Проекти рішень виконавчого комітету

Про внесення на розгляд сесії міської ради пропозиції про  затвердження Програми правової освіти населення Хмельницької міської територіальної громади на 2022-2026 роки та втрату чинності пунктів рішення

Про внесення на розгляд сесії міської ради пропозиції про  затвердження Програми правової освіти населення Хмельницької міської територіальної громади на 2022-2026 роки та втрату чинності пунктів рішення

 

З метою реалізації вимог ст. 37 Конституції України,  посилення діяльності з правової освіти, виховання у громадян поваги до закону, забезпечення прав і свобод людини, створення необхідних умов для набуття верствами населення необхідних юридичних знань і навичок їх використання, на виконання Указу Президента України від 18.10.2001 року № 992/2001 «Про Національну програму правової освіти населення», керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради

 

ВИРІШИВ:

 

1. Внести на розгляд сесії міської ради пропозицію про затвердження  Програми правової освіти населення Хмельницької міської територіальної громади  на 2022-2026 роки згідно з додатком.

2. Визнати такими, що втратили чинність, пункти 1, 2 рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 09.02.2012 № 166 «Про Хмельницьку міську  міжвідомчу координаційно-методичну раду з правової освіти населення та втрату чинності рішень виконавчого комітету» із внесеними змінами.

3. Контроль за виконанням рішення покласти на керуючого справами виконавчого комітету Ю. Сабій.

 

Міський голова   О. СИМЧИШИН

 

 

                                          

Додаток
до рішення виконавчого комітету  міської ради

                                    від ______202_ року №___

 

ПРОГРАМА
правової освіти населення Хмельницької міської

територіальної громади на 2021-2025 роки

 

1. Паспорт Програми

Найменування Програми:

Програма правової освіти населення Хмельницької міської територіальної громади на 2021-2025 роки

Виконавці Програми:

Департамент освіти та науки, управління правового забезпечення та представництва, управління культури і туризму, служба у справах дітей, управління молоді та спорту, центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, управління праці та соціального захисту населення, управління організаційно-інформаційної роботи та контролю, міське комунальне підприємство «Муніципальна телерадіокомпанія «Місто», Хмельницьке районне управління поліції Головного управління Національної поліції у Хмельницькій області

Мета Програми:

Створення необхідних умов для набуття широкими верствами населення Хмельницької міської територіальної громади юридичних знань і навичок їх використання, суттєвого підвищення правосвідомості громадян, їх правової культури, неухильного дотримання і кваліфікованого застосування вимог законодавства України, формування  поваги до права

Завдання Програми:

Створення умов для забезпечення вільного доступу громадян до правової  інформації; залучення до участі в забезпеченні правової освіти, організації та здійсненні заходів місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, навчальних і культурних закладів, засобів масової інформації, підприємств і організацій, об’єднань громадян; залучення вчених та юристів-практиків до розповсюдження правових знань; забезпечення відкритості правової інформації, доступу усіх верств населення до її джерел; поєднання правової освіти із загальною середньою, професійно-тех­нічною і вищою освітою, політичним, економічним, моральним, естетичним та іншими формами виховання; застосування диференційованого підходу у навчально-ви­ховному процесі до формування у дітей, учнівської та студентської молоді правової та громадянської компетентності; забезпечення систематичності і безперервності поширення серед населення знань про державу і право

Термін реалізації:

2022-2026 роки.

Обсяг і джерела
фінансування Програми:

Заходи програми здійснюються за рахунок поточного фінансування основної діяльності установ і організацій – виконавців програми.

Контроль за виконанням Програми:

 

Загальний контроль за реалізацією Програми здійснюється постійною комісією з питань регламенту, депутатської діяльності, антикорупційної політики, забезпечення правопорядку та зв’язку з військовими частинами.

 

 

 

 

2. Зміст проблеми та обґрунтування
необхідності прийняття Програми

 

Конституція України (стаття 57) гарантує право кожного знати свої права і обов’язки. У зв’язку з цим на державу покладено обов'язок по доведенню до відома населення законів та інших нормативно-правових актів, що визначають права і обов’язки громадян.

Знання громадянами своїх прав і обов’язків є основою їх подальшої реалізації. Сьогодні практично кожна  особа незалежно від фахової освіти та рівня професійних знань потребує інформації у доступній та зрозумілій формі щодо змісту та шляхів практичного застосування законів та інших нормативних актів, що визначають права і обов'язки людини. Цей процес може бути реалізований, насамперед, шляхом удосконалення рівня правової освіти населення.

Основні напрямки розвитку  правосвідомості та підвищення рівня правової культури населення окреслені в Національній програмі правової освіти населення, затвердженої Указом Президента України від 18 жовтня 2001 року № 992/2001.

Необхідність прийняття Програми викликана тим, що правова освіта населення є важливою складовою частиною системи освіти і має на меті формування високого рівня правової культури, виховання громадян на засадах поваги до закону, прав людини, небайдужого ставлення до порушень законності та правопорядку.

Громадяни мають право на набуття правових знань. Це право забезпечується розгалуженою мережею загальних і спеціалізованих навчально-освітніх закладів, правовим інформуванням засобами масової інформації та культурно-освітніми установами.

Враховуючи складність і різноманітність чинників, що впливають на формування правової культури населення, поліпшення правової свідомості може бути досягнуто лише завдяки об’єднанню зусиль органів виконавчої влади і місцевого самоврядування, широкого залучення недержавних структур, громадських об’єднань і громадян. Ця обставина обумовлює необхідність застосування програмно-цільового підходу.

 

 

3. Механізм реалізації Програми

 

Програма містить оптимально опрацьовані заходи  щодо забезпечення досягнення визначеної мети Програми.

Реалізацію завдань  Програми передбачається досягти шляхом:

  • активної участі в організації і здійсненні заходів з правової освіти населення області місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів та органів юстиції, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, навчальних закладів та закладів культури, об'єднань громадян, засобів масової інформації, видавництв, міжвідомчих координаційно-методичних рад з правової освіти населення та поєднання комплексу заходів у сфері правової освіти, що здійснюються цими органами, організаціями, закладами та установами;
  • безпосередньої участі викладачів правових дисциплін, студентів-правознавців, юристів та фахівців-правознавців, незалежно від їх роботи і форм діяльності, у поширенні правових знань;
  • поєднання державних і громадських, безкоштовних і договірних засад реалізації правової освіти;
  • органічного поєднання правової освіти із загальною середньою,
    професійно-технічною та вищою освітою;
  • системності і безперервності поширення знань про державу і право, у
    томі числі шляхом оприлюднення в офіційних виданнях, інших засобах масової інформації нормативно-правових актів, широкого розповсюдження правової літератури та іншої інформації правового характеру, організації семінарів-практикумів, конференцій, круглих столів тощо.

 

 

4. Оцінка ефективності наслідків
від реалізації Програми

 

Передбачається, що реалізація Програми до 2025 року дасть можливість:

  • підвищити загальний рівень правової культури населення;
  • вдосконалити систему правової освіти населення;
  • забезпечити відкритість правової інформації, доступ всіх верств населення до її джерел;
  • налагодити співпрацю юристів-практиків, викладачів навчальних закладів, лекторів щодо здійснення правової освіти населення;
  • забезпечити широкі верстви населення інформаційними матеріалами правового характеру;
  • покращити правороз’яснювальну роботу в цілому та особливо в середовищі неповнолітніх.

 

 

5. Основні заходи із забезпечення виконання Програми

 

1. Систематично аналізувати роботу щодо практичної реалізації Програми правової освіти населення та вносити пропозиції щодо її поліпшення.

Управління, відділи Хмельницької міської ради,

 

2.  Забезпечувати всебічне висвітлення в засобах масової інформації чинного законодавства України, проблем держави і права, стану боротьби зі злочинністю, антикорупційного законодавства, діяльності правоохоронних органів та громадськості міста щодо попередження правопорушень.

Управління організаційно-інформаційної роботи та контролю, міське комунальне підприємство «Муніципальна телерадіокомпанія «Місто»,  Хмельницьке районне управління поліції Головного управління Національної поліції у Хмельницькій області

 

 

3. Здійснювати соціальну роботу з сім’ями, які опинились в складних життєвих обставинах та перебувають  під соціальним супроводом, або потребують надання соціальних послуг в рамках якої проводити правові лекторії, тренінг-курси, метою яких є  підвищення рівня правової поведінки в молодіжному середовищі,  підвищення рівня поінформованості молодих громадян з питань шлюбно-сімейного законодавства, попередження таких соціально негативних явищ як  насильство в сім’ї та втягнення громадян у торгівлю людьми.

 

Управління молоді та спорту,  Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, департамент освіти та науки, Хмельницьке районне управління поліції Головного управління Національної поліції у Хмельницькій області

 

4. Підвищення рівня поінформованості громадян з питань соціальної політики та правового захисту осіб, які беруть (брали) участь в АТО (ООС) та членів їх сімей, у тому числі членів сімей загиблих (померлих), які брали участь в АТО (ООС),  проведення правороз’яснювальної роботи серед окремих категорій населення щодо соціальної послуги «Муніципальна няня», здійснення правороз’яснювальної роботи серед внутрішньо переміщених осіб.

Управління праці та соціального захисту населення,

управління організаційно-інформаційної роботи та контролю, міське комунальне підприємство «Муніципальна телерадіокомпанія «Місто»

 

5.  Проводити заходи  правовиховного характеру, під час яких роз'яснювати норми законодавчих актів щодо заборони жорстокості, насильства, незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, прекурсорів, виготовлення та розповсюдження порнографічних творів, творів, що пропагують культ насильства і жорстокості, расову, національну чи релігійну нетерпимість та дискримінацію.

 

Управління молоді та спорту,  Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, департамент освіти та науки,  Хмельницьке районне управління  поліції Головного управління Національної поліції у Хмельницькій області

 

6. Забезпечувати проведення  з нагоди Дня юриста, Всеукраїнського тижня права,   зустрічей з учнівською та студентською молоддю з метою поширення знань про державу і право, інформування громадян про політику держави, стан законності та правопорядку, забезпечення прав і свобод людини.

Управління молоді та спорту,  Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, департамент освіти та науки, управління правового забезпечення та представництва

 

7. Проводити олімпіади, конкурси, вікторини, брейн-ринги, правоосвітні круглі столи, засідання дискусійних клубів та інші змагання з правознавства, конкурси учнівських робіт, рефератів з питань історії та теорії держави і права, практичного застосування норм чинного законодавства.

Департамент освіти та науки

 

8.   Забезпечити роботу клубів «Право. Закон. Мораль», «Юність і Закон», «Закон і порядок»  у бібліотеках міста та Центрі національного виховання учнівської молоді, проводити огляд-конкурс  серед бібліотек міста на кращу організацію правоосвітньої та правовиховної роботи «Країна Закону».

Управління культури і туризму

 

9. Забезпечувати проведення Днів, Тижнів, Декад правових знань у загальноосвітніх школах, професійно-технічних навчальних закладах, позашкільних навчальних закладах, бібліотеках міста із залученням представників правоохоронних органів.

 

Управління молоді та спорту,  Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, департамент освіти та науки, управління правового забезпечення та представництва,  Хмельницьке районне управління поліції Головного управління Національної поліції у Хмельницькій області

 

10.  Сприяти вільному доступу громадян до джерел правової інформації шляхом поповнення бібліотечних фондів юридичною літературою, періодичними виданнями і базами даних правового характеру, організації діяльності Інтернет-центрів, підготовки виставок юридичної літератури, правових довідок.

Управління культури і туризму, управління молоді та спорту,  Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, департамент освіти та науки

 

11. Забезпечити підвищення кваліфікації вчителів і викладачів правових дисциплін загальноосвітніх навчальних закладів з залученням наукових працівників, фахівців-практиків у галузі права.

Департамент освіти та науки

 

12.  Проводити спільні профілактичні заходи з виявлення та взяття на облік осіб, які вчиняють насильство в сім’ях, зловживають спиртними напоями, насамперед, де виховуються неповнолітні. Проводити з такими особами профілактично-попереджувальні бесіди, роз’яснювати чинне законодавство, яке передбачає відповідальність за вчинення таких дій.

 

Департамент освіти і науки, служба у справах дітей, управління  молоді та спорту, Хмельницьке районне управління поліції Головного управління Національної поліції у Хмельницькій області

 

13.  Здійснювати невідкладні заходи щодо своєчасного виявлення та надання допомоги дітям, які зазнали фізичного чи іншого насильства з боку дорослих, а також заходи щодо запобігання негативним проявам серед дітей, в тому числі пияцтва, наркоманії, дитячій безпритульності.

 

Департамент освіти і науки, служба у справах дітей, управління  молоді та спорту, Хмельницьке районне управління поліції Головного управління Національної поліції у Хмельницькій області

 

14. Інформувати громадян міста з питань держави і права, захисту основних прав та свобод, роз’яснення норм законодавства України, попередження та профілактики злочинності в місті,

 

Управління організаційно-інформаційної роботи та контролю, міське комунальне підприємство «Муніципальна телерадіокомпанія «Місто».

 

 

Керуючий справами виконавчого комітету  Ю. САБІЙ

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!