Новини

Глобальний тиждень медійної та інформаційної грамотності: у бібліотеках вже проходять заходи

У книгозбірнях Централізованої бібліотечної системи Хмельницької громади розпочали заходи з нагоди Глобального тижня медійної та інформаційної грамотності.

Уперше відзначення Глобального тижня медійної та інформаційної грамотності у світі відбулося восени 2012 року. Його ініціювало ЮНЕСКО. Цьогоріч подія проходитиме з 25 жовтня по 1 листопада. У країнах всіх континентів триватимуть загальнодержавні та локальні заходи абсолютно різних форматів. Передовсім метою ініціативи є підвищення рівня обізнаності суспільства про медіаграмотність, розвиток критичного мислення.

Першим тематичним заходом книгозбірень Централізованої бібліотечної системи став тренінг «Медіаграмотність — вимога часу», який відбувся в Центральній публічній бібліотеці 23 жовтня. Його відвідали третьокурсники ВСП «Хмельницький торговельно-економічний фаховий коледж ДТЕУ». Модерувала зустріч заступниця директора ЦБС Світлана Сінькова.

Спершу взялися за саме поняття «медіаграмотність».

«Медіаграмотність — сукупність знань, навичок та умінь, що дозволяють людям аналізувати, критично оцінювати і створювати різноманітні повідомлення для різних типів медіа. Окрім того, медіаграмотність передбачає вміння розуміти й аналізувати, як медіа функціонують у суспільстві та який вплив вони мають», — розповіла Світлана Сінькова.

Далі перейшли до розбору новин. Успішно виконали вправу «5 кейсів», з допомогою котрої визначали те, наскільки важливо людині бути медіаграмотною, володіти відповідними навичками та застосовувати їх на практиці.

«Інфомедійна грамотність — уміння орієнтуватися в інформаційному світі, розрізняти інформацію за якістю, уміти її шукати та перевіряти — життєво необхідна навичка, надважлива компетентність сучасної людини», — дійшли спільного висновку учасники.

На простих прикладах Світлана Сінькова продемонструвала важливість фактів під час оцінки новини. Зауважила, що кожен з нас, коли приймає рішення, керується переважно або фактами, або емоціями. На фактах базується інформування, але воно часто «програє» через емоційну нейтральність, відсутність прямих закликів, обіцянок простих рішень і яскравих емоцій. Натомість тиск на адресата, обіцянки, заклики, емоційні судження — усе це присутнє у великій кількості в іншому типі контенту, який не стільки інформує, скільки чинить вплив на адресата з метою зміни його ставлення чи поведінки. До цього типу контенту належать реклама та пропаганда.

Також під час тренінгу вчилися: розрізняти факти і судження, впізнавати дезінформацію та маніпуляції, розвивати критичне мислення, оцінювати якість новинних матеріалів.

За інформацією Централізованої бібліотечної системи

Хмельницької громади

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!