організація надання необхідних послуг учасникам індустріального парку

Керуюча компанія

2020 рік - і далі

-

Забезпечення інфраструктурного, прикладного та технологічного обслуговування учасників індустріального парку

25

Забезпечення ефективних комунікацій із зовнішнім середовищем

Керуюча компанія, управління економіки

2020 рік - і далі

-

Налагодження взаємодії та дієвої співпраці між ініціатором створення, керуючою компанією, учасниками індустріального парку, державними інституціями, науково-дослідними установами, навчальними закладами тощо

Всього:

64527,0

2018

1100,0

2019

950,0

2020-і далі

Буде визначено

2021-і далі

62477,0

 

 

7. Фінансове забезпечення Програми

 

 

Під час планування залучення фінансування на створення та розвиток індустріального парку «Хмельницький» враховувались вимоги ст. 12 Закону України «Про індустріальні парки», згідно з якими джерелами фінансування облаштування індустріального парку можуть бути:

- кошти державного та місцевих бюджетів, виділені в порядку та обсягах, передбачених законодавством;

- кошти приватних інвесторів, у тому числі залучені за моделлю державно-приватного партнерства;

- залучені кошти, включаючи кредити банків та інших фінансово-кредитних установ;

- кошти з інших джерел, не заборонених законодавством.

Фінансування заходів щодо виконання Програми забезпечується за рахунок коштів бюджету Хмельницької міської територіальної громади (64527,0 тис.грн.).

Процес створення та функціонування парку допускає також співфінансування коштами державних фондів (за можливістю), програм технічної допомоги та керуючої компанії.

 

 

8. Перспективи розвитку індустріального парку «Хмельницький»

 

 

Внаслідок реалізації заходів Програми передбачається поліпшення інвестиційного клімату та значне зростання інвестиційного потенціалу у Хмельницькій міській територіальній громаді. Спостерігатиметься позитивна тенденція збільшення обсягів залучення в економіку Хмельницької міської територіальної громади прямих іноземних інвестицій, що, безумовно, вплине на створення додаткових робочих місць, трансфер технологій, інновацій, сучасного менеджменту.

Основні обсяги іноземних інвестицій будуть направлені у ті галузі економіки, що мають найкращу перспективу розвитку та можуть забезпечити високу додану вартість продукції, що виготовляється. Найбільшу перспективу має агропереробка, що базуватиметься на розвиненому багатопрофільному сільському господарстві Хмельницької області. Перспективним видом діяльності є текстильне виробництво, що підкріплюється успішним досвідом роботи підприємств легкої промисловості. Високу зацікавленість зі сторони потенційних інвесторів має такий вид діяльності, як виробництво електричного устаткування.

Для успішного функціонування індустріального парку необхідним є розбудова транспортно-логістичного центру як структурної ланки індустріального парку з орієнтацією на інноваційні індустрії.

Очікуваними результатами створення та розвитку індустріального парку «Хмельницький» стануть:

 

Інвестиції

Передбачається залучення не менше 50 млн. дол. прямих інвестицій в економіку Хмельницької міської територіальної громади. Очікується імпорт устаткування, обладнання та комплектуючих до них, матеріалів, що не виробляються в Україні.

 

Робочі місця

Передбачається створення понад 3000 нових робочих місць.

 

Нові підприємства та інноваційні технології

Передбачається створення нових підприємств з високим потенціалом інноваційного розвитку, зростання доданої вартості та замкненими ланцюгами виготовлення продукції.

 

Наповнення бюджету

Передбачається збільшення надходжень додаткових коштів до місцевого бюджету не менш, ніж на 10%.

 

Секретар міської ради М.Кривак

Начальник управління економіки О.Новодон

 

(У тексті рішення слова «міський бюджет»

замінено на слова «бюджет Хмельницької міської

територіальної громади» у відповідних відмінках відповідно до

рішення 5-ї сесії міської ради від 21.04.2021 №49)

(У тексті рішення слова «місто Хмельницький»

замінено на слова «Хмельницька міська територіальна громада»

у відповідних відмінках відповідно до

рішення 5-ї сесії міської ради від 21.04.2021 №49)

(Викладено у новій редакції пункти 9 та 13 відповідно до

рішення 5-ї сесії міської ради від 21.04.2021 №49)

(Доповнено Розділ 6 додатку пунктом 13-1 відповідно до

рішення 27-ї сесії міської ради від 14.12.2018 №72)

(Викладено у новій редакції пункти 14 та 22 відповідно до

рішення 5-ї сесії міської ради від 21.04.2021 №49)

(Внесено зміни в загальну вартість заходів Розділу 6 додатку відповідно до

рішення 5-ї сесії міської ради від 21.04.2021 №49)

(Внесено зміни в Розділ 7 додатку відповідно до

рішення 5-ї сесії міської ради від 21.04.2021 №49)

 

File link
Розмір: 684 КБ
Формат: doc

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!