Проекти рішень виконавчого комітету

Про затвердження в новій редакції Положення про комісію по розгляду питань соціального захисту жителів міста

Про затвердження в новій редакції Положення про комісію по розгляду питань соціального захисту жителів міста

 

Розглянувши клопотання управління праці та соціального захисту населення, керуючись Постановами Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2003 р. № 250 “ Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям “, від 27 грудня 2017 року № 1098 «Про затвердження Порядку призначення тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату», ст. 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради

 

ВИРІШИВ:

 

1. Затвердити в новій редакції Положення про комісію по розгляду питань соціального захисту жителів міста, згідно з додатком.

2. Визнати таким, що втратила чинність рішення виконавчого комітету від    23.05.2002 р. № 423 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету № 979 від 23.12.1999 р. «Про комісію по розгляду питань соціального захисту малозабезпечених жителів міста та про умови та порядок розгляду заяв щодо надання пільг малозабезпеченим жителям міста з питань соціального захисту».

3. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови  А. Бондаренко.

 

Міський голова                                                                               О. Симчишин

  Додаток

до рішення виконавчого комітету

від ______________ року  №______

 

 

П О Л О Ж Е Н Н Я

про комісію по розгляду питань соціального захисту жителів міста

 

 

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. Положення по розгляду питань соціального захисту жителів міста                          (далі – Комісія) розроблено відповідно до Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250 (із змінами та доповненнями) «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям “, від 27 грудня 2017 року № 1098 «Про затвердження Порядку призначення тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату».

1.2. Комісія у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України, Указами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України, рішеннями Хмельницької міської ради та її виконкому, розпорядженнями Хмельницького міського голови та Хмельницької обласної

державної  адміністрації, цим Положенням.

1.3. Комісія є постійно діючим органом, утвореним з метою забезпечення соціального захисту незахищених верств населення шляхом надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям у виняткових випадках.

1.4. Рішення Комісії є колегіальним і може бути оскаржене.

1.5. Основні поняття, які застосовуються у даному Положенні:

1.5.1. Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям (далі - соціальна допомога) призначається і виплачується у грошовій формі малозабезпеченим сім’ям, які постійно проживають на території України, мають середньомісячний сукупний дохід, нижчий від прожиткового мінімуму для сім’ї.

            1.5.2. Сім’я - це особи, які постійно проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки. Права члена сім’ї має одинока особа.

            1.5.3. Малозабезпечена сім’я - сім’я, яка з поважних або незалежних від неї причин має середньомісячний сукупний доход  нижчий від прожиткового мінімуму для сім’ї.

1.5.4. Прожитковий мінімум для сім’ї – визначена для кожної сім’ї  залежно від її складу сума прожиткових мінімумів, розрахованих та затверджених відповідно до Закону України «Про прожитковий мінімум» для осіб, які відносяться до основних соціальних і демографічних груп населення.

1.5.5. Середньомісячний сукупний доход сім’ї – обчислений у середньому за місяць доход усіх членів сім’ї з усіх джерел надходжень протягом шести місяців, що передують місяцю звернення за призначенням державної соціальної допомоги, крім допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування.

 

2. ЗАВДАННЯ КОМІСІЇ

 

2. Прийняття рішень про призначення (не призначення) окремим сім’ям державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям; тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, як виняток,  враховуючи конкретні обставини, що склалися в сім’ї, а саме:

2.1.1. якщо працездатні члени малозабезпеченої сім’ї не працюють, не служать, не вчаться за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах I-IV рівня акредитації протягом трьох місяців, що передують місяцю звернення за призначенням державної соціальної допомоги (крім осіб, які в установленому порядку визнані безробітними та за інформацією центрів зайнятості не порушують законодавство про зайнятість щодо сприяння своєму працевлаштуванню, осіб, які доглядають за дітьми до досягнення ними трирічного віку або за дітьми, які потребують догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більше ніж до досягнення ними шестирічного віку; осіб, які доглядають за інвалідами I групи або дітьми-інвалідами віком до 18 років, за інвалідами II групи внаслідок психічного розладу, а також за особами, які досягли 80-річного віку; фізичних осіб, які надають соціальні послуги);

2.1.2. якщо під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов сім’ї з’ясовано, що малозабезпечена сім’я має додаткові джерела для існування, не зазначені у декларації про доходи та майно (здача у найм або оренду житлового приміщення (будинку) або його частини; один чи кілька членів сім’ї працюють без оформлення трудових відносин у встановленому порядку; можливість отримання доходу від утримання худоби, птиці, інших тварин; дохід від народних промислів, використання наявної сільськогосподарської техніки, вантажної машини, мікроавтобусу тощо);

2.1.3. якщо особи, які входять до складу малозабезпеченої сім’ї, протягом 12 місяців перед зверненням за наданням соціальної допомоги здійснили покупку земельної ділянки, квартири (будинку), автомобіля, транспортного засобу (механізму), будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку тощо або оплатили послуги з навчання, будівництва, ремонту квартири (будинку) або автомобіля, транспортного засобу (механізму), телефонного (в тому числі мобільного) зв’язку, крім житлово-комунальних послуг, у межах норм споживання та медичних послуг, пов’язаних із життєдіяльністю, на суму, яка на час звернення перевищує 10-кратну величину прожиткового мінімуму для сім’ї;

2.1.4. якщо у власності чи володінні малозабезпеченої сім’ї є друга квартира (будинок) за умовами, що загальна площа житла перевищує 21 квадратний метр на одного члена сім’ї та додатково 10,5 квадратного метра на сім’ю чи більше одного автомобіля, транспортного засобу (механізму). При цьому не враховуються транспортні засоби, які згідно із законодавством не є об’єктами оподаткування (крім тракторів на гусеничному ходу).

2.1.5. За наявності обставин, передбачених в пунктах 2.1.1-2.1.4 державна соціальна допомога може бути призначена, як виняток, коли:

- у складі сім’ї є інвалід;

- у малозабезпеченій багатодітній сім’ї виховуються троє або більше дітей віком до 18 років (якщо діти навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх, а також професійно-технічних, вищих навчальних закладах I-IV рівня акредитації, але не довше ніж до досягнення ними 23 років);

- неможливість отримання будь-яких джерел для існування пов’язаних з тривалою хворобою одного та/або кількох членів сім’ї.

Рішення про призначення державної соціальної допомоги у таких випадках приймається на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов сім’ї, яка звернулася за призначенням такої допомоги.

2.1.6. Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям може призначатися комісією без зменшення її розміру. Умови зменшення передбачені п. 17 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям.

2.2.1. У період з 1 січня 2018 р. по 31 грудня 2020 р. призначається тимчасова державна соціальної допомога непрацюючій особі, яка досягла віку, визначеного частиною першою статті 26 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, але не набула права на пенсійну виплату у зв’язку з відсутністю страхового стажу, передбаченого нормами зазначеної статті (далі - тимчасова допомога), за наявності в неї не менш як 15 років страхового стажу.

2.2.2. Тимчасова допомога не призначається у разі, коли:

 - середньомісячний сукупний дохід сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців перевищує 100 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;

 - особа одержує пенсію або державну соціальну допомогу, що призначається відповідно до Законів України «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю» або «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю»;

 - особа або члени її сім’ї протягом 12 місяців перед зверненням за наданням тимчасової допомоги здійснили купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), автомобіля, іншого транспортного засобу (механізму), будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку або оплатили послуги (одноразово) з будівництва, ремонту квартири (будинку) або автомобіля, іншого транспортного засобу (механізму), телефонного (в тому числі мобільного) зв’язку, крім житлово-комунальних послуг у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами та медичних послуг, пов’язаних із забезпеченням життєдіяльності, на суму, яка на дату купівлі (оплати) перевищує 50 тис. гривень;

- особа працює, провадить іншу діяльність, пов’язану з отриманням доходу;

 - за результатами вибіркового обстеження матеріально-побутових умов сім’ї виявлено, що особа має додаткові джерела для існування, не зазначені у декларації про доходи та майно (здавання в найм або в оренду житлового приміщення (будинку) або його частини; один чи кілька членів сім’ї працюють без оформлення трудових відносин в установленому порядку; можливість отримання доходу від утримання худоби, птиці, інших тварин; дохід від народних промислів, використання наявної сільськогосподарської техніки, вантажних машин, мікроавтобусів тощо);

 - у власності особи або членів її сім’ї є друга квартира (будинок) за умови, що загальна площа житла перевищує 21 кв. метр на одного члена сім’ї та додатково 10,5 кв. метра на сім’ю, чи більш як один автомобіль, інший транспортний засіб (механізм).

За наявності зазначених обставин, тимчасова допомога може бути призначена на підставі рішення комісії, якщо у складі сім’ї є особа з інвалідністю.

Рішення про призначення тимчасової допомоги в таких випадках приймається на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов особи, яка звернулася за призначенням такої допомоги.

2.3. Комісія приймає рішення з питань надання або відмови в наданні пільги в розмірі 100% за навчання в початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладах дітям з малозабезпечених сімей згідно Закону України «Про позашкільну освіту».

 

3. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ КОМІСІЇ

 

3.1. Всі члени Комісії користуються рівними правами у вирішенні питань, які розглядаються на засіданнях Комісії.

3.2. Комісія розглядає підготовлені в установленому порядку заяви громадян  на призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, надання або відмови в наданні пільги в розмірі 100% за навчання в початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладах дітям з малозабезпечених сімей.

3.3. Прийняття рішення про призначення (відмову) державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, як виняток, приймається на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов сім’ї. Форма акта обстеження матеріально-побутових умов сім’ї затверджується Мінсоцполітики.

3.4. Комісія має право приймати рішення щодо проведення додаткового обстеження матеріально-побутових умов проживання заявників.

3.5. При виникненні спірних питань під час розгляду справ на засіданнях Комісія має право:

- робити запити та отримувати від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, установ та організацій всіх форм власності інформацію, необхідну для проведення перевірок достовірності даних, отриманих від осіб, які входять до складу сім’ї, що звертається за призначенням допомоги, соціальних виплат;

- отримувати від осіб, які звернулися із заявою про наявність виняткових обставин, письмові пояснення до документів про доходи та майновий стан, які враховуються під час призначення допомоги, соціальних виплат;

- надавати заявникові роз’яснення (рекомендації) з питань призначення всіх видів соціальної допомоги та соціальних виплат.

3.6. Комісія приймає рішення про призначення (відмову) державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну, виплату, як виняток, заявнику після повного, об’єктивного розгляду всіх матеріалів справи. Комісія має право запитувати додаткові документи, перевіряти підстави видачі наданих документів для підтвердження права на державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям безпосередньо на підприємствах, установах, організаціях.

3.7. В окремих випадках при розгляді питань про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям рішення Комісії приймається у присутності заявника. У разі відмови в призначенні державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям зазначаються мотиви відмови та надаються роз’яснення щодо порядку оскарження рішення Комісії з наступним письмовим повідомленням у 10-денний термін.

3.8. Рішення Комісії про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям чи про відмову в призначенні може бути оскаржено до органу виконавчої влади вищого рівня або до суду.

3.9. Рішення Комісії, прийняті в межах її повноважень обов’язкові для виконання всіма установами, службами.

           

4. СТРУКТУРА І СКЛАД КОМІСІЇ

 

4.1. Комісія утворюється у складі голови, який за посадою є заступником міського голови, відповідального секретаря та членів комісії і працює при управлінні праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради.

4.2. Чисельність та персональний склад комісії затверджується рішенням виконавчого комітету міської ради. Зміни у її складі затверджуються відповідними рішеннями.

4.3. Голова комісії:

- керує діяльністю комісії;

- дає доручення членам комісії;

- скликає та проводить засідання комісії.

4.4. Заступник голови комісії виконує обов’язки голови на час його відсутності;

4.5. Секретар комісії:

- готує питання для розгляду на засіданнях комісії;

- доводить прийняті рішення до виконавців у вигляді протокольних доручень та забезпечує контроль за їх виконанням.

4.6. Члени комісії виконують обов’язки, пов’язані з діяльністю комісії;

 

5. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ КОМІСІЇ

 

5.1. Організаційною формою роботи комісії є засідання.

5.2. Засідання комісії проводяться по мірі необхідності, але не менше одного разу в місяць.

5.3. Засідання комісії є правомірним, якщо на ньому присутні не менше як дві третини її членів.

5.4. Рішення засідання комісії оформляється у вигляді протоколу, протокол підписується усіма членами комісії. Якщо член комісії не згоден з прийнятим рішенням, він має право викласти свою думку письмово та додати до протоколу.

Рішення комісії приймаються простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів комісії. В разі потреби комісією можуть вноситися рекомендації виконавчому комітету про прийняття відповідних рішень.

5.5. Протокол комісії підписується головою комісії або заступником голови, у випадку його відсутності.

5.6. Витяг з протоколу рішення комісії по розгляду питань соціального захисту жителів міста завіряється підписом заступника голови комісії та секретаря комісії і зберігається в особовій справі.

5.7. Рішення комісії носить обов’язковий характер для виконання.

5.8. Рішення комісії не потребує затвердження розпорядженням міського голови або рішенням виконавчого комітету.

 

 

Керуючий справами виконавчого комітету                                            Ю. Сабій

 

 

Начальник управління праці

та соціального захисту населення                                                             С. Воронецький  

           

             

 

 

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!