Проекти рішень міської ради

Про розгляд клопотання громадянина Мордвінова Сергія Сергійовича  щодо  надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна д

  Про розгляд клопотання громадянина Мордвінова Сергія Сергійовича  щодо  надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)

 

           Заявою від 21.08.2018 Мордвінов С.С. звернувся до Хмельницької міської ради з метою отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтованою площею 0,10 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)  на території  м. Хмельницького.

Рішенням двадцять сьомої сесії  Хмельницької міської ради від 14.12.218 № 50 Мордвінову С.С. відмовлено у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,10 га, яка межує з земельними ділянками з кадастровими номерами: 6810100000:06:002:0037, 6810100000:06:002:0015 та 6810100000:06:002:0041, з метою передачі її у власність для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) – землі житлової та громадської забудови.

Не погоджуючись з таким рішенням, Мордвінов С.С. оскаржив рішення двадцять сьомої сесії  Хмельницької міської ради від 14.12.2018 № 50.

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 09 квітня 2019 року (справа № 560/474/19) адміністративний позов до Хмельницької міської ради задоволено, визнано протиправним та скасоване рішення двадцять сьомої сесії  Хмельницької міської ради від 14.12.218 № 50 в частині відмови Мордвінову С.С. у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою       площею 0,10 га, яка межує з земельними ділянками  з кадастровими номерами: 6810100000:06:002:0037, 6810100000:06:002:0015 та 6810100000:06:002:0041 з метою передачі її у власність для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), зобов’язано Хмельницьку міську раду повторно розглянути заяву Мордвінова С.С.  від 21 серпня 2018 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки на території   м. Хмельницького орієнтованою площею 0,10 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) з метою передачі її у власність.

Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 09 липня 2019 року апеляційну скаргу Хмельницької міської ради залишено без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду  від 09 квітня 2019 року – без змін.

Розглянувши клопотання громадянина Мордвінова С.С. з урахування висновків суду слід прийти до висновку, що воно не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Статтею 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17 лютого 2011 року № 3038-VІ (із змінами) (надалі – Закон 3038-VІ)  передбачено, що генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Згідно ст. 18 Закону 3038-VІ план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон. План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.

Відповідно до ст. 1 Закону 3038-VІ план зонування території (зонінг) - містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Вищезазначена документація на місцевому рівні визначає умови та обмеження використання території населених пунктів.

Режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій. Режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, обов’язковий для врахування під час розроблення землевпорядної документації (ст. 25 Закону 3038-VІ).

Відповідно до ст. 39 Земельного кодексу України (надалі - ЗК України) використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.

Статтею 24 Закону 3038-VІ передбачено, що зміна функціонального призначення територій не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, які були передані (надані) у власність чи користування до встановлення нового функціонального призначення територій.

Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

Зміна цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та/або детальному плану території забороняється.

Земельна ділянка, яку громадянин Мордвінов С.С. бажає отримати у власність,  знаходиться на території, що не передбачає надання громадянам земельних ділянок у власність з видом цільового призначення - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

Відповідно до Плану зонування території міста Хмельницького, затвердженого рішенням 5-ої сесії Хмельницької міської ради від  30.03.2011 № 25, відображена на долучених до звернень графічних матеріалах земельна ділянка знаходиться у зоні зелених насаджень загального користування (Р-2) та накладається на зону міських і районних вулиць, доріг, майданів (у червоних лініях) (Т-1).

До переважних видів забудови земельних ділянок зони Р-2 відноситься: розміщення зелених насаджень загального користування (лісопарки, парки, сади, сквери, бульвари); рекреаційні установи (готелі, мотелі, кемпінги, будинку відпочинку, пансіонати, інші об’єкти обслуговування відвідувачів); місця короткочасного відпочинку з відповідним обладнанням; пляжі з відповідним обладнанням; малі архітектурні форми благоустрою; спортивні майданчики, стадіони, спортивні заклади.  

До дозволених видів забудови, що супутні переважним видам зони Р-2 відноситься: окремі адміністративно-господарські будівлі; громадські вбиральні; місця паркування легкових автомобілів; заклади громадського харчування; малі архітектурні форми для здійснення підприємницької діяльності - відповідно до окремого порядку, затвердженого міською радою; заклади прокату необхідного інвентарю.

До допустимих видів забудови, які потребують спеціальних зональних погоджень зони Р-2 відносяться: культові споруди (відповідно до містобудівної документації); виставочні павільйони та виставочні зали; меморіальні комплекси; кінотеатри, концертні майданчики; розважальні комплекси (ігротеки, танцмайданчики, дискотеки); станції прокату човнів та рятувальні станції; оранжереї; великі автостоянки; АЗС (лише за спеціальним дозволом); пристані.

До переважних видів забудови земельних ділянок зони Т-1 відноситься: проїзні частини, пішохідні тротуари міських вулиць; підземні пішохідні переходи з виходами; захисні зелені насадження вздовж проїзної частини; мости, тунелі, транспортні розв’язки; майданчики для стоянки автотранспорту; пункти зупинки пасажирського транспорту та їх обладнання; тролейбусні лінії та їх облаштування; споруди лінійного та енергетичного господарства; споруди сигналізації та зв’язку міського електротранспорту; інженерні комунікації; огорожа вулиць та відбійники;  АЗС; дорожня інформація (знаки та ін.).

До допустимих видів забудови за умови отримання спеціальних дозволів зони Т-1 відносяться: елементи зовнішньої реклами; малі архітектурні форми для здійснення підприємницької діяльності – відповідно до окремого порядку, затвердженого міською радою; об’єкти благоустрою (фонтани, клумби, декоративні насадження, майданчики відпочинку); пам'ятники.

Згідно ч. 4 ст. 83 ЗК України  до земель комунальної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, крім інших, належать  майдани, вулиці, проїзди, шляхи, набережні, пляжі, парки, сквери, бульвари, кладовища, місця знешкодження та утилізації відходів тощо.

Згідно п. 6 Плану зонування території міста Хмельницького види використання земельних ділянок або нерухомості, які відсутні у списках переважних, дозволених або допустимих видів забудови земельних ділянок в межах зон, є недозволеними для відповідної функціонально-правової зони та не можуть бути дозволені.

Згідно з ч. 2 ст. 18 Закону України «Про автомобільні дороги» межі вулиці за її шириною визначаються "червоними  лініями". Розташування будь-яких об'єктів, будівель, споруд або їх частин у межах "червоних ліній" вулиці не допускається.

Види забудови та іншого використання земельних ділянок (переважні, дозволені, допустимі) вищезазначеної зони направлені на захист навколишнього природного середовища, не передбачають використання земель для будівництва жилих будинків і, як наслідок, надання земельних ділянок з видом цільового призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

Згідно Генерального плану міста Хмельницького, затвердженого рішенням дев’ятнадцятої сесії Хмельницької міської ради від 06.08.2008 № 4, зазначена на графічних матеріалах земельна ділянка знаходиться на території зелених насаджень загального користування та накладається на заплановану магістральну вулицю районного значення.

Передбачені основною містобудівною документацією на місцевому рівні заходи по удосконаленню магістральної мережі міста спрямовані на покращення у цілому транспортної інфраструктури міста, вирішення існуючих транспортних проблем, забезпечення повноцінних існуючих та нових транспортних зв’язків між районами міста.

Земельні ділянки з кадастровими номерами 6810100000:06:002:0037, 6810100000:06:002:0015, 6810100000:06:002:0041 та розташовані поруч з ними сформовані земельні ділянки дійсно мають вид цільового призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), а відомості щодо них занесені до Державного земельного кадастру.

Проте, на території зелених насаджень загального користування та магістральної вулиці районного значення немає сформованих земельних ділянок, а рішень органом місцевого самоврядування про передачу у власність чи користування земельних ділянок та зміну їх цільового призначення не приймалося.

Крім того, розмір земельної ділянки, на яку Мордвінов С.С. бажає отримати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) на території  м. Хмельницького складає більше 1,2 га, що значно перевищує межі норм безоплатної приватизації згідно ст. 121 ЗК України та розміру, зазначеному у клопотанні від 21.08.2018.

Частиною 7 ст. 118 Земельного кодексу України визначено, що підставою відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність місця розташування об’єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них  нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

З огляду на наведене вище, місце розташування земельної ділянки, на яку громадянин Мордвінов С.С. бажає отримати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтованою площею 0,10 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) на території  м. Хмельницького, не відповідає вимогам Земельного кодексу України, Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Генеральному плану міста Хмельницького, Плану зонування території міста Хмельницького, що узгоджується з наведеним переліком підстав в ч. 7 ст. 118 ЗК України стосовно невідповідності обраного місця розташування об’єкта визначеним вимогам для відмови у наданні земельної ділянки.

На підставі викладеного та на виконання вимог рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від  09 квітня 2019 року, розглянувши пропозиції постійної комісії з питань містобудування, земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища, керуючись Земельним кодексом України, Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про Державний земельний кадастр», Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Генеральним планом міста Хмельницького, затвердженим рішенням дев’ятнадцятої сесії Хмельницької міської ради   від 06.08.2008 № 4, Планом зонування території м. Хмельницького, затвердженим рішенням  п’ятої сесії Хмельницької міської ради від 30.03.2011 № 25, ст. 18 Закону України «Про автомобільні дороги», міська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1. Відмовити громадянину Мордвінову Сергію Сергійовичу у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на території   м. Хмельницького площею 0,10 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), яка межує з земельними ділянками з кадастровими номерами: 6810100000:06:002:0037, 6810100000:06:002:0015 та 6810100000:06:002:0041, з метою передачі її у власність.

2. Відповідальність за виконання рішення покласти на заступника міського голови   А. Бондаренка і управління земельних ресурсів та земельної реформи.

3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань містобудування, земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища.

 

 

Міський голова  О. Симчишин

ПОГОДЖЕНО:

Секретар міської ради М. Кривак

Заступник міського голови            А. Бондаренко

Голова постійної комісії з питань

містобудування, земельних відносин та

охорони навколишнього природного середовища  А.  Кветко

Директор департаменту архітектури,

містобудування та земельних ресурсівО. Чорнієвич

В.о. начальника управління земельних

ресурсів та земельної реформи Л. Матвеєва

В.о. начальника управління архітектури

та містобудування М. Дружинін

Завідувач юридичного відділу Л. Демчук