Проекти рішень виконавчого комітету

Про внесення на розгляд сесії міської ради пропозиції про внесення змін в рішення шістнадцятої сесії міської ради від 12.07.2017 № 28

Про внесення на розгляд сесії міської ради пропозиції про внесення змін в рішення шістнадцятої сесії міської ради від 12.07.2017 № 28

 

Розглянувши лист управління житлово-комунального господарства, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради

 

ВИРІШИВ:

 

1. Внести на розгляд сесії міської ради пропозицію про внесення змін в рішення шістнадцятої сесії міської ради від 12.07.2017 № 28 «Про затвердження Програми співфінансування робіт з капітального ремонту багатоквартирних житлових будинків м. Хмельницького на 2017 - 2022 роки» зі змінами, а саме: видаливши в назві рішення та пункті 1 рішення слово «капітального» та виклавши додатки до рішення в новій редакції (додаються).

Міський голова О. Симчишин

 

Додаток до рішення виконавчого комітету міської ради від «__»______20___

№ ____

 ПРОГРАМА

співфінансування робіт з ремонту багатоквартирних житлових будинків м. Хмельницького на 2017 - 2022 роки

 

1. Загальні положення

1.1 Програма співфінансування робіт з ремонту багатоквартирних житлових будинків м. Хмельницького на 2017-2022 роки (далі – Програма) визначає особливості проведення робіт з ремонту багатоквартирних житлових будинків на умовах співфінансування, регулює правові, організаційні та економічні відносини, пов’язані з реалізацією прав та виконанням обов’язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його належного утримання, шляхом внесення дольової участі в ремонти житлових будинків.

Дія Програми поширюється на співвласників багатоквартирних житлових будинків (власників квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (гуртожитку)), що перебувають в управлінні (на балансі, обслуговуванні) управляючих компаній (житлово-експлуатаційних організацій) всіх форм власності та ОСББ.

Дія Програми не поширюється на співвласників багатоквартирних житлових будинків, що проживають в багатоквартирних житлових будинках, які є архітектурними пам`ятками.

1.2. Терміни, які застосовуються у Програмі мають наступні значення:

- капітальний ремонт - комплекс ремонтно-будівельних робіт, який передбачає заміну, відновлення та модернізацію конструкцій і обладнання будівель у зв'язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також покращення планування будівлі і благоустрою території, без зміни будівельних габаритів об'єкта;

- поточний ремонт - комплекс ремонтно-будівельних робіт з метою відновлення її конструкцій та систем інженерного обладнання, а також підтримання експлуатаційних якостей, не пов'язаних зі зміною основних техніко-економічних показників, які не входять у структуру кошторису витрат на утримання багатоквартирного будинку;

- співвласник багатоквартирного житлового будинку (далі - Співвласник) - власник квартири або нежитлового приміщення у багатоквартирному житловому будинку;

- дольова участь – сума коштів, що вноситься Співвласниками на умовах співфінансування робіт з капітального ремонту багатоквартирного житлового будинку та його прибудинкової території;

- підрядник – суб’єкт господарювання, з яким укладено договір на виконання ремонтно-будівельних робіт;

- спільне майно багатоквартирного будинку - приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія;

-управитель багатоквартирного будинку (далі - Управитель) - фізична особа-підприємець або юридична особа - суб’єкт підприємницької діяльності, яка за договором із співвласниками забезпечує належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території та належні умови проживання і задоволення господарсько-побутових потреб;

 

- балансоутримувач будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд (далі - Балансоутримувач) - власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом;

- об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі – ОСББ) – це юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання неподільного та спільного майна;

- уповноважений представник Співвласників – фізична або юридична особа, яка представляє інтереси Співвласників, у тому числі наймач (уповноваженим представником Cпіввласників може виступати управитель, балансоутримувач, голова ОСББ, або інша особа (наймач, власник квартири) визначена зборами співвласників, якщо інше не встановлено договором);

1.3. Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Цивільному кодексі України, законах України», «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку».

 

2. Опис проблеми, яку пропонується вирішити шляхом прийняття Програми

Сьогодні у житловому господарстві існує такий парадокс - квартири приватизовані, допоміжні приміщення є власністю мешканців, а будинок, як цілісний комплекс, разом з прибудинковою територією знаходиться у комунальній власності територіальної громади.

Витрати на проведення робіт з капітального та поточного ремонту багатоквартирних житлових будинків міського бюджету з року в рік зростають, будучи постійним каталізатором неспокою для громадян міста. Реновація будівель не проводилась десятиліттями, як наслідок - стан житлових будинків без капітальних ремонтів погіршується. Величезних фінансових ресурсів, які необхідні для повної реновації житлового фонду у місцевому бюджеті немає.

Відповідно до аналітичних досліджень виконаних проектів з капітального ремонту та реконструкції житлових будинків в Україні, визначено основні види робіт, виконання яких забезпечує уникнення фізичного та морального зносу будинку:

- капітальний та поточний ремонт та реконструкція покрівель;

- утеплення зовнішніх стін;

- капітальний та поточний ремонт та модернізація ліфтів;

- забезпечення протипожежних заходів;

- капітальний та поточний ремонт та заміна внутрішньобудинкових систем;

- заміна інженерного обладнання та автоматизація обліку і регулювання витрат енергоресурсів.

Відповідно до ч. 2 ст. 10 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду" власники квартир у багатоквартирному будинку є співвласниками всіх допоміжних приміщень будинку, технічного обладнання, елементів зовнішнього благоустрою і зобов'язані брати участь у загальних витратах, пов'язаних з утриманням будинку і прибудинкової території відповідно до своєї частки майна у будинку.

Створення справедливого та прозорого механізму фінансової підтримки мешканців багатоквартирних житлових будинків, котрі беруть на себе відповідальність за утримання власних будинків, стало б важливим і дієвим чинником прискорення самоорганізації мешканців щодо самостійного утримання своєї спільної власності.

Для збільшення обсягів та поліпшення якості ремонтів житлового фонду пропонується створити механізм дольової участі співвласників багатоквартирних житлових будинків у капітальному ремонті житлового фонду м. Хмельницького на умовах співфінансування.

3. Мета Програми

3.1. Метою Програми є покращення комфорту проживання мешканців міста шляхом проведення капітальних та поточних ремонтів багатоквартирних житлових будинків на умовах співфінансування.

 

4. Завдання Програми

4.1.Створити сприятливі умови для збереження житлового фонду міста.

4.2. Провести ремонти будинків у місті з залученням коштів мешканців.

4.3. Стимулювати активність мешканців у напрямку покращення стану житлового фонду у місті.

5. Заходи на виконання Програми

5.1. До складу заходів Програми враховуються роботи з капітального та поточного ремонту багатоквартирних житлових будинків, що передбачені Наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 10.08.2004 р. № 150 «Про затвердження Примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд», а саме:

5.1.1. Фундаменти та підвальні приміщення:

- перемурування та підсилення фундаментів під зовнішніми та внутрішніми стінами та стовпами кам'яних і дерев'яних будівель, які не пов'язані з надбудовою будівлі;

 - підсилення основ під фундаменти кам'яних будівель, яке не пов'язане з надбудовою будівлі.

 - ремонт цегляного лицювання фундаментних стін з боку підвалів;

 - перемурування цегляних цоколів;

 - часткове або повне перемурування приямків біля вікон підвальних та цокольних поверхів;

 - улаштування або ремонт гідроізоляції фундаментів у підвальних приміщеннях.

 - заміна в дерев'яних будинках трухлявих дерев'яних фундаментних стільців на нові дерев'яні, цегляні, бутові, бетонні або залізобетонні стовпи;

 - зміна дерев'яних цоколів;

 - відновлення просілого або улаштування нового вимощення навколо будівлі з метою захисту ґрунту під фундаментами від розмивання або намочування;

 - відновлення або ремонт існуючої, а також улаштування нової дренажної системи або водовідвідних канав від фундаментів та стін будівель.

 5.1.2. Стіни:

 - ремонт кам'яних стін та ремонт кам'яного облицювання цоколю та стін;

 - перемурування цегляних цоколів (більше 10 цеглин в одному місці);

 - повне або часткове перемурування та кріплення цегляних зовнішніх стін, не пов'язане з надбудовою будівлі, що не перевищує 25% загальної площі їх у будівлі, а також зміна в дерев'яних будівлях окремих вінців, що не перевищують 25% загальної площі стін;

 - укріплення стін натяжними та металевими зв'язками;

 - забивання тріщин у цегляних стінах з вийманням і розчищенням старого мурування та улаштуванням нового, з перев'язуванням швів;

 - відновлення шару гідроізоляції всієї горизонтальної площини по обрізу фундаменту;

 - пробивання в стінах отворів площею понад 0,05 м-2;

 - кріплення або підсилення кам'яних стін, що відхиляються від вертикального положення і мають деформації;

 - перемурування старих карнизів, парапетів, брандмауерів, приямків та виступних частин стін;

 - перемурування окремих віконних та дверних перемичок, що зробилися непридатними;

 - перебирання просілих та випнутих дерев'яних стін з подальшим їх укріпленням стискачами;

 - заміна старої обшивки та засипки каркасних будинків;

 - ремонт дерев'яного каркаса стін із заміною новим матеріалом до 25%;

 - повна заміна заповнення між фундаментними опорами в будівлях з улаштуванням необхідної обшивки та засипки цоколю;

 - перемурування, ремонт або підсилення старих простінків та цегляних стовпів;

 - розбирання існуючих внутрішніх стін та мурування нових, пов'язане з переплануванням приміщень;

 - ремонт або підсилення контрфорсів та інших укріплювальних пристроїв стін;

 - ремонт, підсилення або заміна зовнішніх та внутрішніх цегляних, залізобетонних та металевих колон (до 25% загального об'єму), не пов'язані з надбудовою будівель.

 - заміна різних видів заповнювачів у стінах з кам'яними, залізобетонними та металевими каркасами.

5.1.2.1 Стіни (поточний ремонт):

- герметизація (ущільнювачами та мастиками) стиків великоблокових та великопанельних стін.

 5.1.3. Фасади будівель:

 - відновлення зовнішньої штукатурки з подальшим фарбуванням фасадів будівель;

 - відновлення лицювальних плиток фасаду будівлі із заміною окремих плиток новими або обштукатурювання цих місць з подальшим фарбуванням під колір лицювальних плит;

 - відновлення та переробка тяг карнизів, поясків, сандриків та інших виступних частин фасаду будівлі;

 - суцільна заміна та встановлення водостічних труб, а також усіх зовнішніх металевих та цементних покриттів на виступних частинах фасаду будівлі;

 - суцільне фарбування фасаду будівлі стійкими фарбами;

 - заміна або улаштування нових ґрат та огорож на дахах і балконах будівель;

 - заміна або підсилення усіх несучих та захисних конструкцій балконів та еркерів;

 - відновлення ліпнини та ліпних прикрас;

 - зміна карнизних жолобів та перекриття покрівлі карнизів;

 - відновлення старих або встановлення нових воріт;

 - промивання поверхонь фасадів будівель, пофарбованих перхлорвініловими фарбами або облицьованих плитками, а також очищення від кіптяви, пилу цегляних або раніше пофарбованих олійною фарбою фасадів;

 - заміна обличкування фасадів;

- улаштування теплоізоляції фасадів.

5.1.4. Перегородки:

 - ремонт та відновлення старих перегородок;

 - розбирання та встановлення нових перегородок;

 - ремонт облицювання перегородок плитковим матеріалом;

 - підсилення звукоізоляції перегородок оббиванням їх додатковим шаром оргаліту або іншими матеріалами з подальшим нанесенням шару штукатурки, обклеюванням шпалерами або фарбуванням;

 - поповнення засипки двошарових перегородок з подальшим забиванням дошками та виконанням усіх опоряджувальних робіт;

 - перестановка перегородок при переплануванні;

 - заміна дерев'яних перегородок новими з прогресивних матеріалів.

 5.1.5. Перекриття та підлоги:

 - заміна старих міжповерхових перекриттів та перекриттів горищ новими конструкціями або підсилення старих несучих елементів;

 - перестилання чистих підлог з вирівнюванням лагів та додаванням нового матеріалу;

 - перестилання підлог на лагах на перших поверхах з виправленням або заміною основи або відновленням цегляних стовпчиків;

 - заміна окремих балок перекриттів, нарощування кінців балок протезами з усіма подальшими роботами;

 - заміна підбору між балками з усіма подальшими роботами;

 - заміна підлог дощатих, паркетних, з лінолеуму, бетонних та плиткових з подальшим фарбуванням або натиранням мастикою;

 - відновлення бетонних, асфальтових, мозаїчних, плиткових, цементних, торцевих та інших видів підлог та їх основ;

 - ремонт або улаштування нових залізобетонних перекриттів з готових настилів;

 - поновлення бетонної основи для підлоги з улаштуванням нової підлоги замість зношеної;

 - ремонт або заміна стін підпільних каналів;

 - підсилення усіх видів міжповерхових перекриттів та перекриттів горищ;

 - торкретування залізобетонних перекриттів при їх ушкодженнях.

 5.1.6. Дахи та покрівлі:

 - заміна кроквяних ніг, мауерлатів, кроквяних ферм або елементів ферм та лат під покрівлею;

 - заміна дощок опалубки в місцях розжолобків та карнизних спусків;

 - заміна старих конструкцій даху готовими залізобетонними елементами з покриттям толем, руберойдом та іншими покрівельними матеріалами;

 - ремонт або заміна зношених металевих огорож на дахах;

 - ремонт або заміна зношених пожежних сходів;

 - улаштування нових лазів на дах, слухових вікон та перехідних містків до них;

 - перебудова дерев'яного даху у зв'язку із заміною сталевої покрівлі іншими покрівельними матеріалами;

 - ремонт м’якої, шиферної, металевої та інших покрівель з використанням нових матеріалів або суцільна заміна їх іншими матеріалами;

 - перемурування димових та вентиляційних труб на даху;

 - суцільна заміна старих настінних жолобів, спусків та покривів навколо димових труб та інших пристроїв, що виступають над покрівлею;

 - ремонт та фарбування несучих конструкцій світлових ліхтарів;

 - ремонт механічних та ручних пристроїв рам світлових ліхтарів;

 - перевлаштування світлових ліхтарів з малої освітленості приміщення на велику;

 - покриття м'якими покрівельними матеріалами сталевих покрівель аварійних будинків (без знімання листової сталі).

5.1.6. Дахи та покрівлі (поточний ремонт):

-. Частковий ремонт покрівлі із рулонних матеріалів.

 5.1.7. Сходи та балкони

 - заміна вибитих східців та площадок (підлог) кам'яних сходів новими;

 - відновлення дерев'яних сходів;

- заміна дерев'яних сходів вогнетривкими;

 - лаштування нових ґанків;

 - повне перекладання сходових маршів та площадок;

 - заміна косоурів, балок площадок або зварювання ушкоджених частин костурів;

 - ремонт та заміна перил та поручнів сходів;

 - великий ремонт та заміна балконів;

 - ремонт сходових кліток, що включає ремонт штукатурки, підлог, заміну східців та перил.

 5.1.8. Прорізи:

 - заміна віконних рам, дверних полотен та підвіконних дощок з фарбуванням та встановленням нових приладів і склінням.

 - заміна новими віконних та дверних коробок, рам та косяків з наличниками або перев'язування їх з додаванням нових матеріалів з повним їх забиванням;

 - ремонт дверей з перев'язуванням та заміною окремих частин у них в обсязі більше 3% загальної кількості;

 - пробивання нових та розширення існуючих віконних та дверних прорізів з виготовленням, установленням та фарбуванням нових віконних та дверних блоків;

 - ремонт або влаштування воріт, хвірток та стовпів;

 - ремонт, відновлення та влаштування огорож;

 - ремонт та заміна окремих елементів металевих та дерев'яних віконних рам, каркасів дверей і воріт та їх фарбування.

 

5.1.8.1 Прорізи (поточний ремонт):

- ремонт та заміна окремих віконних і дверних блоків;

-  заміна відливів-слізниць із зовнішнього боку літніх рам та фрамуг;

-  ремонт та заміна окремих віконних коробок та підвіконь.

 5.1.9. Штукатурні та малярні роботи:

 - штукатурення стін та стель наново або місцями більше 1 м-2;

 - малярні та відбійні роботи, викликані ремонтом стель або штукатуренням стін;

 - фарбування віконних рам, дверей, стель, стін та підлог після проведеного капітального ремонту цих конструкцій;

 - олійне фарбування радіаторів, труб опалення, водопроводу, каналізації, газифікації після капітального ремонту системи або нового монтажу;

 - відновлення або заміна облицювання поверхні стін у санвузлах та на кухнях з додаванням нового матеріалу.

 - оббивання стін та стель сухою штукатуркою.

 - відновлення ліпних деталей усередині приміщення.

 5.1.10. Печі та каміни:

 - ремонт, перемурування старих та улаштування нових печей, камінів, вмурованих котлів та димоходів до них;

 - перемурування або улаштування нових димоходів, вентиляційних каналів та димових труб.

 5.1.11. Централізоване опалення та вентиляція:

 - заміна ізоляції трубопроводів;

 - роботи, викликані великими аваріями у системі опалення;

 - заміна трубопроводів централізованого опалення;

 - улаштування централізованого опалення замість пічного;

 - установлення відсутніх або заміна таких, що вийшли з ладу, вантузів, повітрозбірників з трубопроводом та арматурою;

 - заміна металевих димових труб, що зробились непридатними;

 - усі будівельні роботи, пов'язані з капітальним ремонтом або улаштуванням нової системи.

 - улаштування нових збірних коробів;

 - ремонт збірних коробів із заміною ділянок новими та їх фарбування;

 - улаштування нової, відновлення або перевлаштування системи вентиляції;

 - будівельні роботи, пов’язані з капітальним ремонтом трубопроводів опалення та вентиляції.

5.1.11.1 Централізоване опалення та вентиляція: (поточний ремонт):

- ремонт насосів, вентиляторів, двигунів, ґрат та жалюзі вентиляцій;

 - ремонт та заміна ділянок трубопроводу;

- ремонт утеплення розширювальних баків на горищі, зливних та повітряних труб, вантузів тощо;

- заміна несправних контрольно-вимірювальних приладів;

- ремонт вентиляційних збірних коробів вставками.

 5.1.12. Централізоване водопостачання та водовідведення:

 - заміна ділянок трубопроводів;

 - улаштування нових водорозборів усередині приміщення.

 -перекладення ліній водопровідних та каналізаційних труб внутрішньобудинкової системи;

 - установлення додаткових санітарно-технічних приладів при переобладнанні приміщень;

 - улаштування додаткових ліній централізованого водопостачання та водовідведення;

 - відновлення або улаштування нової системи централізованого водопостачання та водовідведення. Улаштування додаткових оглядових колодязів на дворових лініях або вуличних мережах у місцях приєднання;

 - улаштування підкачувально-насосних станцій;

 - улаштування нових санітарних вузлів;

 - усі будівельні роботи, пов’язані з капітальним ремонтом системи централізованого водопостачання та водовідведення.

5.1.12.1 Централізоване водопостачання та водовідведення (поточний ремонт):

- ремонт та утеплення водонапірних баків на горищах будівель, обладнання їх кришками, що запираються, ремонт арматури;

- часткова заміна трубопроводу при усуненні нещільностей, витоків;

- дрібний ремонт підкачувально-насосних станцій.

 5.1.13. Газопостачання:

 - демонтаж та монтаж газової розводки;

 - установлення додаткової газової арматури у квартирах з приєднанням до газової мережі.

 - заміна окремих ділянок газопроводу;

 - усі будівельні роботи, пов'язані з капітальним ремонтом газопостачання.

 5.1.14. Централізоване постачання гарячої води:

 - заміна ділянок трубопроводу централізованого постачання гарячої води;

 - ремонт баків, водонагрівачів, пов'язаний з повним розбиранням та заміною окремих вузлів та деталей;

 - усі будівельні роботи, пов'язані з капітальним ремонтом та улаштуванням системи централізованого постачання гарячої води.

 5.1.15. Електроосвітлення та силові проводки:

 - заміна освітлювальної електропроводки, що зробилась непридатною, із зміною електричних пристроїв (вимикачів, рубильників, штепселів, патронів, розеток).

 - додаткове влаштування електроосвітлення та приєднання до живильної електромережі;

 - реконструкція електропроводки з установленням додаткової арматури у зв'язку з переплануванням приміщень;

 - установлення нових та заміна групових розподільних та запобіжних коробок та щитків;

 - автоматизація електроосвітлення на сходових клітках житлових будинків;

 - заміна приладів обліку та влаштування захисту електроустановок.

5.1.15.1. Електроосвітлення та силові проводки (поточний ремонт):

- заміна та встановлення додаткових електричних пристроїв (вимикачів, патронів, розеток тощо) в ходових клітках, підвалах та службових приміщеннях;

- часткова заміна проводки та арматури до введення в квартири.

 5.1.16. Ліфти та систем диспетчеризації (далі –СД):

 - повна (або часткова) заміна основних вузлів та деталей для відновлення працездатності ліфтів і систем диспетчеризації після закінчення встановленого терміну експлуатації, а також на прохання власника;

 - роботи щодо заміни морально застарілих та фізично зношених ліфтів та СД, відновлення периферійного обладнання та заміна диспетчерського пульта;

 - роботи з модернізації ліфтів та СД, які виконуються з метою поліпшення естетичного стану та технічних характеристик (згідно з ГСТУ 36.1-002-97);

 - роботи щодо заміни та доопрацюванню вузлів, електричних схем, які не забезпечують безпечну експлуатацію ліфта, згідно з приписами органів Держнаглядохоронпраці України або заводів-виробників (ПРС, пакети безпеки, драбини тощо);

 - ремонти ліфтів та СД, що тривалий час не працювали та не обслуговувались (після монтажу - 6 місяців, після місячного ремонту - 8 місяців);

 - комплекс робіт попереджувального характеру, які передбачені технологічним процесом, узгодженим з територіальним управлінням Держнаглядохоронпраці, з метою попередження передчасного зношення обладнання та підтримання його в належному технічному стані;

 - роботи з капітального ремонту вузлів та деталей (відповідно до підпунктів 2.16.7.1- 2.16.7.8 пункту 2.16.7 Наказу Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 10.08.2004 р. № 150);

 - демонтаж і монтаж обладнання ліфтів у зв'язку з роботами зі зменшення шуму в житлових приміщеннях.

 - роботи, пов'язані з необхідністю заміни пошкодженого кабелю ліній зв'язку, що вийшов з ладу;

 - автоматизація та диспетчеризація ліфтів;

 - заміна і ремонт кабельних муфт внутрішніх та зовнішніх мереж;

 - підвищення провідності загальних або індивідуальних жил шляхом додавання до них запасних жил кабелів.

 - експертна оцінка технічного стану ліфтів і систем диспетчеризації після закінчення встановленого терміну експлуатації, а також на прохання власника.

 - роботи з відновлення працездатності ліфтів і систем диспетчеризації після закінчення встановленого терміну експлуатації, а також на прохання власника.

 5.1.17. Різні роботи:

 - обладнання додаткової мережі поливальних систем;

 - підняття рівня підлоги в житлових приміщеннях цокольного поверху на висоту до 30 см (при вологості в приміщеннях, викликаній високим рівнем ґрунтових вод);

 - відновлення або улаштування нових асфальтових тротуарів та вимощення навколо будівель;

 - відновлення або улаштування нових внутрішньоквартальних проїзних доріг;

 - улаштування дитячих майданчиків, майданчиків для відпочинку жильців, озеленення внутрішньоквартальних територій;

 - будівництво спортивних майданчиків у дворах, а також у межах мікрорайонів;

 - відновлення або улаштування нових каналів для прокладання труб централізованого опалення;

 - відновлення сміттєпроводу та його приймальних пристроїв;

 - улаштування автономної системи керування будинком».

6. Заплановані дії для реалізації Програми

6.1. Для успішного впровадження, Програма поділяється на два етапи: підготовчий етап (до кінця 2017 року) та основний етап (протягом 2018-2022 років).

6.2. Мета підготовчого етапу – налагодження процесу співпраці виконавчих органів Хмельницької міської ради і мешканців у рамках Програми та популяризація Програми.

Для реалізації вищезазначеного, до кінця 2017 року управління житлово-комунального господарства має провести відпрацювання схеми взаємовідносин і популяризації Програми серед мешканців через підприємства, що обслуговують житловий фонд та засоби масової інформації.

6.3. Мета основного етапу – надати можливість скористатися Програмою максимальній кількості мешканців.

7. Джерела фінансування та принципи співфінансування Програми

7.1. Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок коштів міського бюджету, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, співвласників багатоквартирних будинків (власників житлових та нежитлових приміщень у житловому будинку (гуртожитку)), кредитів, інвестицій, грантів та інших джерел не заборонених законодавством.

7.2. Фінансування з бюджету на роботи з капітального ремонту житлового будинку у розмірі, що дорівнює 100% передбачається на капітальний ремонт прибудинкових територій, спортивних та дитячих майданчиків та у випадках, коли невиконання робіт може призвести до аварійного стану будинку.

7.3. Якщо Співвласники готові приймати участь у співфінансуванні робіт, що зазначені в п. 7.2 на умовах дольової участі, такі роботи виконуються першочергово.

7.4. При плануванні та розподілі бюджетних призначень на капітальні ремонти житла м. Хмельницького на 2017 рік, першочергово плануються роботи по багатоквартирних житлових будинках, Співласники яких погодились на проведення робіт на умовах співфінансування та мають на рахунку необхідну суму коштів для фінансування частки робіт за рахунок співвласників.

7.5. З 01.01.2018 року фінансування робіт з капітального ремонту багатоквартирних житлових будинків коштом міського бюджету у розмірі, що складає 100% сукупної вартості робіт приймається у виключних випадках, що передбачені у пункту 7.2. розділу 7 Програми.

7.6. В разі надходження до міської ради заяв про співфінансування від Співвласників в розмірах коштів, що перевищує можливості міського бюджету щодо співфінансування, відсоток участі Співвласників у виконанні робіт з капітального ремонту може переглядатись в бік збільшення.

7.7. Суми, передбачені на виконання Програми, для головного розпорядника коштів – управління житлово-комунального господарства затверджуються у видатках міського бюджету м. Хмельницького на 2017-2022 роки відповідно.

7.8. Співфінансування робіт з капітального ремонту житлового будинку не проводиться коли:

- потреба у виконанні вищевказаних робіт обумовлена неналежним фінансуванням робіт забудовником (перевіряються відомості щодо організації та фінансування колишнім власником (забудовником), на балансі якого перебував багатоквартирний будинок до передачі на баланс управителю (ОСББ);

- житловий будинок у відповідності до технічних висновків визначений непридатним для проживання.

7.9. Розміри співфінансування, у відсотковому значенні за видами робіт з капітального ремонту багатоквартирних житлових будинків та приклади визначення частки дольової участі Співвласників в капітальному ремонті багатоквартирних житлових будинків наведено в додатку 1 до Програми.

7.10. У виключних випадках, за рішенням сесії міської ради, розміри співфінансування робіт з капітального ремонту багатоквартирних житлових будинків можуть бути визначені в іншому розмірі, якщо виникли обставини непереборної сили, такі як пожежі, воєнні дії, повені, інші стихійні лиха.

8. Визначення обсягу та вартості робіт з капітального ремонту

8.1. Управитель (балансоутримувач, ОСББ) проводить щорічні загальні огляди багатоквартирного житлового будинку, які передбачають комплексне обстеження комісією елементів приміщень будинку, а також їх зовнішнього благоустрою з метою визначення технічного і санітарного стану, виявлення несправностей і прийняття рішень щодо необхідності проведення ремонту житлового будинку, що відображається в акті загального огляду будинку в порядку, передбаченому «Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій», затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 р. № 76.

8.2. Обсяг робіт з ремонту багатоквартирного житлового будинку та його конструктивних елементів, технічних пристроїв, внутрішньобудинкових систем, прибудинкової території та елементів зовнішнього благоустрою визначається управителем (ОСББ, балансоутримувачем) з врахуванням відповідних заяв та звернень Співвласників.

8.3.Управитель (балансоутримувач, ОСББ) зобов’язаний доводити до відома Співвласників (наймачів) інформацію про технічний стан житлового будинку та про необхідність виконання робіт з капітального чи поточного ремонту. Інформація доводиться зокрема шляхом розміщення оголошень на інформаційних стендах у під’їздах та/або біля будинків та на сайті управителя (балансоутримувача, ОСББ).

8.4. Після визначення управителем (балансоутримувачем, ОСББ) необхідності проведення робіт з ремонту житлового будинку уповноважений представник від Співвласників звертається з листом до управління ЖКГ щодо необхідності проведення робіт.

8.5. Управління ЖКГ за участю управителя (балансоутримувача, голови ОСББ, уповноважених представників від ініціативної групи Співвласників) та потенційного підрядника, що може виконувати необхідні роботи, проводить обстеження технічного стану конструктивних елементів, технічних пристроїв, внутрішньобудинкових систем, прибудинкової території та елементів зовнішнього благоустрою багатоквартирного житлового будинку, що потребують капітального ремонту з метою підтвердження необхідності проведення робіт, при цьому визначається їх орієнтована вартість та частка дольової участі Співвласників у виконанні вказаної роботи.

8.6. Акт загального огляду багатоквартирного житлового будинку, завірений управителем (балансоутримувачем, головою ОСББ), уповноваженим представником Співвласників (якщо це інша особа (наймач, власник квартири) та управлінням ЖКГ із зазначенням виду робіт з ремонту, що необхідно провести в будинку складається у двох примірниках, один з яких передається в управління житлово-комунального господарства. Управління ЖКГ складає дефектний акт, який є обґрунтуванням для замовлення проектно-кошторисної документації на виконання робіт.

 

9. Механізм проведення зборів Співвласників.

9.1. Питання проведення ремонту спільного майна багатоквартирного житлового будинку на умовах дольової участі та визначення підрядників для виконання таких робіт вирішується зборами Співвласників.

9.2. Збори Співвласників можуть скликатися ініціативною групою у складі не менше трьох Співвласників або управителем (балансоутримувачем, ОСББ). Ініціатор зборів повідомляє про дату та місце проведення зборів Співвласників.

Повідомлення про дату та місце проведення зборів співвласників має бути вручено не пізніше ніж за 10 днів до дати проведення зборів у письмовій формі кожному співвласникові під розписку або шляхом поштового відправлення рекомендованим листом на адресу квартири або нежитлового приміщення, що належить співвласнику в цьому багатоквартирному будинку, а також має бути розміщено у загальнодоступному місці при вході до кожного під’їзду багатоквартирного будинку. Повідомлення про проведення зборів співвласників має містити інформацію про ініціатора проведення таких зборів, дату, місце та час їх проведення, порядок денний. До повідомлення про проведення зборів співвласників можуть додаватися додаткові матеріали або інформація, що будуть розглядатися на зборах.

9.3. На збори запрошуються Співвласники будинку- власники квартир та нежитлових приміщень (або їх уповноважені представники).

На збори запрошуються:

– від управителя (балансоутримавача) - керівник;

– потенційний підрядник - виконавець робіт з капітального ремонту;

– інші зацікавлені особи.

9.4. Збори оголошуються відкритими, якщо на них присутні не менше 3-х співвласників (уповноважених представників), що були запрошені. Веде збори їх організатор.

9.5. На зборах управитель (балансоутримувач, голова ОСББ, або інший уповноважений представник Співвласників) доводить до Співвласників наступну інформацію:

- мета проведення зборів та вимоги законодавства до власників щодо утримання належного їм майна;

- визначення уповноваженого представника Співвласників, що представлятиме інтереси будинку;

- обґрунтування робіт, які планується провести у їхньому будинку (характеристика робіт, строки їх проведення, об’єми, вартість виготовлення проектно-кошторисної документації, кошторисну вартість робіт, очікуваний ефект тощо);

- про необхідність визначення підрядників для виконання робіт;

- вимоги Закону, Програми та необхідність дольової участі Співвласників у співфінансуванні таких робіт, розмір та спосіб розрахунку дольової участі.

9.6. Всі доведенні до Співвласників питання в обов`язковому порядку фіксуються в протоколі. На кожній сторінці з підписами Співвласників, що проголосували за проведення робіт з капітального ремонту багатоквартирного житлового будинку обов`язково проставляється дата проведення зборів, зміст питання і резолюції зборів.

9.7. Рішення про проведення робіт з ремонту багатоквартирного житлового будинку на умовах співфінансування вважається прийнятим зборами Співвласників, якщо за нього проголосували власники квартир та нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 75 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку.

Якщо одна особа є власником квартир (квартири) та/або нежитлових приміщень, загальна площа яких становить 50 відсотків або більше від загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, рішення вважається прийнятим зборами Співвласників, якщо за нього проголосувало більш як 75 відсотків загальної кількості Співвласників.

9.8. Рішення зборів Співвласників оформляється протоколом (додаток 2 до Програми), який підписується усіма Співвласниками (їх представниками), які взяли участь у зборах, кожен з яких ставить підпис під відповідним варіантом голосування («за», «проти», «утримався»).

У протоколі обов’язково зазначається така інформація про співвласників (їх представників), які взяли участь у зборах співвласників: прізвище, ім’я, по батькові співвласника, документ, що підтверджує право власності на квартиру або нежитлове приміщення, номер квартири або нежитлового приміщення, загальна площа квартири або нежитлового приміщення, документ, що надає повноваження на голосування від імені співвласника (для представника).

9.9. Якщо під час проведення зборів співвласників для прийняття рішення не набрано встановленої пунктом 9.7. Програми кількості голосів "за" або "проти", проводиться письмове опитування співвласників, які не голосували на зборах. Письмове опитування співвласників проводиться протягом 15 календарних днів з дати проведення зборів співвласників. Якщо протягом цього строку необхідної кількості голосів "за" не набрано, рішення вважаються неприйнятими.

Письмове опитування співвласників проводиться ініціативною групою та іншими співвласниками за бажанням.

Письмове опитування може проводитися щодо одного або декількох питань одночасно. Питання - це текст, у якому викладається пропозиція у вигляді резолюції, щодо якої учаснику опитування пропонується відповісти "за", "проти" або "утримався". Питання повинно мати чітке і зрозуміле формулювання, що не допускає різних тлумачень.

Письмове опитування співвласників проводиться шляхом власноручного заповнення ними листків опитування, в яких зазначаються день опитування, прізвище, ім’я, по батькові співвласника, документ, що підтверджує право власності на квартиру або нежитлове приміщення, номер квартири або нежитлового приміщення, загальна площа квартири або нежитлового приміщення, документ, що надає повноваження на голосування від імені співвласника (для представників), відповідь співвласника на питання "так", "ні" або "утримався", особистий підпис співвласника та особи, яка проводила опитування.

Голосування від імені співвласника представником здійснюється в порядку представництва згідно з вимогами цивільного законодавства. Кожен співвласник, який має право голосу, може реалізувати це право під час проведення такого опитування лише один раз з одного питання.

Забороняється в процесі проведення письмового опитування співвласників примушувати їх до голосування за або проти прийняття відповідного рішення чи винагороджувати їх за це в будь-якій формі.

За результатами підрахунку результатів письмового опитування співвласників особи, які проводили письмове опитування, вносять його результати до протоколу зборів та підводять загальні підсумки голосування щодо всіх питань. Під час підрахунку голосів враховуються і голоси, подані на зборах співвласників, і голоси співвласників, отримані під час проведення письмового опитування.

Листки письмового опитування співвласників пронумеровуються, прошнуровуються та додаються до відповідного протоколу зборів.

9.10. Повідомлення про рішення зборів розміщується уповноваженим представником від Співвласників на інформаційних стендах біля під’їздів будинку.

9.11. Рішення зборів співвласників є обов’язковими до виконання для всіх Співвласників, включаючи тих, які набули право власності на квартиру чи нежитлове приміщення після прийняття рішення.

9.12. В разі прийняття зборами Співвласників позитивного рішення щодо проведення робіт з капітального ремонту багатоквартирного житлового будинку, уповноважений представник Співвласників відкриває спеціальний рахунок в банківській установі на який вносяться кошти Співвласників, визначені як частка співвфінасування.

9.13. Уповноважений представник Співвласників замовляє проектно-кошторисну документацію на проведення робіт з капітального чи поточного ремонту багатоквартирного житлового будинку. Після визначення вартості проектно-кошторисної документації, управитель (балансоутримувач, ОСББ, або інший уповноважений представник від Співвласників) проводить розподіл витрат кожного Співвласника пропорційно до загальної площі приміщень, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб та виставляє відповідні рахунки до сплати. Співвласники вносять кошти на спеціально відкритий рахунок управителя (балансоутримувача, ОСББ) пропорційно до загальної площі приміщень, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.

9.14. В окремих випадках, при погоджені із управителем, за наявності в останнього достатньої суми акумульованих коштів на поточний ремонт, допускається використання цих коштів у якості частки співфінансування капітального чи поточного ремонту багатоквартирного житлового будинку.

9.15. Вартість проектно-кошторисної документації включається до сукупної вартості робіт з ремонту багатоквартирного житлового будинку.

10. Подання уповноваженим представником Співвласників на розгляд документів

10.1. Після прийняття на загальних зборах співвласниками багатоквартирного житлового будинку рішення щодо проведення робіт з ремонту житлового будинку на умовах співфінансування, виготовлення за власні кошти проектно-кошторисної документації на виконання робіт капітального чи поточного ремонту житлового будинку або окремих його конструктивних елементів, уповноваженому представнику Співвласників необхідно надати до міської ради наступні документи:

- заяву на ім’я міського голови щодо згоди Співвласників на проведення робіт з капітального чи поточного ремонту багатоквартирного житлового будинку на умовах співфінансування (додаток 3 до Програми);

- копію протоколу загальних зборів Співвласників та список поіменного голосування, завірений підписом уповноваженого представника Співвласників, що скріплений печаткою;

- проектно-кошторисну документацію на виконання робіт з капітального чи поточного ремонту багатоквартирного житлового будинку.

11. Прийняття рішення про фінансування робіт з ремонту на умовах співфінансування Хмельницькою міською радою

11.1. Відповідно до резолюції міського голови, заява та додані до неї документи (завірені належним чином копії документів) передаються на виконання до управління житлово-комунального господарства Хмельницької міської ради.

11.2. Управління ЖКГ перевіряє надані документи в термін 5 робочих днів.

11.3. Позитивне рішення про співфінансування робіт з ремонту багатоквартирного житлового будинку приймається за наявності коштів в міському бюджеті та належним чином оформлених документів у відповідності до розділу 10 Програми.

11.4. Після виділення коштів з міського бюджету на співфінансування робіт та отримання копії виписки з банківського рахунку про наявність необхідної суми коштів в уповноваженого представника Співвласників або за наявності укладеного кредитного договору з банківською установою на суму, що дорівнює частині сукупних витрат на реалізацію заходу з боку Співвласників (інших документів що підтверджують платоспроможність Співвласників), управлінням житлово-комунального господарства Хмельницької міської ради замовляється будівельна експертиза (за необхідності). Вартість проведення будівельної експертизи входить до сукупної частини витрат на проведення заходів з капітального ремонту житлового будинку.

11.5. Після проходження проектно-кошторисної документації будівельної експертизи укладаються договори підряду на виконання робіт між:

- уповноваженим представником Співвласників та підрядною організацією на суму, що дорівнює частині сукупних витрат співвласників багатоквартирного будинку на реалізацію робіт з капітального чи поточного ремонту;

- управлінням житлово-комунального господарства і підрядною організацією на частину робіт з капітального чи поточного ремонту, що дорівнює визначеній частці витрат на виконання робіт з міського бюджету.

12. Технічний нагляд та приймання робіт

12.1. З метою контролю за відповідністю робіт та матеріальних ресурсів установленим вимогам здійснюється технічний нагляд за виконанням робіт шляхом укладення договору про технічний нагляд із суб’єктом господарювання, який має відповідний сертифікат. Фінансування послуг з технічного нагляду здійснюється за рахунок частки фінансування з міського бюджету та частки співфінансування Співвласників пропорційно до частки участі у співфінансуванні, про що укладаються відповідні договори.

12.2. Роботи вважаються виконаними та прийнятими у випадку підписання акта виконаних робіт. Акт виконаних робіт підписують:

- підрядник;

- суб’єкт господарювання, що здійснює технічний нагляд;

- уповноважений представник Співвласників;

- головний розпорядник коштів - управління житлово-комунального господарства.

12.3. За результатами виконаних робіт складається акт виконаних робіт з відміткою про перевірку робіт організацією, що залучена для здійснення технічного нагляду.

12.4. Оригінал акта, разом з пакетом документів, наданих раніше, зберігається в управлінні житлово-комунального господарства Хмельницької міської ради 5 років.

13. Фінансування робіт з ремонту багатоквартирного житлового будинку.

13.1. Хмельницька міська рада виділяє кошти з міського бюджету на виконання робіт з капітального ремонту багатоквартирних житлових будинків м. Хмельницького на умовах співфінансування співвласниками багатоквартирного житлового будинку в розмірі, що передбачений Програмою на відповідний рік.

13.2. Фінансове управління Хмельницької міської ради відповідно до зареєстрованих зобов’язань, здійснює фінансування на рахунок управління ЖКГ, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України у місті Хмельницькому Хмельницької області в межах виділених бюджетом коштів.

13.3. Першочергове фінансування робіт, виконаних підрядною організацією, здійснюється співвласниками багатоквартирного будинку.

13.4. Фінансування робіт з ремонту багатоквартирного житлового будинку проводиться при отримані згоди Співвласників шляхом оформлення протоколу у відповідності до вимог Програми.

13.5. Визначення суми фінансування та частки власників житла у виконанні робіт з капітального ремонту багатоквартирного житлового будинку здійснюється в наступному порядку:

- частка власників житла в загальному обсязі платежів на виконання робіт з капітального ремонту багатоквартирного житлового будинку встановлюється пропорційно до загальної площі приміщень, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб;

- частка участі Співвласника квартири, власника кімнати (кімнат) у квартирі, де проживають два і більше власників житлових приміщень, Співвласника нежитлового приміщення на проведення робіт з капітального ремонту багатоквартирного житлового будинку визначається відповідно до його частки, як Співвласника приміщення.

13.6. Розроблення проектно-кошторисної документації, будівельної експертизи та технічного нагляду на проведення робіт з капітального ремонту багатоквартирного житлового будинку, проведення та фінансування таких робіт здійснюється відповідно до вимог нормативно-правових та нормативно-технічних актів у відповідності до частки участі у співфінансуванні.

14. Організаційне забезпечення виконання завдань Програми

14.1. Організаційне забезпечення, моніторинг та контроль за виконанням завдань Програми здійснює управління житлово-комунального господарства.

15. Очікувані результати від впровадження Програми

15.1. Прозоре визначення об'єктів капітального ремонту житлового фонду.

15.2. Забезпечення рівних можливостей мешканців щодо виконання робіт з капітального чи поточного ремонту.

15.3. Посилений контроль з боку мешканців за виконанням робіт з ремонту житлових будинків.

15.4. Збільшення обсягів коштів на виконання робіт з ремонту житлового фонду.

15.5. Виховання у мешканців відповідального ставлення до спільного майна, його збереження і покращення.

16. Заключні положення

16.1. Спори, які виникають між співвласниками багатоквартирного житлового будинку (власниками житлових і нежитлових приміщень), управлінням житлово-комунального господарства та підрядною організацією вирішуються шляхом проведення переговорів, а в разі недосягнення згоди, в судовому порядку.

16.2. Контроль за дотриманням даного Порядку покладається на управління житлово-комунального господарства Хмельницької міського ради.

 

Керуючий справами виконавчого комітету Ю. Сабій

Начальник управління житлово-комунального

господарства В. Новачок

 

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!