Проекти рішень виконавчого комітету

Про затвердження Плану дій із впровадження Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд»на 2021-2022 роки

Про затвердження Плану дій із впровадження Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд»на 2021-2022 роки

На виконання зобов’язань у рамках міжнародної Ініціативи “Партнерство “Відкритий Уряд”, підвищення рівня прозорості, відкритості та підзвітності міської ради, її виконавчих органів, комунальних підприємств, установ, організацій та сприятиме посиленню співпраці з інститутами громадянського суспільства, відповідно до Конституції України, законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про запобігання корупції»,  Стратегічного плану розвитку Хмельницької міської територіальної громади на 2021-2025 роки, Програми цифрового розвитку на 2021-2025 роки, затвердженої рішенням сесії міської ради від 23.12.2020 №22, та інших програм, які забезпечують виконання зобов’язань у рамках міжнародної Ініціативи “Партнерство “Відкритий Уряд”, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчий комітет міської ради

ВИРІШИВ:

  1. Затвердити План дій із впровадження Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд» на 2021-2022 роки згідно з додатком.
  2. Виконавчим органам міської ради при підготовці внесення змін до діючих програм, передбачати заходи щодо впровадження Плану дій із впровадження Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд» на 2021-2022 роки та забезпечити звітність про їх виконання перед з громадськістю.
  3. Контроль за виконанням рішення покласти на керуючого справами виконавчого комітету Ю. Сабій.

Міський голова О. СИМЧИШИН

Додаток

до рішення виконавчого комітету міської ради

від_______________ №______

 

План дій із впровадження Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд» на 2021-2022 роки

ЗАГАЛЬНИЙ ОПИС

У 2020 році Хмельницький став членом спільноти Ініціатива «Партнерство «Відкритий Уряд» (Open Government Partnership (коротка назва OGP), офіційний веб-сайт  https://www.opengovpartnership.org).

Ініціатива «Партнерство «Відкритий Уряд» - це організація урядів країн, органів місцевого самоврядування та громадських організацій, що підтримують одна одну в розробці та реалізації проектів, що сприяють прозорості управління, залученню громадськості та підзвітності. Прозорість описує здатність громадськості не просто бачити дані та інформацію, а й розуміти роботу усіх органів влади. Залучення громадськості означає здатність громадськості впливати на владу, беручи участь у процесах управління та програмах. Підзвітність відображає здатність громадськості вимагати від влади відповідальності за її політику та результати.

Основні принципи Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд»:

  • прозорість – інформація про діяльність уряду є відкритою, всеосяжною, своєчасною, вільно доступною для громадськості, і такою, що відповідає основним стандартам відкритих даних;
  • участь громадян – уряд залучає громадян до участі в обговореннях, що сприяє прийняттю рішень, які враховують громадську думку, є більш інноваційними та ефективними;
  • підзвітність – наявність правил, норм і механізмів, які змушують урядові структури до обґрунтування своїх дій, здійснення діяльності відповідно до визначених для них вимог, реагування на критику, прийняття відповідальності за невідповідність дій законам або зобов’язанням;
  • технології та інновації для прозорості та підзвітності – уряд враховує важливість надання громадянам відкритого доступу до технологій, а також усвідомлює роль нових технологій в просуванні інновацій та важливість розширення можливостей використання технологій громадянами.

Ініціатива “Партнерство “Відкритий Уряд” (далі – Ініціатива) впроваджується в Україні з 2011 року.  У рамках Ініціативи уряди країн-учасниць та органи місцевої влади спільно з інститутами громадянського суспільства повинні розробляти дворічні плани дій, зобов’язання яких спрямовані на забезпечення прозорості, підзвітності та громадської участі.

План дій із впровадження Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд»  (далі – План дій) передбачає виконання зобов’язань у рамках міжнародної Ініціативи, підвищити рівень прозорості, відкритості та підзвітності міської ради, її виконавчих органів, комунальних підприємств, установ, організацій та сприятиме посиленню співпраці з інститутами громадянського суспільства.

Процес планування зобов’язань Хмельницької міської ради в рамках Ініціативи здійснюється в умовах пандемії гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, що вплинула на всі сфери суспільного та економічного життя в громаді. У зв’язку з цим сформувалися нові виклики для відкритого урядування, механізми впровадження якого повинні враховувати карантинні обмеження та змінені правила соціальної взаємодії.

Реагуючи на ці виклики, відповідно до Стратегічного плану розвитку Хмельницької міської територіальної громади на 2021-2025 роки, пріоритетами, якого визначено комфорт та безпеку, мають бути реалізовані заходи щодо забезпечення комфортного рівня проживання мешканців на усій території Хмельницької міської територіальної громади.

Хмельницький уже став одним із міст-лідерів з високим рівнем відкритості та прозорості діяльності міської влади. За допомогою електронних технологій у Хмельницькому впроваджуються інструменти електронної демократії: електронні звернення, електронні петиції, електронні консультації, громадський бюджет. Ці новітні електронні інструменти забезпечують можливість громадськості брати участь у прийнятті рішень, визначати пріоритетні напрямки місцевої політики, приймати учать в розподілі частини коштів бюджету громади за допомогою діалогу влада та громада. Також успішно реалізується власний стартап - проект MyCity (веб-портал "Єдина інформаційна система міста" http://mycity.khm.gov.ua ), який став фіналістом національного конкурсу Open Data Challenge. У 2020 році в рамках проекту USAID «Підтримка організацій-лідерів у протидії корупції в Україні «ВзаємоДія» та за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) здійснювались роботи по впровадженню геоінформаційної системи міської ради та був введений геопортал міської ради (стали доступними оприлюднено містобудівний кадастр, оцифрована містобудівна документація та 16 реєстрів відкритих даних. Тому важливим завданням на найближчі роки є продовження наших спільних з інститутами громадянського суспільства зусиль щодо подальшого розвитку власних цифрових технологій та інновацій, їх широке використання для вдосконалення управління громадою, надання публічних послуг та високий рівень комунікації з жителями та бізнесом. Для реалізації цієї мети затверджено Програму цифрового розвитку на 2021-2025 роки, інші програми, які забезпечують виконання зобов’язань у рамках міжнародної Ініціативи.

Для підготовки Плану дій взято до уваги рекомендації досліджень громадських експертів (проект USAID/UK aid “Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах”, проект USAID «Підтримка організацій-лідерів у протидії корупції в Україні «ВзаємоДія», програма «Прозорі міста, реалізується ГО “Трансперенсі Інтернешнл Україна” тощо), аналіз запитів на публічну інформацію до виконавчих органів міської ради та опитування громадської думки щодо формування Плану дій Хмельницької міської ради із впровадження Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд», яке було проведено в травні місяці цього року.

План дій розроблявся у тісній співпраці з інститутами громадянського суспільства, пройшов широке громадське обговорення та реалізовуватиметься у партнерстві з громадськими та міжнародними організаціями.

Координація діяльності щодо реалізації Плану дій здійснюється Хмельницьким міським комунальним підприємством «Хмельницькінфоцентр», комунальною установою «Агенція розвитку Хмельницького», виконавчими органами міської ради в межах компетенції вжиття заходів, спрямованих на реалізацію Плану дій, спільно з інститутами громадянського суспільства.

Враховуючи вимоги Ініціативи, реалізація Плану дій розрахована до 31 грудня 2022 року. Реалізація Плану дій забезпечується проведенням інформаційних та просвітницьких заходів. Виконавці зобов’язань звітують перед громадськістю про стан  виконання Плану дій публікуючи відповідні звіти на офіційному веб-сайті міської ради та її виконавчих органів.

Зобов’язання для реалізації плану дій

Зобов’язання 1. Забезпечення бізнесу та мешканців якісними муніципальними послугами з використанням цифрових технологій, раціональне управління ресурсами громади через відкритий доступ інформації до них.

Проблеми, які вирішує зобов’язання: Рівень електронних муніципальних послуг все ще залишається досить низьким і становить менше 20% від їх загальної кількості. Бюрократія, неякісні дані та важкий доступ до них залишаються проблемою, низький рівень обізнаності мешканців громади про електронні муніципальні та державні послуги створює корупційні ризики. Недосконалим є чинне законодавство особливо в частині спрощення процедур надання послуг.

До якої довгострокової мети відноситься це зобов’язання: Стратегічна ціль розвитку «Комфорт та безпека». Ціль передбачає прозоре та розумне управління існуючими ресурсами громади, забезпечення розвитку інформаційно-телекомунікаційних систем, зручних сучасних муніципальних електронних сервісів, покращення якості надання публічних послуг, розвиток відкритих даних про ресурси громади.

До якої галузевої сфери відноситься зобов’язання: Муніципальне управління, відкриті дані.

Яким цінностям Ініціативи відповідає зобов’язання:  Прозорість, технології/ інновації для участі громадськості.

Виконання зобов’язання передбачено основними заходами реалізації Програми цифрового розвитку на 2021-2025 роки.

Виконання зобов'язання передбачає:

 

Заходи

Відповідальні за виконання

Термін реалізації

Партнери

Очікувані результати

Інтеграція усіх процесів документообігу в міській раді та її виконавчих органах в єдину інформаційну систему

ХМКП «Хмельницькінфоцентр», управління адміністративних послуг, виконавчі органи міської ради

листопад 2021 р. – грудень 2022 р.

Громадська організація “Хмельницька ініціатива” (за згодою)

Повний перехід на безпаперовий документообіг у виконавчих органах міської ради.

Продовження впровадження «Кабінету мешканця» Єдиної інформаційної системи MyCity https://mycity.khm.gov.ua

ХМКП «Хмельницькінфоцентр», управління адміністративних послуг, виконавчі органи міської ради

вересень 2021 року – грудень  2022 р.

Громадська організація “Хмельницька ініціатива” (за згодою)

100% муніципальних послуг доступні для мешканців та бізнесу в електронному вигляді

Створення галузевих підсистем, реєстрів ГІС для забезпечення прозорості та відкритості даних, оцифрування даних (нерухоме майно, житловий фонд, ремонт та моніторинг стану доріг, «бюджет розвитку на мапі», об’єкти культурної спадщини та інші)

ХМКП «Хмельницькінфоцентр», департамент інфраструктури, департамент освіти та науки, управління культури та туризму, управління капітального будівництва

вересень 2021 р. – липень 2022 р.

Громадська організація “Хмельницька ініціатива” (за згодою), Андрій Гнап, CEO / Data Analyst Waste Ukraine Analytics, експерт з відкритих даних (за згодою), залучення донорських організацій та проєктів

На геопорталі міської ради доступні реєстри нерухомого майна, житлового фонду, моніторингу доріг, «бюджет розвитку на мапі», об’єктів культурної спадщини та інші

Зобов’язання 2. Формування Плану дій «зеленого курсу», розвитку економіки громади, щоб вона була соціальною та інклюзивною, забезпечувала зростання і була при цьому кліматично нейтральною.

Проблеми, які вирішує зобов’язання: Відсутня публікація кліматичних даних. Для проведення досліджень наявних екологічних даних, в тому числі кліматичних, опрацювання існуючих методологій для збору та публікації даних потрібно залучення експертів.

Потреба в пріоритезації та системному підході до вирішення екологічних питань. Відсутність у міста стратегічних документів, що дозволяють узгодити та впровадити довгострокові цілі розвитку пов’язані зі сферою «зеленого розвитку». Місто потребує розробку "Плану дій Зелени місто" (ПДЗМ).

Низька обізнаність населення щодо правильного поводження з твердими побутовими відходами. Відсутність комплексного та якісного підходу до навчання населення сортуванню відходів, процесу їх переробки, а також їх впливу на довкілля та людей.

До якої довгострокової мети відноситься це зобов’язання: Рух до кліматичної нейтральності міста Хмельницького до 2050 року. Забезпечення нової комплексної та якісної інфраструктури поводження з твердими побутовими відходами, що відповідатиме європейським стандартам. ПДЗМ надає місту можливість узгодити довгострокові цілі розвитку. Таке узгодження принесе місту довгострокові інвестиції в різні сектори економіки, демонструючи прихильність до глобального порядку денного «зеленого розвитку». Формування екологічно свідомої поведінки населення у сфері поводження з твердими побутовими відходами.

До якої галузевої сфери відноситься зобов’язання: Аудит і контроль, муніципальне управління, громадський простір, навколишнє середовище та клімат, відповідь на кризи.

Яким цінностям Ініціативи відповідає зобов’язання:  Громадська підзвітність, технології/ інновації для прозорості та підзвітності.

Виконання зобов'язання передбачає:

Заходи

Відповідальні за виконання

Термін реалізації

Партнери

Очікувані результати

Провести дослідження щодо генерації містом Хмельницького парникових газів. Намітити кількісні показники щодо зменшення викидів в найближчі роки.

Управління з питань екології та контролю за благоустроєм міста, ХКП “Спецкомунтранс”

 

Липень (уже розпочато) 2021 р. – жовтень 2022 р.

ЄБРР, консультанти компанії Egis International

 

Прийняття міською радою ключових показників ефективності (КРІ) щодо парникових газів. Зменшення викидів у відповідності до цих КРІ.

Розроблення та реалізація Плану дій «Зелене місто»

Управління економіки

Березень  (уже розпочато) 2021 р. - Червень 2022 р.

ЄБРР, Консультанти компанії «Дабл-ю Ес Аткінс Інтернешнел Лтд.»

Погодження виконавчим комітетом Плану дій „Зеленого міста“ для м. Хмельницького

Створення інтерактивного простору у для школярів, студентів та дорослих у форматі «Центр турів» для інформування  щодо системи поводження з відходами та впливу сміття на довкілля.

ХКП “Спецкомунтранс”

 

Вересень 2020 р. - Грудень 2021 р.

Хмельницька обласна рада

Відкритий інтерактивний центр, підвищення рівня поінформованості щодо системи поводження з відходами та впливу сміття на довкілля. Відвідування центру на рівні 27 тис. осіб в рік

Будівництво двох нових санітарних секцій полігону ТПВ.

Встановлення нової системи для очистки фільтрату;

Придбання нового обладнання для полігону ТПВ.

ХКП “Спецкомунтранс”

 

Жовтень 2020 р. - Грудень 2022 р.

ЄБРР, Консультанти компанії Egis International

Значне зменшення негативного впливу від діючого полігону ТПВ на довкілля та людей

Приведення системи поводження з ТПВ до європейських стандартів

Зобов’язання 3. Розвиток цифрових компетентностей жителів громади та формування їх цифрової культури.

Проблеми, які вирішує зобов’язання: На сьогодні доступно громадянам ряд електронних сервісів, як на державному так і на місцевому рівні, проте активність у користуванні та обізнаності в користі певного сервісу низька, особливо в сільських місцевостях. В селех відсутні комфортні простори для громадської взаємодії, де люди можуть навчатися, спілкуватися, консультуватися за допомогою сучасних інформаційних технологій з доступом до інтернету.

 До якої довгострокової мети відноситься це зобов’язання: Розвиток цифрових компетентностей жителів громади та формування цифрової культури через Усі верстви населення мають доступ до програм розвитку цифрових навичок.

До якої галузевої сфери відноситься зобов’язання: Громадянський простір, право на інформацію.

Яким цінностям Ініціативи відповідає зобов’язання:  Участь та інклюзія громадськості , технології/ інновації для участі громадськості.

Виконання зобов’язання передбачено Концепцією розвитку цифрових компетентностей жителів Хмельницької міської територіальної громади, основними заходами реалізації Програми цифрового розвитку на 2021-2025 роки, Програми розвитку Хмельницької міської територіальної громади у сфері культури на 2021-2025 роки «Нова лінія культурних змін».

Виконання зобов'язання передбачає:

Заходи

Відповідальні за виконання

Термін реалізації

Партнери

Очікувані результати

Реалізувати проєкт "Цифрове волонтерство" у трикутнику партнерства: влада-громадяни-бізнес.

 

ХМКП «Хмельницькінфоцентр», департамент освіти та науки, управління культури та туризму

жовтень 2021 р. –

жовтень 2022 р.

ГО «ІАЦ "Хмельницькі ініціативи" (за згодою), бізнес, який надає площадки та техніку для проведення навчань

Для громадян організовані курси цифрової грамотності, відкрито точки доступу до набуття цифрових компетентностей.

Модернізація сільських бібліотек у формат смарт-бібліотеки через реалізацію проєкту «Бібліотечний нетворкінг «Smart громада»».

Управління культури та туризму, старости Хмельницької міської територіальної громади,

ХМКП «Хмельницькінфоцентр»

серпень 2021 р. –

листопад 2022 р.

ГО «ІАЦ "Хмельницькі ініціативи" (за згодою)

 

 

В бібліотеках створені простори, де бібліотекарі навчають мешканців використовувати комп`ютери та мобільні пристрої для навчання, спілкування, пошуку інформації, отримання послуг, самоосвіти, тощо.

Керуючий справами виконавчого комітету                                          Ю. САБІЙ

Директор ХМКП «Хмельницькінфоцентр»                                          С. МАТВІЙЧУК

Директор КУ «Агенція розвитку

Хмельницького»                                                                                    Л. ГЕРАСИМЧУК

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!