Рішення міської ради

Про затвердження Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення учасникам бойових дій, які брали безпосередню участь у антитерористичній операції та потребують поліпшення житлових умов та затвердження складу комісії

 

 

УКРАЇНА
ХМЕЛЬНИЦЬКА МІСЬКА РАДА


Рішення сімнадцятої сесії

№74 від 20.09.2017 р.

 

Внесені зміни:

рішенням 22-ї сесії міської ради від 04.07.2018 №111

рішенням 7-ї сесії міської ради від 14.07.2021 №110

рішенням 29-ї сесії міської ради від 02.06.2023 №36

 

Про затвердження Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення учасникам бойових дій, які брали безпосередню участь у антитерористичній операції та потребують поліпшення житлових умов та затвердження складу комісії

 

Розглянувши пропозицію виконавчого комітету міської ради, постійної комісії з питань планування, бюджету, фінансів та децентралізації, депутата міської ради Діденка Віталія Васильовича, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Постановою Кабінету Міністрів України №719 від 19.10.2016 “Питання забезпечення житлом деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей”, міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Порядок виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення учасникам бойових дій, які брали безпосередню участь у антитерористичній операції та потребують поліпшення житлових умов.

1.2 Затвердити склад комісії щодо розгляду заяв учасників бойових дій, які брали безпосередню участь у антитерористичній операції та потребують поліпшення житлових умов про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення.

2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови Бондаренка А.Є. та управління праці та соціального захисту населення міської ради.

 

Міський голова О.Симчишин

 

Додаток 1

до рішення сесії міської ради

від 20.09.2017р. №74

ПОРЯДОК

виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення учасникам бойових дій які брали безпосередню участь у антитерористичній операції та потребують поліпшення житлових умов

 

1. Цей Порядок визначає умови та механізм виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення учасникам бойових дій, які брали безпосередню участь у антитерористичній операції, перебувають на обліку у виконавчому комітеті як такі, що потребують поліпшення житлових умов (далі — грошова компенсація) відповідно до норм Житлового кодексу Української PCP (далі — квартирний облік) та на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги (далі - Реєстр).

2. Право на отримання грошової компенсації відповідно до цього Порядку мають учасники бойових дій, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції визначені пунктами 19, 20 статті 6 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” та особи з інвалідністю внаслідок війни III групи визначені відповідно до пунктів 11-14 частини другої статті 7 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, місце проживання яких зареєстровано у місті Хмельницькому, і які потребують поліпшення житлових умов відповідно до норм Житлового кодексу Української PCP та члени їх сімей, які проживають та перебувають разом з ними на квартирному обліку при виконавчому комітеті Хмельницької міської ради.

Переважне право на отримання грошової компенсації відповідно до цього Порядку мають особи з інвалідністю внаслідок війни III групи, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, місце проживання яких зареєстровано у місті Хмельницькому, і які потребують поліпшення житлових умов відповідно до норм Житлового кодексу Української PCP та перебувають на квартирному обліку при виконавчому комітеті Хмельницької міської ради.

3. Грошова компенсація учасникам АТО виплачується за рахунок коштів міського бюджету, головним розпорядником яких є управління праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради.

4. Для розгляду заяв учасників АТО про виплату грошової компенсації створюється комісія, склад якої затверджується рішенням міської ради (далі - Комісія).

5. До складу Комісії входять представники виконавчих органів міської ради, радники міського голови, представники громадських організацій.

6. До повноважень комісії належить:

6.1. перевірка наявності у заявника статусу учасника АТО;

6.2. перевірка складу сім’ї учасника АТО;

6.3. перевірка наявності документів про взяття на квартирний облік заявника, як особи що потребує поліпшення житлових умов та членів сім’ї;

6.4. перевірка факту спільного проживання членів сім’ї учасника АТО;

6.5. визначення розміру грошової компенсації заявнику.

6.6. прийняття рішення про призначення або відмову в призначенні грошової компенсації заявнику.

7. Заяву про призначення грошової компенсації учасник АТО подає особисто або через уповноважену особу до управління  праці та соціального захисту населення.

8. До заяви додаються наступні документи:

8.1. Копія документа, що посвідчує особу заявника, а у разі подання документів уповноваженою особою — документи, що посвідчують тих осіб, від імені яких подається заява, а також документ, який надає повноваження уповноваженій особі представляти таких осіб, оформлений відповідно до законодавства;

8.2. Копія посвідчення встановленого зразка згідно з додатком 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 1994р. №302 “Про порядок видачі посвідчень і нагрудних знаків ветеранів війни”, що підтверджує статус особи – учасника бойових дій;

8.3. Копію довідки встановленого зразка згідно з додатком 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року №413 «Про затвердження Порядку надання статусу учасника бойових дій особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення» про безпосередню участь заявника в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України;

8.4. Копія довідки про перебування заявника та членів його сім'ї на квартирному обліку.

8.5. Копії документів, що посвідчують родинні стосунки між заявником і членами його сім'ї, які разом з ним перебувають на квартирному обліку. При цьому в розрахунок включаються лише особи, які разом з ним перебувають на квартирному обліку.

9. Управління праці та соціального захисту населення протягом п'яти робочих днів з дня прийняття заяви з усіма необхідними документами обстежує матеріально-побутові умови заявника, про що складає акт за формою, затвердженою Міністерством соціальної політики України.

10. Після складання акту обстеження матеріально-побутових умов заявника, управління праці та соціального захисту населення протягом трьох робочих днів вносить подання про виплату грошової допомоги до Комісії.

11. Комісія протягом п'яти робочих днів з дня надходження подання розглядає його по суті і приймає рішення щодо призначення або відмову у призначенні заявникову грошової компенсації.

12. Про дату та час засідання комісії, на якому розглядатиметься заява заявник повідомляється завчасно. У випадку неявки заявника або його представника на засідання, Комісія може розглядати питання щодо призначення або відмови в призначенні грошової компенсації за відсутності заявника.

13. За наслідками розгляду подання Комісія приймає рішення про призначення або про відмову в призначенні грошової компенсації заявнику.

В рішенні Комісії зазначається:

13.1. Прізвище, ім'я та по-батькові заявника;

13.2. Прізвище, ім'я та по-батькові уповноваженої особи і документ, що підтверджує його повноваження (у випадку участі на засіданні Комісії уповноваженої особи);

13.3. Статус заявника;

13.4. Кількість осіб із членів сім'ї заявника, на яких нараховується грошова компенсація із зазначенням родинного зв'язку із заявником;

13.5. Факт перебування заявника на квартирному обліку;

13.6. Інформація про те, чи надавалося раніше заявнику чи членам його сім'ї житло або грошова компенсація.

14. Комісія відмовляє заявнику в призначенні грошової допомоги з підстав:

14.1. заявник не є особою, визначеною п.19,20 ст.6 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”:

14.2. неподання документів, передбачених пунктом 8 Порядку;

14.3. заявник не перебуває на квартирному обліку;

14.4. заявнику чи членам його сім’ї вже надавалось житло чи виплачувалась грошова компенсація за іншими програмами забезпечення житлом за рахунок бюджетних коштів.

15. У разі відмови заявнику у призначенні грошової компенсації Комісія надсилає заявнику копію відповідного рішення із зазначенням підстав для його прийняття протягом трьох робочих днів з моменту прийняття такого рішення.

16. Заявник має право оскаржити рішення Комісії про відмову в призначенні грошової компенсації до суду.

17. В разі прийняття рішення про призначення заявнику грошової компенсації, Комісія одночасно визначає розмір такої компенсації, виходячи з:

- нормативу 13,65 квадратного метра жилої площі на кожного члена сім'ї заявника з урахуванням самого заявника;

- нормативу за нормою додатково 35,22 квадратних метра загальної площі на сім’ю.

- врахування опосередкованої вартості спорудження 1 квадратного метра загальної площі житла в м.Хмельницькому на день звернення за грошовою компенсацією, яка становить 10 000 грн. і яка визначається Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства відповідно до Порядку визначення та застосування показників опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України, затвердженого наказом Держбуду України від 27.09.2005 N9 174, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.10.2005 N9 2005 за N9 1185/11465 (далі - гранична вартість).

18. Розмір грошової компенсації (ГК) розраховується за формулою:

ГК = (13,65 х Nс + 35,22) х 10 000 х Km + ПЗ, де

Nс – кількість членів сім'ї заявника, які перебувають разом з ним на квартирному обліку (в т.ч. і заявник), на яких розраховується грошова компенсація;

ПЗ — витрати (гривень), пов'язані з купівлею, оформленням права власності на житло та сплатою передбачених законодавством податків і зборів (обов'язкових платежів).

Кm- коефіцієнт зменшення граничної ватрості 1 кв. метра загальної площі житла, що становить 0.7

19. В розрахунок включаються лише особи з членів сім'ї заявника, які перебувають з заявником на квартирному обліку.

20. Протягом трьох робочих днів з моменту прийняття рішення про призначення і виплату грошової компенсації Комісія:

20.1. Надсилає копію рішення заявнику із зазначенням суми належної йому грошової компенсації.

20.2. Надсилає копію рішення до управління праці та соціального захисту населення міської ради.

21. Заявник може оскаржити рішення Комісії щодо належної йому суми грошової компенсації до суду.

22. Після отримання копії рішення Комісії про призначення грошової компенсації заявник звертається до відділення публічного акціонерного товариства «Державний ощадний банк України» (далі - Уповноважений банк) із заявою про відкриття поточного рахунку із спеціальним режимом використання (далі - спеціальний рахунок). До заяви додається копія рішення Комісії про призначення грошової компенсації.

23. Після відкриття спеціального рахунку заявник повідомляє його реквізити управлінню праці та соціального захисту населення міської ради, шляхом надання копії договору про відкриття спеціального рахунка в Уповноваженому банку.

24. Управління праці та соціального захисту населення міської ради після отримання від заявника реквізитів його спеціального рахунку перераховує на нього кошти в сумі, визначеній у рішенні Комісії, про що повідомляє заявника протягом трьох робочих днів з дня переказу коштів на його спеціальний рахунок.

25. Розмір отриманої грошової компенсації не враховується під час обчислення сукупного доходу сім’ї для всіх видів соціальної допомоги, що надаються відповідно до законодавства, а також не включається до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу відповідно до підпункту 165.1.1. пункту 165.1. статті 165 Податкового кодексу України.

26. З дня зарахування коштів на спеціальний рахунок в уповноваженому банку до закінчення бюджетного періоду заявник самостійно використовує призначену йому грошову компенсацію на придбання житла виключно в закінчених будівництвом житлових об’єктах в будь-якому населеному пункті на території України.

27. Для переказу коштів із спеціального рахунку заявник подає до уповноваженого банку заяву про переказ коштів на придбання житла, до якої долучається платіжне доручення на переказ коштів в оплату по договору купівлі-продажу житла у прийнятих в експлуатацію житлових будинках на первинному та вторинному ринках, а також письмову згоду управління праці та соціального захисту населення на перерахування коштів із спеціального рахунка як оплати за договором.

28. Для отримання згоди на перерахування коштів із спеціального рахунка як оплату за договором заявник подає управлінню праці та соціального захисту населення один примірник договору, в якому повинно бути зазначено про те, що житло набувається у власність заявника.

29. Управління праці та соціального захисту населення у разі відповідності умов договору вимогам, установленим у пунктів 28 цього Порядку, протягом п’яти робочих днів надає заявникові письмову згоду на перерахування коштів із спеціального рахунка як оплату за договором з визначенням суми, що підлягає перерахуванню, та реквізити рахунка перерахування.

30. Управління праці та соціального захисту населення дає згоду на переказ коштів грошової компенсації із спеціального рахунка заявника на рахунок, зазначений у договорі за таких умов:

30.1. Предметом Договору є придбання у власність заявника житла, площа якого повинна бути не менше ніж така, що буде підставою для зняття з квартирного обліку;

30.2. Ціна Договору є меншою або дорівнює сумі коштів грошової компенсації, що знаходиться на спеціальному рахунку заявника.

30.3. Власником (співвласником) житла згідно з укладеним Договором є заявник та члени його сім’ї яким призначалася грошова компенсація.

30.4. Строк виконання договору купівлі - продажу житла не перевищує двох місяців.

31. В разі виявлення порушень умов переказу коштів, викладених у пунктах 28 та 29 цього Порядку, управління праці та соціального захисту населення письмово відмовляє заявнику в наданні згоди на переказ коштів за його заявою із зазначенням причин такої відмови.

32. Заявник вправі повторно звернутися до управління праці та соціального захисту населення із заявою про переказ коштів після усунення причин відмови в переказі коштів згідно Договору або оскаржити відмову управління праці та соціального захисту населення до суду.

33. Якщо заявник протягом поточного бюджетного року не уклав Договору і не здійснив переказ коштів на придбання житла, Уповноважений банк самостійно повертає кошти зі спеціального рахунка заявника на рахунок управління праці та соціального захисту населення міської ради протягом 5-ти банківських днів.

34. В разі, якщо ціна Договору перевищує суму коштів грошової компенсації на спеціальному рахунку заявника, Уповноважений банк переказує кошти зі спеціального рахунку заявника за Договором лише після надходження на спеціальний рахунок заявника додаткових коштів в сумі, якої не вистачало для його виконання.

35. Додаткові кошти на спеціальний рахунок заявника можуть бути внесені за рахунок особистих коштів заявника, благодійних надходжень від юридичних і фізичних осіб.

36. Кошти грошової компенсації можуть бути використані на покриття витрат, пов'язаних з купівлею, оформленням права власності на житло та сплатою передбачених законодавством податків і зборів (обов'язкових платежів), про що обов'язково зазначається в Договорі.

Забороняється використання коштів на оплату посередницьких послуг.

37. У будь-якому випадку, Уповноважений банк має право переказувати лише повну суму, визначену у Договорі, і не має права робити перекази частинами, крім витрат, пов'язаних із купівлею, оформленням права власності на житло та сплатою передбачених законодавством податків і зборів.

38. У разі укладення договору на суму меншу ніж сума грошової компенсації на спеціальному рахунку заявника, уповноважений банк протягом трьох банківських днів після переказу коштів згідно Договору, повертає залишки коштів грошової компенсації на рахунок управління праці та соціального захисту населення міської ради.

39. Протягом тридцяти календарних днів з дня закінчення терміну дії договору, заявник зобов’язаний подати до управління праці та соціального захисту населення міської ради інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, якою засвідчується факт придбання належного йому житла і цільового використання коштів грошової компенсації.

40. Після отримання інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно управління праці та соціального захисту населення міської ради інформує Міністерство соціальної політики про виплату грошової компенсації (забезпечення житлом учасника АТО та членів його сім’ї), а також повідомляє виконавчий комітет міської ради про необхідність зняття з квартирного обліку зазначених осіб, як таких що потребують поліпшення житлових умов.

41. За поданням органу соціального захисту населення виконавчий комітет знімає з обліку заявника та членів його сім’ї, яких включено у розрахунок грошової компенсації, як таких, що вже не потребують поліпшення житлових умов.

42. В разі неподання заявником інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно протягом тридцяти календарних днів по закінченні терміну дії Договору, управління праці та соціального захисту населення міської ради вправі вимагати від заявника повернення коштів грошової компенсації до міського бюджету.

43. Кошти грошової компенсації у випадку, передбаченому пунктом 42 цього Порядку повертаються заявником добровільно або у судовому порядку.

 

Секретар міської ради М.Кривак

Начальник управління праці та соціального захисту населення С.Воронецький

 

Додаток 2

до рішення сесії міської ради у редакції

рішення 29-ї сесії міської ради від 02.06.2023 №36

 

СКЛАД

Комісії щодо розгляду заяв учасників бойових дій, які брали безпосередню участь у антитерористичній операції та потребують поліпшення житлових умов, про виплату грошової компенсації за належне для отримання жилі приміщення

Голова комісії:

КРИВАК Михайло Михайлович

 

- заступник міського голови;

Заступник голови комісії:

ВОРОНЕЦЬКИЙ Словян Ількович

 

- начальник управління праці та соціального захисту населення;

Секретар комісії:

САМСОНЮК Ольга Василівна

 

- головний спеціаліст відділу грошових виплат та компенсацій управління праці та соціального захисту населення;

Члени комісії:

БЛЯХАРСЬКИЙ Олег Михайлович

 

- член ГО «Брацька Воля» (за згодою);

БУРБАН Наталія Миколаївна

- головний юрисконсульт юридичного відділу управління праці та соціального захисту населення;

ГОЦЬКА Людмила Володимирівна

- начальник відділу бухгалтерського обліку та звітності управління праці та соціального захисту населення;

ДИКА Світлана Михайлівна

- начальник служби у справах дітей;

КОРОСТІЛЬ Анатолій Миколайович

- завідувач відділу обліку та розподілу житлової площі;

ПОЛІЩУК Тетяна Миколаївна

- начальник управління капітального будівництва;

ШРУБКОВСЬКИЙ Володимир Григорович

- голова ГО «Спілка учасників АТО Хмельниччини» (за згодою);

ЯМЧУК Сергій Миколайович

- начальник фінансового управління.

 

Секретар міської ради Віталій ДІДЕНКО

Начальник управління праці та соціального захисту населення Словян ВОРОНЕЦЬКИЙ

 

(Пункт 2 додатку 1 викладено у новій редакції відповідно до

рішення 22-ї сесії міської ради від 04.07.2018 №111)

(Додаток 2 викладено у новій редакції відповідно до

рішення 29-ї сесії міської ради від 02.06.2023 №36)

File link
Розмір: 87 КБ
Формат: doc

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!