Рішення міської ради
Про інформацію міського відділу УМВС України в Хмельницькій області про стан боротьби зі злочинністю та охорони громадського порядку в місті за 2011 рік
УКРАЇНА
ХМЕЛЬНИЦЬКА МІСЬКА РАДА
Рішення шістнадцятої сесії
№1 від 11.04.2012 р.
Про інформацію міського відділу УМВС України в Хмельницькій області про стан боротьби зі злочинністю та охорони громадського порядку в місті за 2011 рік
Заслухавши інформацію начальника міського відділу внутрішніх справ УМВС України в Хмельницькій області про стан боротьби зі злочинністю та охорони громадського порядку в місті за 2011 рік та відповідно до ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Інформацію начальника міського відділу внутрішніх справ УМВС України в Хмельницькій області про стан боротьби зі злочинністю та охорони громадського порядку в місті за 2011 рік - прийняти до відома.
2. Рекомендувати міському відділу внутрішніх справ УМВС України в Хмельницькій області вжити необхідних заходів по виконанню “Програми організаційно-практичних заходів щодо профілактики правопорушень та злочинності на території м. Хмельницького в 2011-2015 роках”.
3. Відповідальність за виконання рішення покласти на першого заступника міського голови О.Віннікова.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань регламенту, депутатської діяльності, забезпечення правопорядку та зв’язку з військовими частинами.
Міський голова С. Мельник
ІНФОРМАЦІЯ
про стан боротьби зі злочинністю та охорони громадського порядку в
м. Хмельницькому за 2011 рік
На протязі 2011 року особовим складом галузевих служб Хмельницького МВ УМВС та його територіальними відділами міліції продовжувалася реалізація державного курсу на посилення захисту прав і свобод громадян, інтересів суспільства та держави від протиправних посягань, боротьби зі злочинністю, охорони громадського порядку, забезпечення громадської безпеки, запобігання втратам держави і суспільства від дій правопорушників, усуненню причин та умов, що сприяють злочинності та корупції.
В інформації коротко охарактеризований стан криміногенної обстановки, який склався у 2011 році в місті Хмельницькому, виділено пріоритети і проблеми в боротьбі зі злочинністю, вирішення яких сьогодні неможливе без об’єднання зусиль правоохоронних органів, місцевих органів влади, громадськості, всіх здорових сил суспільства.
Завдання місцевих органів влади сьогодні, взяти на себе відповідальність за оздоровлення соціального клімату в м. Хмельницькому, за створення належних умов для нормальної роботи правоохоронних органів, які, в свою чергу, повинні забезпечувати правопорядок. Лише своїми можливостями Хмельницький МВ УМВС не розв’яже всіх наявних проблем оперативно-службової діяльності, тому необхідна реальна підтримка органів місцевого самоврядування. Без допомоги і підтримки населення робота вартових закону буде менш ефективною.
Серед пріоритетних напрямків масштабного реформування органів внутрішніх справ, яке нині проводиться, є кілька цілей, досягнення яких гарантують кінцевий результат: міліція має максимально відійти від каральних методів роботи, акцентуючи увагу на проведенні профілактичної роботи з недопущення правопорушень.
Повернення довіри громадян до міліції – найактуальніше питання, яке сьогодні стоїть перед органами внутрішніх справ.
СТАН ОБЛІКОВО-РЕЄСТРАЦІЙНОЇ ДИСЦИПЛІНИ.
На виконання вимог законодавчих та інших нормативних актів України з питань забезпечення реалізації конституційних прав громадян на звернення, кримінально-процесуального законодавства, керівних документів МВС України, УМВС України в Хмельницькій області із зазначених питань, діяльність Хмельницького МВ УМВС впродовж 2011 року була спрямована на подальше удосконалення системи реагування на злочини, зміцнення законності при вирішенні заяв і повідомлень кримінального характеру.
Упродовж 2011 року до чергових частин Хмельницького МВ УМВС надійшло 16906 заяв і повідомлень про злочини, що на – 0,6% більше, ніж за аналогічний період 2010 року (16812).
За наслідками проведених перевірок по зареєстрованій в журналах реєстрації заяв та повідомлень про злочини інформації, рішення в порядку ст.ст. 97, 430 КПК України прийнято по 16876 матеріалах, що становить 99,8%, від загального числа зареєстрованих заяв та повідомлень про злочини, що вчинені або готуються (2010 р. – 16729 або 99,5%). Із них, у 2692 випадках або 16,0% прийнято рішення про порушення кримінальної справи (2010 р. – 2444 або 14,6%), 80 або 0,5% – протокольна форма досудової підготовки матеріалів (2010 р. – 82 або 0,5%), у 11632 або 68,9% – відмовлено в порушенні кримінальної справи (2010 р. – 11335 або 67,8%).
Стан справ щодо своєчасності прийняття рішень в порядку ст.97 КПК України в порівнянні з 2010 роком покращився. Так, на протязі звітного періоду працівниками Хмельницького МВ УМВС у триденний термін процесуальні рішення прийнято по 15148 матеріалах, що становить 89,8% від загальної кількості вирішених матеріалів, тоді як у 2010 році цей показник дорівнював 42,1% (7040). Аналогічно, в строк від 3 до 10 діб вирішено 1728 заяв та повідомлень, що становить 10,2%, тоді як за 2010 рік питома вага таких рішень становила 57,9% (9686).
СТАН ЗЛОЧИННОСТІ.
Поряд з необхідністю забезпечення дотримання законності при вирішенні заяв і повідомлень громадян про злочини, головним завданням було і залишається вдосконалення практики їх розкриття і розслідування, в першу чергу тяжких та особливо тяжких і вчинених в умовах неочевидності.
На території м. Хмельницького за 12 місяців 2011 року зареєстровано 2824 злочинів (2010р. – 2594). Протягом 2011 року загальна злочинність по місту збільшилась на 8,9%, в той же час відмічається зменшення на -0,1% тяжких та особливо тяжких злочинів (з 815 у 2010р. до 814 у 2011 р.). У структурі загальної злочинності тяжкі та особливо тяжкі злочини складають 28,8%.
Рівень загальної злочинності в м. Хмельницькому у розрахунку на 10 тисяч населення зріс із 99,4 до 108,2 злочинів (по області – 85,3).
Проте, в загальному злочинність в місті має тенденцію до зниження, - якщо за 11-ть місяців 2011 року динаміка росту злочинності становила 9,8%, то за 12 місяців 2011 р. – 8,9%.
Впродовж 2011 року Хмельницьким МВ УМВС по 1211 злочинам встановлено осіб, які їх скоїли (2010р.-1416), в тому числі - по 403 тяжким та особливо тяжким злочинам (2010р.-401).
Поступово зменшується залишок нерозкритих злочинів минулих років, який упродовж 16 років постійно коливався. І лише з 2009 р. зареєстровано зменшення їх кількості на 6,2 відсотка (було розкрито 98 злочинів), в 2011 році ця тенденція була продовжена і кількість злочинів даної категорії зменшено на – 8,2% (розкрито 166 злочинів минулих років).
Найбільш небезпечною категорією злочинних діянь, що посягають на життя та здоров’я громадян, є злочини проти особи, насамперед, умисні вбивства та тяжкі тілесні ушкодження. Протягом 12-ти місяців 2011 року на території міста зареєстровано два навмисних вбивства, які розкрито. У 2010 році було скоєно сім вбивств, які теж були розкриті.
Навмисні тяжкі тілесні ушкодження залишились на рівні 2010 року – 9 злочинів. Працівниками Хмельницького МВ УМВС було розкрито 7 злочинів даної категорії. Скоєнню цих злочинів частіше всього сприяли раніше виниклі конфлікти, чи інші неприязні відносини.
Вся проблема в тому, що криміногенна ситуація, перш за все, потребує вдосконалення організації роботи з профілактики: пияцтва, алкоголізму, побутового насильства. Нерідко особи, які перебували в родинних чи дружніх стосунках, під час спільного вживання спиртного вчиняють вбивства та спричиняють тяжкі тілесні ушкодження.
Складна економічна ситуація в країні наклала свій відбиток на стан злочинності в нашому місті. Одну з найбільш поширених і суспільно небезпечних груп злочинних діянь становлять злочини проти власності, питома вага яких у структурі злочинності становить 75,1%. Якщо протягом першого півріччя 2011 року в середньому реєструвалось вчинення 154 злочинів проти власності, то починаючи з липня місяця їх реєструється на 29,9% більше, – 200. Прогноз криміногенної ситуації, пов'язаної зі злочинами проти власності, свідчить про її подальше ускладнення, зумовлене негативними процесами в економічному розвитку країни, збільшенням кількості безробітних та іншими факторами. Як результат, констатувалося зростання кількості зареєстрованих крадіжок. Значне зростання кількості кримінальних справ, порушених за ознаками вчинення майнових злочинів також зумовлено недавніми змінами в законодавстві щодо розмежування кримінальних та адміністративних вчинків, спрямованих на заволодіння чужим майном.
Протягом 2011 року у місті було скоєно 1726 крадіжок, а саме 61,1% від усіх зареєстрованих злочинів (у 2010 р. - 1365), ріст складає 26,4% (по області – ріст на +22,8%). Кожна восьма крадіжка скоєна шляхом проникнення у житло громадян (221 проти 246 у 2010 році, зниження складає 10,2%).
Робота з попередження та розкриття злочинів проти власності потребує вдосконалення форм і методів оперативно-розшукової діяльності, а також покращення існуючого рівня взаємодії між підрозділами кримінальної міліції, громадської безпеки, досудового слідства, експертних підрозділів.
Як свідчить аналіз, 89 відсотків скоєних крадіжок із квартир та будинків у м. Хмельницькому припадає на робочі дні тижня, коли мешканці будинків знаходяться за межами домівок і як правило, в денний час, в проміжок часу з 9 по 15 год.
Досвід свідчить, що квартири і будинки, які охороняє Державна служба охорони, злочинці обминають і саме цей метод боротьби з квартирними крадіжками найефективніший. Недопущенню скоєння квартирних крадіжок ефективно сприяє укріплення входу в під’їзди багатоквартирних будинків, установлення металевих дверей, оснащених надійними засобами замикання, кодових замків та домофонів, тощо. Окрім того, на території Хмельницького, особливо в центральній його частині, бракує стоянок, що охороняються, а за крадіжки з наявних стоянок та гаражів ніхто не відповідає, що певною мірою негативно впливає на запобігання таким злочинам та на їх профілактику. Отже, саме в цьому напрямі потрібна реальна допомога органів влади та місцевого самоврядування.
Ріст кількості зареєстрованих злочинів у обласному центрі є результатом позитивних зрушень у роботі Хмельницького МВ щодо обліку злочинів. Кожна особа, що звернулася по допомогу до міліції, має її отримати. Основне завдання - розкрити і розслідувати злочин - не тільки не знімалось з порядку денного, а навпаки - йому було надано першочергового значення. А це в свою чергу - прямий шлях до підняття довіри населення і формування у громадян відчуття захищеності.
Завдяки якісній роботі оперативних підрозділів та слідства, вжитими заходами щодо оздоровлення оперативної обстановки в місті не допущено злочинних розборок, вибухів, посягань на життя громадян, пов’язаних з протистоянням організованих злочинних структур, убивств на замовлення, серійних тяжких злочинів. На протязі 12 місяців 2011 року не зареєстровано вбивств та тяжких тілесних ушкоджень з використанням бойових припасів та вибухових речовин. Під особливий контроль взято реагування на анонімні повідомлення про вибухи та інші прояви загрози громадській безпеці.
Дієвим засобом підвищення ефективності розкриття тяжких та особливо тяжких злочинів, забезпечення позитивної динаміки їх розслідування є розшук злочинців, які переховуються від органів дізнання, слідства та суду.
Аналіз результатів розшукової діяльності свідчить, що починаючи з 2007 року відмічається стійка тенденція до зменшення залишку не розшуканих злочинців. Якщо у 2007 році їх кількість становила 242 злочинці, то на початок 2011 року в розшуку перебувало уже 171 злочинець. Оголошено у розшук в 2011 році 97 злочинців. Розшукано 129, з них 75 - поточного та 54 - минулих років.
Що стосується розшуку безвісно зниклих осіб, то на початок 2011 року таких перебувало в розшуку 15 осіб. Оголошено у розшук в 2011 році – 17 осіб. Розшукано 14, з них 13 - поточного та 1 - минулих років.
НЕПОВНОЛІТНІ.
Причини складної криміногенної обстановки в місті серед неповнолітніх відомі. Це і спад виробництва, безробіття, несвоєчасна виплата заробітної плати, що заставляє багатьох батьків покидати місто в пошуках роботи, або шукати будь-яку роботу, а на дітей просто не залишається часу. Хвороби суспільства: реклама насильства в фільмах, куріння, алкогольних напоїв та розбещеності по телебаченню в першу чергу вражають молоде покоління. В місті швидше росте кількість барів, кафе, різних закладів, так званих «комп’ютерних ігор», які дають певний і немалий прибуток їх власникам, і які не звертають належної уваги на те, що в цих закладах, з метою реклами та забезпечення постійного притоку молоді, що прямо впливає на збільшення прибутку, пропагують відео та ігри, де рекламується насильство, розбещеність; в цих закладах неповнолітні вчаться курити, вживати спиртне та наркотики та іншим ганебним явищам.
Таких закладів, як спортивні секції, клуби за інтересами та інших закладів для молоді, які були раніше і де дійсно виховувалась фізично здорова та морально чиста молодь, на жаль, мало і вони не дають прибутку і тому в такі заклади бізнесмени не вкладають кошти.
Відсутність належної уваги до молоді призводить до того, що цю нішу заповнюють ті – кому вигідно мати слухняних неповнолітніх, яких легко можна направити на скоєння протиправних дій. А тому неповнолітні групуються на нездоровій основі і скоюють злочини та об’єднуються у вишукуванні «легких» грошей.
З метою стабілізації оперативної обстановки серед неповнолітніх на території міста працівниками Хмельницького МВ УМВС спільно з представниками органів місцевої влади проводились комплексні оперативно-профілактичні операції під умовними назвами «Канікули», «Генофонд», «Розшук», «Школа», «Літо-2011», «Урок», «Вокзал», цільові рейди. Внаслідок проведених заходів, не дивлячись на загальний ріст злочинності в місті, кількість злочинів, скоєних неповнолітніми та з їх участю зменшилась на 26,0% (з 119 злочинів у 2010р. до 88 у 2011р.).
Протягом 2011 року відбулось зниження підліткової злочинності по таких напрямках: грабежі (11 проти 19 у 2010 році), крадіжки (53 проти 64 у 2010 році), хуліганств (1 проти 3 в 2011 році), незаконне заволодіння автотранспортом (2 проти 3 в 2009 році).
В той же час ріст злочинності серед неповнолітніх відбувся по таких напрямках, як розбої (із 4 до 6 у 2011 році) та нанесення середньої тяжкості тілесних ушкоджень (із 0 до 1).
Із 88 злочинів, скоєних неповнолітніми на території м. Хмельницького, 24 скоєно у групах, 17 в стані алкогольного сп’яніння.
Покращено діяльність та досягнуто відповідних результатів у такому напрямку, як організація роботи по виявленню та документуванню протиправної діяльності дорослих осіб, які втягують неповнолітніх у скоєння злочинів та інші протиправні дії. В результаті вжитих заходів щодо виявлення та ізоляції дорослих осіб, які втягують неповнолітніх у скоєння злочинів, за 12 місяців 2011 року порушено 9 кримінальних справ за ст. 304 КК України.
За вчинення насильства в сім’ї стосовно дітей, - 23 дорослих особи притягнуто до адміністративної відповідальності згідно ст. 173-2 КУпАП. Посилюються заходи адміністративного впливу на батьків, які не виконують обов’язків по вихованню дітей. За 12 місяців 2011 року складено 241 адмінпротокол за ст. 184 КУпАП.
Впродовж 12 місяців 2011 року за різні правопорушення до Хмельницького МВ та його територіальних відділів міліції було доставлено 505 неповнолітніх, з яких 23 поміщено у Хмельницький обласний притулок для неповнолітніх.
З метою запобігання бродяжництву та жебрацтву, покращення попереджувально – профілактичної роботи серед учнівської молоді працівниками ВКМСД Хмельницького МВ УМВС постійно перевіряється Хмельницький обласний притулок для дітей, Хмельницька загальноосвітня санаторна школа-інтернат №2, інші навчальні заклади м. Хмельницького, де під час проведення профілактичних бесід з вихованцями вияснялись умови проживання, проводились дні правового всеобучу, з роз’ясненням норм законодавства щодо відповідальності за порушення правил суспільної поведінки.
На сьогодні досить гостро стоїть проблема вживання неповнолітніми алкогольних напоїв. Зважаючи на це, проведено ряд заходів, в результаті яких до адміністративної відповідальності за розпиття спиртних напоїв та появу в громадських місцях у нетверезому стані згідно ст.178 КУпАП притягнуто 134 неповнолітніх осіб, за порушення правил торгівлі спиртними напоями (продаж спиртного неповнолітнім) до адміністративної відповідальності згідно ст. 156 КУпАП притягнуто 45 осіб, за доведення неповнолітнього до стану сп’яніння згідно ст. 180 КУпАП – 32 особи.
З метою профілактики підліткової злочинності у 2011 року активізовано інформаційну роботу. Так працівниками служби КМСД Хмельницького МВ УМВС проведено 340 виступів в навчальних закладах міста та 44 виступи у засобах масової інформації.
Для покращення взаємодії та налагодження обміну інформацією між зацікавленими органами та установами працівниками КМСД Хмельницького МВ УМВС направлено 129 інформацій та подань про протиправні дії підлітків, причини і умови, що сприяють ускладненню оперативної обстановки в підлітковому середовищі, та пропозиції щодо їх усунення.
НАРКОМАНІЯ.
Негативно впливає на стан здоров’я та благополуччя людей, а також розвиток суспільства незаконний обіг наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, який набуває подальшого розповсюдження. На обліках Хмельницького МВ офіційно перебуває 1461 особа, причетна до незаконного обігу наркотиків. Особливу стурбованість викликає те, що серед них 6 неповнолітніх. Водночас офіційні дані про їх кількість ще не відповідають реаліям і менші від об’єктивних показників у кілька разів (з урахуванням коефіцієнта «9,4», який застосовують у багатьох країнах світу для визначення дійсної кількості осіб, які допускають немедичне вживання наркотиків).
Наркоманія являється криміногенним каталізатором нових злочинів. Але це вже не лише соціальне, а й економічне явище, оскільки незаконний обіг наркотичних засобів, - тіньовий бізнес, що уможливлює: одержання надприбутків, залучення до нього нових учасників, розширення соціальних меж наркоманії.
Пріоритетним напрямком боротьби з наркобізнесом, як і в минулі роки залишається документування наркозбувачів та їх організованих форм, злочинів, пов’язаних з використанням коштів від наркобізнесу, виявлення нарколабораторій, осередків для виготовлення та вживання наркотиків. Так в 2011р. до суду направлені кримінальні справи відносно 37 наркозбувачів (35 – 2010р.).
Злочини, пов’язані з наркотиками складають 4,9% від загальної кількості злочинів. За 12 місяців 2011 року працівниками Хмельницького МВ УМВС задокументовано 137 фактів, пов’язаних з незаконним обігом наркотичних засобів, прекурсорів та їх аналогів (2010р.-270), з яких 50 злочинів пов'язаних зі збутом (36,5%).
За дванадцять місяців 2011 року проведено 43 оперативні закупівлі наркотичних та психотропних речовин, виявлено 1 наркопритон та 1 нарколабораторію, задокументовано схиляння до вживання наркотичних засобів та порушення правил обігу наркотичних засобів психотропних речовин їх аналогів або прекурсорів. Крім того також виявлено 3 факти, пов’язані з викраденням психотропних речовин та 6 - незаконних посівів та вирощувань снотворного маку та конопель.
З метою ліквідації економічного підґрунтя наркозлочинності, працівниками Хмельницького МВ УМВС протягом 2011 року по кримінальним справам накладено арешт на майно на загальну суму 1642130 гривень та вилучено майна на загальну суму 772862 гривень.
В м. Хмельницькому, як і раніше, переважають наркотики рослинного походження. Це передусім група канабісних наркозасобів із конопель (марихуана).
В 2011 році у наркоділків та осіб причетних до незаконного обігу наркотичних засобів було вилучено:
марихуани – 5371 гр.,
макової соломки – 177 гр.,
ацетильованого опію – 25,5 мл.,
психотропних речовин – 646 гр.
Основний напрямок в цій боротьбі - виявлення та знешкодження місць виготовлення та збуту наркотичних засобів, боротьба з тими, хто незаконно вживає наркотики, так як для їх придбання наркомани йдуть на скоєння злочинів, в основному крадіжок, з метою здобуття коштів на придбання наркотиків. Ведеться широка роз’яснювальна робота серед молоді про пагубність вживання наркотичних засобів спільно з педколективами та працівниками медичних закладів.
Співробітниками Хмельницького МВ УМВС проведено ряд виступів в пресі та перед учнями навчальних закладів міста, в ході яких, на реальних життєвих прикладах, намагаємося утримати насамперед молодь міста від спокуси вжити наркотики. З профілактичною метою проводились відпрацювання навчальних та розважальних закладів, де по нашій інформації наркоділки намагаються організувати канали збуту наркотиків. Так протягом 2011 року працівниками СБНОН Хмельницького МВ було направлено 2 подання до органів державної виконавчої влади щодо обмеження режиму роботи 2 закладів масового відпочинку громадян у місті, де були виявленні факти незаконного обігу наркотичних засобів, в тому числі 1 факт збуту.
Проблема незаконного обігу наркотиків в нашому місті залишається дуже гострою, тому нам потрібно на декілька порядків посилити роботу в цьому напрямку і вже це робиться. Але одночасно констатуємо, що одних зусиль міліції по виявленню та притягненню до відповідальності осіб, які порушують правила обігу наркотиків, як караючого меча замало. Основну увагу потрібно приділити профілактичній роботі серед тих, хто тільки стає на шлях наркотиків, адже на ріст саме цієї категорії громадян міста роблять свою ставку наркоділки, це для них на сьогодні «золоте дно». Необхідно негайно покращити взаємодію між медичними закладами, міліцією, навчальними закладами по виявленню осіб, які втягують молодь в процес вживання наркотиків, та перейти до адресної профілактичної роботи з тими, хто тільки починає вживати наркотики, аби зберегти наше майбутнє - нашу молодь.
ЕКОНОМІКА.
Протягом 2011 року сектором Державної служби боротьби з економічною злочинністю Хмельницького МВ УМВС у сфері захисту економіки викрито 119 злочинів (2010 р. - 111), з них 60 (50,4%) таких, що відносяться до категорії тяжких та особливо тяжких.
На протязі звітного періоду виявлено та розкрито 25 злочинів скоєних в сфері службової діяльності, в т.ч. 4 факти хабарництва.
За 2011 рік працівниками СДСБЕЗ Хмельницького МВ УМВС України в Хмельницькій області було виявлено та задокументовано факт вчинення посадових злочинів серед державних службовців органів державної влади та місцевого самоврядування (факт кримінальної корупції).
Крім того, службою по боротьбі з економічними злочинами виявлено та розкрито 12 злочинів пов’язаних з використанням бюджетних коштів та 8 злочинів в сфері господарської діяльності.
В сфері земельних відносин у 2011 році викрито 3 злочини, з них 1 пов’язаних з приватизацією.
Протягом 2011 року службою по боротьбі з економічними злочинами виявлено 33 злочини сума матеріальних збитків по яких складає від 100 тис. до 1 млн. грн. та 4 злочини, збитки по яких перевищують 1 млн. грн.
За 2011 рік по розслідуваним кримінальним справам економічного напрямку сума матеріальних збитків становить 3336441 грн., з яких відшкодовано 1945588 грн., накладено арешт на майно на суму 2502340 грн., відсоток відшкодування за розслідуваними кримінальними справами становить 60,0%.
ОХОРОНА ГРОМАДСЬКОГО ПОРЯДКУ.
Домінуючою проблемою залишається забезпечення надійної охорони громадського порядку в нашому місті. Цього вимагає справедливо від міліції населення міста, депутатський корпус міської ради, виконавчий комітет. На жаль, на сьогоднішній день, виходячи з реальних можливостей, в першу чергу матеріальних, держава не в змозі забезпечити штати міліції громадської безпеки міського відділу міліції, як і інших обласних центрів, згідно всім відомими та науково обґрунтованими нормами по навантаженню в обслуговуванні населення дільничними інспекторами міліції, патрульно-постовою службою, тобто просто не вистачає чисельності співробітників патрульно-постової служби, дільничних інспекторів міліції для якісного забезпечення правопорядку в місті. І тому, відділ міліції змушений маневрувати патрульно-постовими нарядами, які у нас є в розпорядженні і забезпечувати перекриття найбільш криміногенних місць нашого міста, а хотілось би мати можливість мати 100-відсоткову щільність перекриття основних вулиць та громадських місць міста.
Протягом 2011 року Хмельницьким МВ УМВС здійснено ряд профілактичних та практичних заходів, які були направлені на забезпечення належного громадського порядку та боротьбу зі злочинністю. Аналізуючи стан боротьби зі злочинністю на території м. Хмельницького в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, вбачається ріст рівня злочинності в громадських місцях та на вулицях на території м. Хмельницького.
Так, в громадських місцях на території м. Хмельницького протягом 2011 року скоєно 918 злочинів, що складає 32,5 % від загальної кількості зареєстрованих злочинів, в 2010 році вчинено 780 злочинів, що складало 30,1%. Зростання складає – 17,7%.
Безпосередньо на вулицях міста за 12 місяців 2011 року скоєно 431 злочин, це складає 15,3% загальної кількості зареєстрованих злочинів, в 2010 році було скоєно 349 злочинів, це складало 13,5%. Ріст складає 23,5 %.
З усіх видів злочинів, які були скоєні на вулицях та інших громадських місцях найбільше турбують крадіжки і пограбування. Це злочини, на які можуть ефективно впливати наряди ПС.
Однією з основних причин, що впливає на розкриття вуличних злочинів можна назвати - несвоєчасність інформування патрульних нарядів про факт скоєння злочину, прикмети злочинців та викрадених речей через те, що потерпілі особи звертаються в ОВС через 3-4 години після скоєння злочину, а нерідко і на наступний день, що в свою чергу не дає змоги розкрити злочин по „гарячих слідах”.
Також, однією з основних причин, що негативно впливає на стан злочинності, являється низький відсоток перекриття території обслуговування нарядами підрозділу патрульної служби. У відповідності до Статуту ППСМ, затвердженого наказом МВС України № 404-94 року, для ефективного несення служби, своєчасного реагування на повідомлення про злочини та пригоди довжина пішого маршруту патрулювання не повинна перевищувати 1,5 км., а патруля на автомобілі – 8 км. В середньому на добу для патрулювання в місті Хмельницькому, з урахуванням нарядів внутрішніх військ, залучається 36 нарядів, з яких 6 на автомобілях, якими перекривається лише 23-25% території міста.
В порядку профілактики правопорушень працівниками патрульної служби задокументовано 3779 адміністративних правопорушень, з них: за дрібне хуліганство – 14, за розпиття та появу у громадському місці в п’яному вигляді – 1700, за порушення правил торгівлі – 257, за куріння в громадських місцях – 704, за порушення правил перебування в Україні – 15, за інші порушення громадського порядку – 1089.
Впродовж 2011 року на території м. Хмельницького відбулося 173 масових заходи, в яких прийняло участь біля 171817 громадян, із них 19 заходів політичної спрямованості, 24 заходи релігійного характеру та 28 заходів культурно-видовищного характеру. Для забезпечення охорони громадського порядку було залучено 3391 працівник Хмельницького МВ УМВС, із них 286 працівників спецпідрозділу «Беркут».
Під час проведення масових заходів в 2011 році порушень громадського порядку не допущено.
У зв’язку із зростанням кількості неочевидних злочинів в умовах вулиці організовано роботу всіх наших служб міліції громадської безпеки за комплексним планом використання сил та засобів в системі єдиної дислокації. Але і ці дії - стовідсотково питання не вирішують. Результат буде тоді, коли буде можливість за рахунок державного чи за рахунок місцевого бюджетів збільшити і утримувати матеріально необхідну кількість співробітників патрульно-постової служби, коли на одному і тому ж маршруті роками працюватиме один і той же патрульний міліціонер. Тоді й буде і досвід, і достеменне знання тонкощів оперативної обстановки на території обслуговування, і створення довірчих відносин з населенням. Але це питання перспективи, а ми працюємо, виходячи з реалій сьогодення .
Проводяться широкомасштабні відпрацювання найбільш криміногенних місць міста, де найбільше скоюється майнових злочинів у вечірній та нічний час. Для цього задіюється особовий склад патрульно-постової служби, дільничні інспектори міліції, співробітники оперативних служб.
З метою збільшення щільності перекриття нарядами території обслуговування згідно щомісячних графіків, в Хмельницькому МВ УМВС забезпечено залучення працівників міліції до несення служби з охорони громадського порядку понад установлений законодавством робочий час, відповідно до вимог наказу МВС України № 505-2008 та залучення для несення служби представників громадських формувань.
Постійно проводиться робота з населенням міста в напрямку залучення його до заходів по захищенню своїх помешкань від злочинних посягань - це і надання додаткових охоронних послуг зі сторони служби охорони, так і робота по зміцненню входів в багатоповерхові будинки шляхом встановлення кодових замків та металевих дверей.
Як свідчить практика та досвід зарубіжних країн досить ефективним методом попередження злочинів та правопорушень є запровадження системи візуального спостереження на вулицях та в інших громадських місцях. Основними перевагами такого кроку є оперативне реагування на правопорушення, взаємодія із службами порятунку (швидкою допомогою, пожежною безпекою, надзвичайних ситуацій), ідентифікація автомобілів, що знаходяться в розшуку, недопущення пошкодження майна та інших хуліганських проявів, і, що важливо, без додаткового залучення значної кількості патрульно-постових нарядів міліції.
БЕЗПЕКА ДОРОЖНЬОГО РУХУ.
В результаті вжитих заходів за наглядом дорожнього руху у місті, протягом 2011 року зменшено на -1,3% кількість дорожньо-транспортних пригод (1503 проти 1523), з яких 90 дорожньо-транспортних пригод з постраждалими (2010р.-121), в яких загинуло 7 осіб (2010р.-14) та травмовано 95 чоловік (2010р.-140).
Впродовж 12-ти місяців 2011 року працівниками Державтоінспекції міста перевірками вуличної мережі охоплено 1325 км вулиць та здійснено 144 перевірок залізничних переїздів.
В ході перевірок експлуатаційного стану та утримання вулично-шляхової мережі виявлено ряд суттєвих недоліків, які негативно впливають на забезпечення безпеки дорожнього руху, стан організації дорожнього руху, на усунення яких видано 110 вимог та приписів ДАІ. За результатами обстежень вуличної мережі м. Хмельницького направлено 15 інформацій в обласну адміністрацію, міську раду та органи прокуратури з питань необхідності вжиття заходів з поліпшення стану безпеки дорожнього руху, зниження рівня аварійності на вуличній мережі міста Хмельницького.
На виконання вимог Указу Президента України від 20.11.2007р. № 1121 “Про невідкладні заходи із забезпечення безпеки дорожнього руху”, працівниками ВДАІ Хмельницького МВ УМВС, спільно з представниками інспекції з благоустрою проводилась перевірка відповідності розміщення рекламоносіїв нормам та стандартам з безпеки дорожнього руху. В ході проведеної роботи за звітний період було демонтовано 64 рекламних засобів та вказівників, що були встановлені без дозволів та узгоджень.
З метою попередження та профілактики дорожньо-транспортних пригод працівниками ВДАІ Хмельницького МВ в 2011 році проведено 224 бесід в трудових колективах, 279 бесід в автогосподарствах, проведено 147 бесід в навчальних закладах. По каналах місцевого телебачення висвітлено 72 матеріали, по радіо прозвучало 116 виступів, надруковано 87 статей на сторінках місцевої преси.
РОБОТА ДІЛЬНИЧНИХ ІНСПЕКТОРІВ МІЛІЦІЇ.
Працівниками служби дільничних інспекторів міліції Хмельницького МВ УМВС протягом 2011 року було проведено певну роботу, яка була спрямована на проведення індивідуально - профілактичної роботи з особами, схильними до скоєння правопорушень, забезпечення особистої безпеки громадян, захисту їх прав і свобод, законних інтересів, попередженню злочинів, правопорушень, забезпеченню та охороні громадського порядку, виявленню та розкриттю злочинів, розшуку осіб, які вчинили злочини, захисту власності від злочинних посягань.
Станом на 01.01.2012р. на профілактичних обліках Хмельницького МВ УМВС перебуває 3137 осіб. Із них 949 осіб раніше судимих, в тому числі:82 піднаглядних, 119 формалістів та 413 осіб, які вчиняють насильство в сім'ї, 177 психічно хворих осіб та ін. З початку 2011 року на різні обліки додатково поставлено 1357 осіб, що потребують уваги з боку міліції.
Впродовж 2011 року дільничними інспекторами міліції Хмельницького МВ УМВС безпосередньо розкрито 444 злочини, що становить 29,6% (в 2010 році розкрито 430 злочинів). По області відсоток розкриття злочинів дільничними інспекторами міліції дещо вищий і становить 30,2%. Зазначене є наслідком того, що обласний центр є містом з великою кількістю населення, а тому навантаження на 1-го ДІМ по кількості населення та обсягу роботи значно вище, ніж у районах області.
По матеріалах дільничних інспекторів міліції відносно 68 осіб, які формально підпадали під дію Закону України «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі», встановлено адміністративний нагляд, що на 4 більше, ніж за аналогічний період 2010 року (64).
За дванадцять місяців 2011 року дільничними інспекторами міліції Хмельницького МВ УМВС у взаємодії з іншими правоохоронними органами та державними органами, з участю громадських формувань дільничними інспекторами міліції було здійснено комплекс профілактичних заходів та цілеспрямованих відпрацювань по боротьбі з пияцтвом, самогоноварінням, профілактиці різного роду правопорушень, укріпленню зв’язків з громадськicтю та населенням, велику увагу було приділено припиненню торгівлі у невстановлених місцях продуктами харчування та закриттю стихійних ринків на території міста Хмельницького. Всього ж протягом 2011 року дільничними інспекторами міліції виявлено та задокументовано 7868 адміністративних правопорушень (2010 р. – 8734).
Завдяки вжитим заходам, направленим на виявлення та документування порушень громадянами антиалкогольного законодавства України, на території м. Хмельницького спостерігається на 7,4% зниження скоєння злочинів особами, які на момент вчинення знаходились у стані алкогольного сп’яніння (2010 р. – 309, 2011р. - 286). В той же час організаційно – практичні заходи спрямовані на покращання профілактики рецидивної злочинності виявилися недостатніми, як наслідок по місту Хмельницькому спостерігається ріст злочинів, скоєних особами, які раніше притягувались до кримінальної відповідальності на 16,6% (2010 – 667; 2011 – 778).
Для підвищення ефективності профілактичної роботи з попередження злочинів, що вчиняються в сімейному середовищі та на побутовому ґрунті були розроблені робочі заходи щодо вдосконалення роботи з попередження правопорушень, пов’язаних з насильством у сім’ї на 2011 рік. З метою покращання індивідуально-профілактичної роботи з підобліковим елементом, зокрема особами, що вчиняють насильство в сім’ї, профілактики злочинів, скоєних на ґрунті побуту на території міста щоквартально протягом 2011 року проводилась операція «Побут» та в період часу з 24.11.2011р. по 10.12.2011р. проводились профілактичні заходи «16 днів проти гендерного насильства».
Протягом 2011 року з метою підвищення обізнаності дільничних інспекторів міліції з обслуговуємою територією та налагодження належних партнерських стосунків між міліцією і населенням щодо профілактики правопорушень, проводились профілактичні заходи, пов’язані з відвідуванням помешкань громадян, відповідно до методики проведення по квартирного (подвірного) обходу.
Прийом громадян в Хмельницькому МВ та його територіальних ВМ здійснюється цілодобово, окрім того відповідно до затверджених графіків встановлено прийомні дні населення на дільничних пунктах міліції, які знаходяться в мікрорайонах Раково, Озерна, Гречани та Дубово.
Враховуючи проблему, що в середньому одним дільничним інспектором міліції обслуговується вдвічі більше населення, як того вимагають науково обґрунтовані норми, а перерозподіл за рахунок інших служб фактично не має можливості, - є необхідність у додатковому введенні та фінансуванні посад дільничних інспекторів міліції. Достатня кількість дільничних інспекторів, а звідси, їх обізнаність з населенням та системне відслідковування оперативної обстановки і криміногенного елементу на території обслуговування, - автоматично зніме з порядку денного такий актуальний на сьогодні вид злочину, як крадіжка.
Для того, щоб ДІМ міг якісно працювати на обслуговуваній дільниці, потрібно, щоб він не менше 3 років пропрацював на ній. За даний час він в змозі досконально вивчити територію обслуговування, вивчити населення, підприємства, керівників різних закладів різних форм власності, спецконтингент, налагодити контакти з усіма зацікавленими відомствами.
У відповідність до Закону України “Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону“ від 22.06.2000 року в місті Хмельницькому згідно рішень виконавчого комітету Хмельницької міської ради зареєстровано сім громадських формувань з охорони громадського порядку: «Стражнік», «Легіон», ЖЕК №1, ЖЕК №2, «Фортеця», «Аваль», в яких налічується 159 членів.
Аналізуючи практичну діяльність громадських формувань, слід зазначити, що члени громадських формувань залучаються до заходів з охорони громадського порядку шляхом здійснення патрулювання вулиць міста для здійснення спільно з працівниками міліції контролю за поведінкою підоблікового елементу, охорони громадського порядку під час масових заходів.
Так, за 12 місяців 2011 рік членами громадських формувань спільно з дільничними інспекторами міліції проведено 122 рейди по відпрацюванню м. Хмельницького, в ході яких затримано 62 особи за скоєння різного роду правопорушень та розкрито 48 злочинів.
Проблеми:
- зосередження уваги на активній профілактиці рецидивної злочинності, розробці та здійсненні у 2012 році комплексних заходів для реального посилення контролю за поведінкою і способом життя раніше судимих, усуненні причин і умов, що сприяють вчиненню повторних злочинів;
- підвищення ролі дільничних інспекторів міліції в забезпеченні правопорядку на адміністративній дільниці, зміцненні їх взаємодії з населенням, ефективному використанні у профілактиці правопорушень та боротьбі зі злочинністю можливостей громадських формувань.
ПАСПОРТНО-ІММІГРАЦІЙНА РОБОТА.
Впродовж 2011 року основні зусилля сектору ГІРФО Хмельницького МВ УМВС спрямовувались на вдосконалення діяльності служби, впровадження сучасних методів роботи, підвищення рівня обслуговування населення, на використання можливостей паспортної системи в боротьбі з кримінальними проявами, виявленню порушень, охороні громадського порядку, розшуку злочинців та осіб, що ухиляються від сплати аліментів та держборгу, дотриманню належного паспортно-візового режиму, порушень правил проживання іноземних громадян та виявленню нелегальних мігрантів.
За 2011 рік видано 6793 паспортів громадянина України, з яких: 3133 – по досягненню 16-ти річного віку, 20 – у зв’язку з обміном, 2189 – при зміні прізвища, імені або по-батькові, 73 - прийнятим до громадянства України, 704 - взамін втрачених, 15 - звільненим з місць позбавлення волі та 660 – іншим категоріям громадян.
В ході проведених заходів по контролю за дотриманням правил паспортної системи, працівниками підрозділу ГІРФО спільно з дільничними інспекторами міліції та працівниками інших служб виявлено 3252 порушників паспортного режиму.
Серед заходів адміністративно-правового примусу, що застосовуються безпосередньо до іноземців та осіб без громадянства, особливу увагу приділено примусовому видворенню та забороні на в’їзд в Україну для іноземців – порушників.
З початку 2011 року СГІРФО Хмельницького МВ затримано 72 нелегальних мігранти, переважна більшість яких з країн – членів СНД, яких видворено за межі держави, до вказаних іноземців-порушників застосовано санкцію заборони в’їзду в Україну на термін від 1,5 до 5 років. На виконання постанови Хмельницького окружного адміністративного суду за межі країни видворено 21-го нелегального мігранта у примусовому порядку.
Під час реалізації профілактичних заходів виявлено та притягнуто до адміністративної відповідальності за порушення встановлених правил перебування в Україні 163 іноземці. З числа громадян України, що сприяли своїми діями іноземцям-порушникам: 7 юридичних та 38 фізичних осіб.
РОБОТА З ПЕРСОНАЛОМ.
Керівництвом Хмельницького МВ протягом 2011 року вживались заходи, направлені на зміцнення дисципліни та законності, недопущення фактів перевищення влади, побиття громадян, порушення їх конституційних прав і свобод. Основні напрямки діяльності зосереджувалися на вдосконаленні форм і методів роботи, підвищення відповідальності керівників усіх рівнів за станом роботи з особовим складом, в першу чергу тих підрозділів, які несуть основний тягар боротьби із злочинністю, охорони громадського порядку та забезпечення безпеки громадян, захисту їх прав і свобод.
Станом на 31 грудня 2011 року штатна чисельність особового складу Хмельницького МВ МВС становить 629,5 посад (354 – середній і старший начальницький склад, 238 – рядовий і молодший начальницький склад, 37,5 – вільний найм).
Некомплект на 31.12.2011р. в Хмельницькому МВ УМВС складав – 22 посади.
Одним із головних напрямків роботи по покращенню роботи з персоналом вважаємо роботу по безумовному забезпеченню всіма співробітниками міліції в своїй службовій діяльності суворого виконання Закону України «Про звернення громадян». Керівництво відділу сьогодні жорстко реагує відносно винних осіб, що допускають порушення Закону України, аж до звільнення винних з органів внутрішніх справ.
ФІНАНСОВЕ ТА МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Кошторис, доведений на 2011 рік, задовольняє мінімальну потребу Хмельницького МВ УМВС, не більше ніж на 62,3%. Враховуючи те, що фінансування напрямків діяльності ОВС за рахунок державного бюджету не здійснюється в повному обсязі, керівництвом Хмельницького МВ та територіальних ВМ вживались заходи щодо залучення інших джерел фінансування, зокрема, залучення благодійної допомоги та коштів місцевих бюджетів.
Протягом 12 місяців 2011 року керівництвом Хмельницького МВ було вжито ряд заходів щодо погашення заборгованості з оплати праці, комунальних послуг та енергоносіїв. Здійснено ряд заходів щодо економного і раціонального використання теплової, електричної енергії та води.
Стабілізації фінансового стану сприяло економне використання фінансових та матеріально-технічних ресурсів, збільшення обсягів надання платних послуг і залучення благодійної допомоги. Кошти, що залишилися в розпорядженні Хмельницького МВ, в першу чергу спрямовувалися на погашення заборгованості з оплати праці, виплату окремих видів надбавок, одноразової допомоги звільненим, утримання автотранспорту, придбання спеціальної та організаційної техніки, інші першочергові видатки.
ПРОГНОЗ. На основі здійсненого аналізу стану злочинності, оцінки результатів оперативно-службової діяльності Хмельницького МВ УМВС, а також структури та динаміки злочинності прогнозується наступний розвиток криміногенної ситуації в місті.
Зважаючи на статистику попередніх періодів прогнозується збільшення кількості заяв та повідомлень про вчинені злочини, що надходять до Хмельницького МВ УМВС.
Продовжиться незначне збільшення загальної кількості зареєстрованих злочинів, в т.ч. зниження тяжких та особливо тяжких їх проявів. Найбільше зросте число злочинів проти власності, насамперед крадіжок, грабежів та розбоїв. Це пов’язано із негативними процесами в економічному розвитку країни, збільшенням кількості безробітних, а також недавніми змінами в законодавстві щодо розмежування кримінальних та адміністративних вчинків, спрямованих на заволодіння чужим майном.
Незважаючи на вищеозначене, прогнозується зменшення кількості злочинів проти життя та здоров’я особи, насамперед, умисних вбивств, умисних тяжких тілесних ушкоджень, в т.ч. зі смертельними наслідками.
Свого подальшого розвитку набуде тенденція до збільшення кількості розкритих злочинів, насамперед тяжких та особливо тяжких їх видів.
Буде збережено позитивну динаміку зменшення кількості нерозкритих злочинів категорії минулих років.
Прогнозується подальше зменшення залишку не розшуканих злочинців, безвісно зниклих осіб та невпізнаних трупів.
Слід очікувати збільшення числа викритих злочинів економічної спрямованості, в т.ч. їх тяжких та особливо тяжких видів.
Прогнозується зменшення кількості задокументованих злочинів у сфері незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів, в тому числі ймовірно зросте кількість виявлених фактів збуту.
Для більш ефективної боротьби з поширенням наркоманії заплановані заходи, визнані всім світом як найбільш ефективні щодо одночасного зниження попиту та пропозиції на наркотики. Зокрема, заплановано проведення в першому кварталі 2012 року оперативно-профілактичних відпрацювань із залученням працівників соціальних сфер. Відпрацювання направлені на зниження попиту наркотиків в навчальних, розважальних закладах та місцях масового відпочинку громадян. Продовжуватиметься робота з викриття груп наркозбувачів, в т.ч. з ознаками організованості, накладення арешту на їх майно, викриття каналів пересування наркотиків та проведення контрольованих постачань.
Відбудеться зменшення числа посягань, вчинених неповнолітніми та за їх участю. Питома вага злочинів, вчинених цією категорію осіб, може скласти близько 6% від всіх посягань, розслідування щодо яких закінчено.
Прогнозується покращення основних показників роботи слідства, зокрема, збільшення закінчених та направлених до суду кримінальних справ в порядку ст. 225 КПК України; зменшення кількості кримінальних справ, закритих у зв’язку з відсутністю події та складу злочину; зменшення кількості кримінальних справ, розслідуваних у термін понад два місяці та повернутих на додаткове розслідування. Продовжиться позитивна тенденція щодо недопущення незаконних затримань, арештів та притягнень громадян до кримінальної відповідальності.
Й надалі гостро стоятиме питання рецидивної, побутової, неповнолітньої злочинності, протидії нелегальній міграції та зменшенню кількості дорожньо-транспортних пригод, в тому числі з постраждалими. Напруженою буде ситуація зі злочинами, вчиненими у громадських місцях, в т.ч. безпосередньо на вулицях міста.
Реальні стан та структура злочинності на території міста можуть відрізнятися від наведених прогнозних оцінок в залежності від розвитку соціально-економічної ситуації в країні та місті. На стан злочинності можуть також суттєво вплинути політична ситуація, внесення змін у чинне законодавство, прийняття організаційно-управлінських рішень щодо зміни порядку розгляду органами внутрішніх справ заяв та повідомлень про вчинені злочини, їх реєстрації та обліку.
З огляду на результати прогнозування, в 2012 р. зосередження сил та засобів Хмельницького МВ УМВС потребують такі напрями оперативно-службової діяльності, як:
- забезпечення захисту прав і свобод людини та громадянина, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, системності в роботі з профілактики, розкриття та розслідування злочинів;
- здійснення концептуального переходу на принципи партнерської моделі якісного обслуговування населення в реалізації завдань оперативно-службової діяльності;
- оперативне реагування на всі без винятку заяви і повідомлення про злочини, вжиття невідкладних заходів щодо припинення протиправних дій, відновлення порушених прав громадян, забезпечення негайного прийняття за їх зверненнями законних процесуальних рішень;
- посилення протидії економічній і організованій злочинності та корупції, забезпечення ефективної роботи, спрямованої на оздоровлення економічної інфраструктури та системи державного управління;
- попередження поширення наркоманії в суспільстві, активізація боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів;
- удосконалення профілактики злочинності в дитячому середовищі, посилення захисту прав дітей;
- зміцнення взаємодії з іншими правоохоронними органами, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування;
- підвищення рівня кадрового забезпечення оперативно-службової діяльності, професіоналізму працівників, їх правового захисту, зміцнення службової та виконавської дисципліни, забезпечення безумовного дотримання законності, попередження злочинних проявів та інших резонансних надзвичайних подій, корупції серед особового складу, підняття престижу служби в органах внутрішніх справ;
- системна взаємодія із засобами масової інформації та інституціями громадянського суспільства в реалізації принципів гласності та відкритості в роботі органів і підрозділів внутрішніх справ;
- здійснення суттєвої модернізації матеріально-технічного забезпечення діяльності органів внутрішніх справ.
ПРОБЛЕМИ МІЛІЦІЇ МІСТА.
На сьогоднішній день з державного бюджету досить мало виділяється коштів для придбання та утримання автотранспорту, придбання паливно-мастильних матеріалів, спеціальної, криміналістичної та організаційної техніки, на придбання предметів постачання, проведення поточних ремонтів, оплату відряджень.
Через невирішеність вищевказаної проблеми автоматично витікає наступна – велика плинність кадрів, особливо в таких службах, як патрульно-постова служба міліції, служби карного розшуку та дільничних інспекторів міліції.
Оцінюючи ефективність зусиль із профілактики злочинності, коригуючи їх спрямованість на пріоритетні напрямки боротьби зі злочинністю, - Хмельницький МВ УМВС в Хмельницькій області, хоч і в складних насамперед матеріальних умовах, є на сьогодні боєздатним органом, який в змозі забезпечувати контрольованість криміногенної ситуації. При цьому однозначно необхідна підтримка з боку органів місцевого самоврядування, і перш за все, фінансова та матеріально-технічна.
Завдання місцевих органів влади, взяти на себе відповідальність за оздоровлення соціального клімату в регіонах, за створення належних умов для нормальної роботи правоохоронних органів, які, в свою чергу, повинні забезпечувати правопорядок.
Без таких взаємних зобов'язань, тільки силовими методами ми не зможемо ефективно протидіяти злочинності і корупції.
Начальник Хмельницького МВ УМВС України в Хмельницькій області В.К. Птащук