Новини

Як хмельничани звертаються до влади

Забезпечення конституційного права громадян на звернення до органів влади є важливою ділянкою в діяльності Хмельницького міськвиконкому, департаментів, управлінь, відділів міської ради, комунальних підприємств міста. Значну роботу щодо поліпшення стану розгляду заяв, пропозицій та скарг громадян, вирішення порушених у них питань, забезпечення належного обліку звернень громадян, організацію особистих прийомів, роботу з вирішення запитів, аналізу та усунення причин, що породжують скарги, виконує відділ роботи із зверненнями громадян міської ради, який знаходиться за адресою: вул. Гагаріна, 18.

Інформація

про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2019 році

 

Надзвичайно важливе місце в системі засобів захисту прав, свобод і законних інтересів громадян, комунікації влади і громади посідає реалізація права на звернення. Звернення громадян до органів державної влади, місцевого самоврядування є їх конституційним правом. Воно закріплено статтею 40 Конституції України.

Відповідно, забезпечення цього конституційного права громадян на звернення до органів влади є важливою галуззю діяльності виконавчого комітету та виконавчих органів Хмельницької міської ради, підприємств, установ, організацій міста.

Протягом 2019 року здійснювалися системні заходи для безумовного виконання вимог Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. №348 "Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації", інших нормативно-правових актів з питань роботи зі зверненнями громадян.

Загалом, за 2019 рік до Хмельницької міської ради надійшло 40204 звернення, що на 5005 звернень або 14,2% більше, ніж у 2018 році.

Велику питому вагу займають письмові звернення і становлять 92,2% (37084 звернення) від загальної кількості надходжень. Аналізуючи статистику надходжень письмових звернень, спостерігаємо збільшення таких звернень на 15,3% або 4927 звернень у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року (2019 р.- 37084 звернення, 2018 р.- 32157 звернень).

Тенденція до збільшення числа звернень спостерігається і на особистих прийомах у керівництва міста. Протягом 2019 року опрацьовано 3120 звернень, що на 78 звернень або 2,6% більше, ніж за аналогічний період минулого року (2018 рік – 3042 звернення).

Кількість повторних звернень за два останніх роки залишається відносно стабільною (у 2019 році - 18 звернень, 2018 року – 22 звернення); число колективних звернень збільшилось на 11,6% (1047 звернень у 2019 році та 938 - у 2018 році).

 

з/п

Тип звернення

2019 рік

2018 рік

Абсолютні числа (+/-)

Відсотки (до 2018 р.)

 
 

1.

Письмові звернення

37084

32157

+4927

+14,1%

 

2.

Прийнято на особистому прийомі

3120

3042

+78

+2,6%

 

3.

Всього надійшло звернень

40204

35199

+5005

+14,2%

 

4.

Колективні звернення

1047

938

+109

+11,6%

 

 

 

 

 

 

 

Збільшення надходжень звернень від представників територіальної громади міста відбулось, здебільшого, за рахунок зростання кількості звернень з питань соціального захисту, охорони здоров’я, земельних відносин, діяльності органів місцевого самоврядування, праці та заробітної плати, комунального господарства та інших…

Кількість і характер питань характеризуються, зокрема, такими цифрами:

 

Характер питань, порушених у зверненнях громадян за 12 місяців

2019 р. (від 01.01 до 31.12) в порівнянні з аналогічним періодом 2018 р.

№з/п

Характер питання

2019 рік

2018 рік

Абсолютні

числа (+,-)

Відсотки (до 2018 р.)

1.

Соціальний захист

31978

27596

4382

115,9%

2.

Комунальне господарство

2618

2540

78

103,1%

3.

Аграрна політика та земельні відносини

1771

1647

124

107,5%

4.

Діяльність органів місцевого самоврядування

1100

713

387

154,3%

5.

Економічна, цінова, інвестиційна, зовнішньо-економічна, регіональна політика, будівництво та підприємництво

803

692

111

116,0%

6.

Житлова політика

457

531

-74

86,1%

7.

Охорона здоров'я

418

214

204

195,3%

8.

Праця і заробітна плата

283

143

140

197,9%

9.

Транспорт і зв'язок

244

455

-211

53,6%

10.

Освіта, наукова, інноваційна діяльність та інтелектуальна власність

219

256

-37

85,5%

11.

Сімейна, гендерна політика, захист прав дітей

163

125

38

130,4%

12.

Культура та культурна спадщина, туризм

46

60

-14

76,7%

13.

Діяльність місцевих органів виконавчої влади

43

141

-98

30,5%

14.

Екологія та природні ресурси

20

9

11

222,2%

15.

Фінансова, податкова, митна політики

19

12

7

158,3%

16.

Інше

10

6

4

166,7%

17.

Інформаційна політика, діяльність засобів масової інформації

4

13

-9

30,8%

18.

Діяльність об'єднань громадян, релігія, міжконфесійні відносини

4

30

-26

13,3%

19.

Забезпечення дотримання законності та охорони прав і свобод громадян

2

12

-10

16,7%

20.

Діяльність центральних органів виконавчої влади

1

2

-1

50,0%

21.

Обороноздатність, суверенітет, міждержавні і міжнаціональні відносини

1

1

0

100,0%

22.

Промислова політика

0

1

-1

0,0%

23.

Діяльність Верховної Ради України, Секретаріату Президента та Кабінету Міністрів України

0

0

0

#DIV/0!

24.

Державне будівництво, адміністративно-територіальний устрій

0

0

0

#DIV/0!

 

Разом

40204

35199

5005

114,2%

 

Як свідчить аналіз, лідерство займають питання соціального характеру. Збільшення кількості надходжень таких звернень відбулося на 15,9% або 4382 звернення (2019 р. – 31978 звернень, 2018 р. – 27596 звернень). Насамперед, це питання:

- надання матеріальної допомоги учасникам бойових дій або членам їх сімей, внутрішньо переміщеним особам із зони Операції об'єднаних сил та Криму або іншій категорії населення, яка її потребує;

- звільнення від сплати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій учасникам бойових дій або членам їх сімей;

- здобуття вищої освіти або перекваліфікація учасників БД;

- отримання соціальних виплат, субсидій;

- проведення капітальних ремонтів для пільгової категорії населення;

- забезпечення засобами технічної реабілітації (візки, милиці, протези, ходунки);

- встановлення засобів індивідуального обліку води;

- забезпечення санаторно-курортними путівками;

- реабілітації та соціального захисту інвалідів;

- виплати заборгованості із заробітної плати та інші.

Дещо збільшилась кількість звернень з питань роботи житлово-комунального господарства, а саме:

- ремонту існуючого дорожнього покриття та улаштування нового асфальтобетонного покриття;

- забезпечення гарячим водопостачанням;

- ремонту водопостачання та водовідведення у будинках;

- зрізання дерев;

- благоустрою прибудинкових територій, вивозу сміття;

- ремонту дахів будинків та стиків стін панелей будинків;

- улаштування технічних засобів дорожнього регулювання;

- вилову собак та ін.

Протягом звітного періоду на адресу керівництва міської ради надійшло 2618 звернень від мешканців міста, які порушували питання житлово-комунального господарства. Це на 78 звернень (або 3,1%) більше, ніж за аналогічний період минулого року (у 2018 році – 2540 звернень).

Найактуальнішими питаннями у сфері земельних відносин у 2019 році були:

- передача у власність земельних ділянок для індивідуального будівництва житла і гаражів, ведення садівництва, городництва;

- надання містобудівних умов та обмежень на земельну ділянку або будівництво чи реконструкцію приміщень;

- переведення садового (дачного) будинку в житловий;

- самочинне будівництво;

- виготовлення та видача будівельних паспортів та паспортів прив'язки на об'єкт;

- вирішення земельних спорів та ін.

Найбільшу питому вагу серед згаданих вище звернень, займають питання про виділення земельної ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд, садівництва від учасників бойових дій.

Що ж до конкретних показників, то кількість звернень громадян із земельних і архітектурно-будівельних питань збільшилась на 124, тобто, на 7,5% (2019 р. – 1771 звернення, 2018 р. – 1647 звернень)…

Стабільним залишається число звернень громадян з питань житлової політики - надання житла громадянам, що мають право на його одержання, індивідуальне житлове будівництво, позачергове забезпечення житлом сімей загиблих військовослужбовців, які брали безпосередню участь в Операції об'єднаних сил, а також інвалідів І-ІІ групи з числа військовослужбовців, які брали участь у зазначеній Операції, поліпшення житлових умов внутрішньо переміщеним особам зі Сходу країни, які прибули із зони ООС.

Протягом 2019 року до міської ради надійшла значна кількість звернень від найменш соціально захищених категорій громадян, у тому числі від:

 

від учасників війни та осіб з інвалідніс-тю внаслідок війни, учасників бойових дій (п. 7.1, 7.3, 7.4, 7.5)

від осіб з інвалідністю

І,ІІ,ІІІ групи

(п.7.7, 7.8, 7.9)

від ветеранів

праці

(п.7.6)

від

дітей війни

(п.7.2)

від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь

(п.7.11 ,7.12, 7.13)

від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС

та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи

(п.7.14, 7.15)

 

2019

2018

2019

2018

2019

2018

2019

2018

2019

2018

2019

2018

3208

3487

8108

5350

74

77

603

668

471

468

116

118

 

Питома вага позитивно вирішених звернень становить 77,4% від загальної їх кількості.

На виконання пункту 1, 2, 5 Указу Президента України "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування" відділом роботи із зверненнями громадян міської ради здійснено контроль за додержанням законодавства щодо ведення діловодства та роботи зі зверненнями громадян у 26 виконавчих органах міської ради та комунальних підприємствах. Завдяки цьому, протягом 2019 року вдалося виключити надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, із порушенням строків, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам. Під час перевірок надано методичну та практичну допомогу.

Це питання знаходиться на постійному контролі керівників виконавчих органів міської ради та комунальних підприємств.

Враховуючи важливість цього напрямку роботи, хід розгляду звернень хмельничан та їх результати перебувають під постійним контролем міської влади, насамперед, міського голови; регулярно аналізуються у виконкомі під час виробничих нарад. Завдячуючи цьому, стан справ щорічно поліпшується, має сталий, конкретний та системний характер.

У міській раді приділяється особлива увага вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, учасники Операції об'єднаних сил і бойових дій (від учасників БД отримано й зареєстровано 1405 звернень), особи з інвалідністю, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім'ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

Для оперативного реагування на звернення громадян та повного інформування мешканців міста з питань функціонування міського господарства регулярно проводяться прямі телефонні лінії "Міська влада відповідає" за участю міського голови, секретаря міської ради, заступників міського голови, керуючого справами виконавчого комітету. За результатами проведення 9-и таких прямих телефонних ліній зареєстровано 29 звернень від мешканців міста. Усі звернення своєчасно розглянуті, заявникам надані конкретні обґрунтовані відповіді.

Протягом 2019 року міський голова, секретар міської ради, заступники міського голови та керуючий справами виконавчого комітету провели 13 виїзних прийомів у мікрорайонах міста у приміщеннях управляючих муніципальних компаній, комітетів самоорганізації населення, закладів освіти міста, за результатами яких зареєстровано та опрацьовано 115 звернень від мешканців мікрорайонів. Усі звернення своєчасно розглянуті, заявникам надані конкретні відповіді на порушувані ними питання.

Також, протягом звітного періоду, на адресу керівництва міста надійшло 354 запити на публічну інформацію. Усі запити якісно опрацьовані, запитувачі отримали повні та обґрунтовані відповіді у встановлені чинним законодавством терміни.

Ще однією формою діалогу між владою та громадою є функціонування порталу "Електронні петиції". Тепер співпраця влади та містян стала ще продуктивнішою. Протягом звітного періоду було створено 233 петиції. З них оприлюднені 179, позаяк 54 петиції не відповідали основним вимогам Порядку розгляду електронної петиції. 16 петицій набрали 500 і більше голосів. Усі петиції опрацьовані належним чином, автори петицій отримали обґрунтовані відповіді. Відповіді опубліковані на сайті петицій.

Велику популярність у хмельничан набуло функціонування розділу "Електронні звернення". Це засвідчують і цифри. За звітний період зареєстровано та опрацьовано 521 електронне звернення. Така форма співпраці передбачає можливість візуалізувати наявну проблему за допомогою фото чи відео та звернутися до влади для її вирішення, не виходячи з дому. Більшість порушуваних заявниками питань вирішено позитивно.

Помітною подією є і ефективна робота порталу "Відкрите місто". Цей ресурс створений для поліпшення взаємодії громадян, місцевих органів влади, комунальних підприємств, громадських об'єднань, благодійних фондів та бізнесу в процесі вирішення актуальних проблем громади та отримання необхідної інформації. За рік хмельничани розмістили на порталі 657 заявок про вирішення тих чи інших комунальних проблем. Оприлюднюють надіслані звернення, а також контролюють їх виконання працівники відділу управління міським господарством Хмельницької міської ради (цілодобова служба 15-80; 0675551580).

Завдяки відпрацьованій системі у виконавчому комітеті, більшості департаментів, управлінь, відділів та комунальних підприємств, інших міських установ та організацій звернення громадян розглядаються своєчасно та уважно, заявники отримують конкретні письмові відповіді, як того вимагає чинне законодавство.

 

За інформацією

відділу роботи із зверненнями громалян