Розпорядження міського голови

від 22.01.2018 № 20-р "Про створення та організацію роботи консультаційних пунктів з питань цивільного захисту міста"

На виконання Кодексу цивільного захисту України, постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях», керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні»:

 

  1. Створити на території міста мережу консультаційних пунктів з питань цивільного захисту згідно з додатком 1.

  2. Затвердити Положення про порядок створення та забезпечення функціонування консультаційного пункту з питань цивільного захисту міста згідно з додатком 2.

  3. Управлінню з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення і охорони праці міської ради спільно з Навчально-методичним центром цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Хмельницької області надати методичну і практичну допомогу відповідальним особам щодо створення та організації роботи консультаційного пункту.

     4. Керівникам управління адміністративних послуг, комунальних підприємств управляючих муніципальних компаній, товариства з обмеженою відповідальністю «Житлово-експлуатаційне об’єднання» та будинкоуправління № 2 квартирно-експлуатаційного відділу:

4.1. до 15.02.2018 своїми наказами визначити приміщення для розташування консультаційного пункту та призначити відповідальну особу за його роботу;

4.2. до 01.03.2018 розробити та погодити з управлінням з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту і охорони праці міської ради Положення про консультаційний пункт.

5. Координацію роботи та узагальнення інформації щодо виконання  цього розпорядження покласти на управління житлово–комунального господарства та управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення і охорони праці міської ради.

6. Контроль за виконанням розпорядження покласти на заступника міського голови А. Нестерука.

 

Міський голова О. Симчишин

 

 

Додаток 1

до розпорядження міського голови

від 22.01.2018 № 20-р

 

 

Мережа

консультаційних пунктів з питань цивільного захисту міста Хмельницького

 

№ з/п

Найменування підприємства, установи, організації

Місце розташування

Контактний телефону

  1.  

Управління адміністративних послуг

вул. Соборна, 16,  

вул. Кам’янецька, 38

76-58-61

 

  1.  

Комунальне підприємство “Управляюча муніципальна компанія “Центральна”

вул. Соборна, 56

79-57-54

  1.  

Комунальне підприємство “Управляюча муніципальна компанія “Проскурівська”

вул. Володимирська, 1

65-00-23

  1.  

Комунальне підприємство “Управляюча муніципальна компанія “Південно-західна” 

вул. Молодіжна, 3,

67-40-75

  1.  

Комунальне підприємство “Управляюча муніципальна компанія “Дубове” 

вул. Купріна, 61

64-06-68

 

  1.  

Комунальне підприємство “Управляюча муніципальна компанія “Заріччя”

вул. Перемоги, 11/1

63-01-83

  1.  

Комунальне підприємство “Управляюча муніципальна компанія “Озерна”

вул. Панаса Мирного,  31

77-19-34

  1.  

Комунальне підприємство “Управляюча муніципальна компанія “Будівельник”

вул. Інститутська, 6

67-42-21

  1.  

Будинкоуправління № 2 квартирно-експлуатаційного відділу міста

вул. Майборського,11

64-64-92

  1.  

Товариство з обмеженою відповідальністю "Житлово-експлуатаційне об'єднання"

вул. Зарічанська, 8

61-54-38

  1.  

Житлово-експлуатацiйні дiльниці

№ 1, 2, 3 товариства з обмеженою відповідальністю "Житлово-експлуатаційне об'єднання"

вул. Зарiчанська, 14/3-А

63-04-66

вул. Інститутська, 8/1

67-50-80

вул. Залізняка,10

77-65-05

 

Керуючий справами виконавчого комітету Ю. Сабій

 

Начальник управління з питань надзвичайних

ситуацій та цивільного захисту населення і

охорони праці Д. Білоус

 

 

Додаток 2

до розпорядження міського голови

від 22.01.2018 № 20-р

Положення

про консультаційний пункт з питань цивільного захисту міста

 

 

1. Загальні положення

1.1. Це Положення визначає єдині вимоги до порядку створення та організації роботи консультаційних пунктів з питань цивільного захисту при управлінні адміністративних послуг, комунальних підприємствах управляючих муніципальних компаніях, товаристві з обмеженою відповідальністю «Житлово-експлуатаційне об’єднання» та житлово-експлуатацiйних дiльницях № 1, 2, 3 товариства, будинкоуправлінні № 2 квартирно-експлуатаційного відділу міста (далі – консультаційний пункт). Консультаційні пункти є осередками інформаційно-просвітницької роботи та пропаганди знань серед населення міста з питань захисту та дій у надзвичайних ситуаціях. Вони забезпечують органам місцевого самоврядування виконання завдань з навчання населення не зайнятого у сфері виробництва та обслуговування захисту та діям в умовах надзвичайних, несприятливих побутових або нестандартних ситуацій.

1.2. Діяльність консультаційних пунктів організовується відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 № 444, і Методичних рекомендацій щодо порядку створення, обладнання та забезпечення функціонування консультаційних пунктів з питань цивільного захисту при житлово-експлуатаційних організаціях та сільських (селищних) радах, затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 07.06.2011 № 587, інших нормативно-правових i організаційно-розпорядчих актів, що регламентують підготовку населення до дій у надзвичайних ситуаціях.

1.3. Мережа консультаційних пунктів створюється розпорядженням міського голови при управлінні адміністративних послуг (далі - УАП), комунальних підприємствах управляючих муніципальних компаніях (далі - УМК), товаристві з обмеженою відповідальністю «Житлово-експлуатаційне об’єднання» та житлово-експлуатацiйних дiльницях № 1,2,3 товариства (далі – ТОВ «ЖЕО»), будинкоуправлінні № 2 квартирно-експлуатаційного відділу (далі - БУ № 2 КЕВ міста).

Населення приватних житлових будинків міста, розпорядженням міського голови закріплюється для навчання за відповідними консультаційними пунктами при УАП та його філіях.

1.4. На підставі розпорядження міського голови, робота консультаційного пункту при УАП, УМК, ТОВ «ЖЕО», БУ № 2 КЕВ міста організовується наказом керівника, у якому вказується:

перелік приміщень, які виділені для розташування консультаційного пункту та строки його обладнання;

група будинків (мікрорайон) і приватні будинки, мешканці яких закріплюються для навчання за консультаційним пунктом;

відповідальні особи за створення, обладнання та організацію роботи консультаційного пункту;

кількість консультантів-фахівців різних напрямків (цивільного захисту, безпеки життєдіяльності, медицини, пожежної безпеки, охорони праці тощо), які залучаються до роботи консультаційного пункту на громадських засадах;

порядок роботи консультаційного пункту та графік проведення консультацій;

порядок взаємодії консультаційного пункту з керівництвом об'єктів підвищеної небезпеки та потенційно небезпечних об'єктів щодо забезпечення надходження від них інформації про стан безпеки;

робота з населенням, організаціями, підприємствами та установами щодо створення активу з питань цивільного захисту консультаційного пункту на місцях;

порядок забезпечення консультаційного пункту необхідним майном, літературою, навчальними посібниками та технічними засобами;

облік та звітність про проведену консультаційним пунктом за рік роботу;

особа, відповідальна за виконання наказу.

1.5. У повсякденній діяльності консультаційні пункти функціонують згідно з Положенням про консультаційний пункт з питань цивільного захисту.

Положення про консультаційний пункт розробляється відповідно до вимог нормативних актів та згідно з цим положенням посадовою особою УАП, УМК, ЖЕО, БУ № 2 КЕВ міста відповідальною за питання цивільного захисту, погоджується начальником управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення і охорони праці міської ради та затверджується керівником установи.

1.6. Загальне керівництво консультаційним пунктом здійснює міський голова.

1.7. Нагляд за діяльністю консультаційних пунктів здійснюють посадова особа УАП, УМК, ЖЕО, БУ № 2 КЕВ міста при яких створено консультаційні пункти, та працівники управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення і охорони праці.

1.8. Консультаційно-методична допомога з організації роботи консультаційних пунктів здійснюється педагогічними працівниками міських курсів Навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Хмельницької області (далі – НМЦ ЦЗ та БЖД області).

 

2. Завдання консультаційних пунктів та їх кадрове забезпечення

2.1. Головними завданнями консультаційних пунктів є:

участь у підготовці населення з питань захисту та дій у надзвичайних ситуаціях за тематикою консультацій, рекомендованою ДСНС України;

сприяння розвитку громадської свідомості щодо особистої та колективної безпеки;

підвищення рівня морально-психологічного стану громадян в умовах загрози та виникнення надзвичайних ситуацій.

2.2. Відповідно до завдань консультаційні пункти забезпечують:

доведення до непрацюючого населення правил та рекомендацій щодо дій в умовах надзвичайних ситуацій та проявів терористичних актів, зокрема особливого періоду, застосування засобів індивідуального та колективного захисту, надання першої медичної само та взаємодопомоги постраждалим, поведінки в несприятливих побутових i нестандартних ситуаціях, дотримання особистої та колективної безпечної життєдіяльності в різні пори року;

створення умов для самостійного вивчення населенням матеріалів навчальних посібників, пам'яток, іншого друкованого навчально-інформаційного матеріалу, перегляду та прослуховування спеціального циклу теле- та радіопередач;

участь у інформаційно-просвітницькій роботі та пропаганді знань серед населення з питань заходів цивільного захисту, які сплановані та проводяться у регіоні, а також роз'яснення правил поведінки та дій в умовах виникнення надзвичайних, несприятливих побутових або нестандартних ситуацій, організація та участь у виставках, змаганнях, оглядах-конкурсах, бесідах, вікторинах, виступах по радіо та телебаченню, поширення друкованої, аудіо- та відеопродукції;

участь у роботі органів місцевого самоврядування та громадських організацій із забезпечення високого рівня морально-психологічного стану населення, в умовах загрози та при виникненні надзвичайних ситуацій, зокрема особливого періоду, а також при ліквідації їх наслідків;

постійне вивчення та освоєння передового досвіду щодо форм i методів інформаційно-просвітницької роботи та пропаганди знань;

створення необхідної та удосконалення наявної навчально-матеріальної бази консультаційного пункту.

2.3. Безпосередня відповідальність за організацію роботи консультаційного пункту покладається на призначену відповідальну особу з питань цивільного захисту, яка працює під контролем керівника установи.

Крім осіб, які безпосередньо відповідають за роботу консультаційних пунктів до проведення інформаційно-просвітницької роботи та пропаганди знань цивільного захисту серед населення залучаються (за їх згодою) активісти з числа ветеранів цивільного захисту, викладачі нормативних дисциплін "Безпека життєдіяльності" і "Цивільний захист" вищих навчальних закладів, студенти старших курсів вищих навчальних закладів, медичний персонал, а також громадяни, які раніше успішно пройшли повний курс навчання, мають необхідну підготовку та відповідне посвідчення.

2.4. Особа, яка безпосередньо організовує роботу консультаційного пункту, відповідає за планування заходів, які проводяться у консультаційному пункті, зміст та своєчасне оновлення наочної інформації, організацію роботи консультантів з числа активістів цивільного захисту, стан навчально-матеріальної бази та зобов'язана:

розробляти та вести плануючі, облікові та звітні документи;

організовувати проведення консультацій з питань цивільного захисту та дій в умовах надзвичайних ситуацій за порядком та в обсязі, установленому наказом керівника організації;

проводити інструктаж консультантів;

забезпечувати необхідною літературою та приладами громадян, які побажали самостійно вивчати питання щодо їх захисту, та правильних дій 
в умовах надзвичайних ситуацій;

вести облік заходів, проведених у консультаційному пункті з навчання непрацюючого населення;

складати звіти про виконання плану роботи консультаційного пункту та представляти їх керівникові організації;

складати заявки на придбання навчального i наочного приладдя, технічних засобів навчання, літератури, вести їх облік, зберігання та своєчасне списання;

стежити за станом та порядком у приміщеннях, які використовуються консультаційним пунктом для навчання населення;

брати участь у заходах інформаційно-просвітницької роботи та пропаганди знань серед населення з питань цивільного захисту та дій в умовах надзвичайних ситуацій; підтримувати постійну взаємодію з питань навчання з управлінням з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення і охорони праці та міськими курсами НМЦ ЦЗ та БЖД області.

2.5. Відповідальна особа за роботу консультаційного пункту, у встановлений термін проходить підготовку у НМЦ ЦЗ та БЖД області та міських курсах.

 

3. Матеріально-технічне забезпечення консультаційних пунктів

3.1. Навчальну матеріально-технічну базу консультаційного пункту з питань цивільного захисту складають:

інформаційно-довідковий куток з питань цивільного захисту, що забезпечує доступне доведення до населення необхідної інформації з питань цивільного захисту та повідомлень, розроблених на основі аналізу особливостей місцевих умов та ймовірних місцевих небезпек, які можуть спричинити надзвичайні ситуації.

окреме приміщення, призначене для проведення роз'яснювальної консультаційної роботи щодо дій в разі виникнення аварій, катастроф, стихійних лих, ймовірних для конкретної території та надання практичної допомоги населенню у самостійній підготовці за спеціальними програмами підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях, які рекомендовані ДСНС України та відпрацьовані з врахуванням місцевих умов і особливостей регіону, та оснащене для цього наочними засобами навчання, спеціальною літературою, навчальними посібниками, іншим майном, необхідним для навчання.

3.2. Рішенням керівника установи, організації для консультаційного пункту виділяється приміщення у адміністративній будівлі організації, яке забезпечується необхідними меблями (столи, стільці, шафи тощо). Біля вхідних дверей консультаційного пункту розміщується табличка з надписом "Консультаційний пункт з питань цивільного захисту", розпорядок дня, графік проведення консультацій, прізвища та телефони консультантів.

Засоби обладнання та оснащення консультаційного пункту повинні відповідати сучасним вимогам теорії та практики захисту населення i території від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

Кожному відвідувачу консультаційного пункту надається можливість отримати конкретну та вичерпну інформацію про ймовірні надзвичайні ситуації у мікрорайоні його проживання, місця укриття та пункти видачі засобів індивідуального захисту (адреси), маршрути проходу до них, порядок евакуації тощо.

3.3 Інформаційно-довідковий куток з питань цивільного захисту 
є обов'язковим елементом консультаційного пункту та має вигляд окремого стенду з тематично оформленими планшетами.

Інформаційно-довідкові кутки розміщуються у зручних для їх огляду місцях масового перебування людей в адміністративному приміщенні (коридори, холи, вестибюлі тощо).

3.4 Тематичний зміст планшетів інформаційно-довідкового кутка викладається зрозуміло, наочно, лаконічно та розміром шрифту, що забезпечує його легке читання та включає:

пам'ятку щодо порядку зв'язку з екстреними службами, які діють за скороченими телефонними номерами (101, 102, 103, 104 тощо) та комунальними аварійними службами допомоги населенню;

сигнали цивільного захисту (сигнали оповіщення населення) в разі виникнення аварії, катастрофи або стихійного лиха, порядок оповіщення та дії непрацюючого населення при отриманні таких сигналів або інформації;

рекомендації щодо засобів захисту від впливу небезпечних факторів імовірних загроз техногенного характеру та правил поведінки під час виникнення аварій та катастроф;

інформацію про імовірні сезонні загрози природного характеру (стихійні лиха), наслідки яких негативно впливатимуть на життєдіяльність непрацюючого населення, та рекомендації щодо засобів захисту від впливу небезпечних факторів ймовірних сезонних загроз природного характеру i правил поведінки під час стихійного лиха;

порядок проведення евакуації населення із схемою розміщення та адресами збірних евакуаційних пунктів, рекомендації щодо готовності населення до проведення евакуаційних заходів;

розклад роботи консультаційного пункту та порядок отримання консультаційної допомоги з питань цивільного захисту.

3.5. Для тематичного оформлення приміщення консультаційного пункту використовуються навчально-наочні посібники (плакати, стенди), спеціальна навчальна література, технічні засоби навчання та навчальне майно.

3.6. Навчально-наочні посібники (плакати, стенди) розміщуються на стінах приміщення консультаційного пункту та повинні містити, з урахуванням місцевих особливостей, інформаційні матеріали наступного змісту:

структура єдиної державної системи цивільного захисту;

права i обов'язки населення щодо власного захисту, дітей i територій від надзвичайних ситуацій;

класифікація надзвичайних ситуацій;

життєзабезпечення населення в надзвичайних ситуаціях;

засоби захисту органів дихання i шкіри (засоби індивідуального захисту);

евакуація населення;

укриття населення в найпростіших захисних спорудах;

медичний захист;

оповіщення та інформування;

інші інформаційні матеріали, які розкривають зміст заходів захисту населення i територій відповідного регіону.

3.7. Спеціальна навчальна література призначена для самостійної роботи відвідувачів консультаційного пункту та повинна бути представлена:

навчальними посібниками з питань цивільного захисту;

виписками із законодавчих і нормативних актів з питань цивільного захисту населення i територій та безпеки життєдіяльності;

пам'ятками та рекомендаційними брошурами з питань охорони життя 
i здоров'я людини у надзвичайних, несприятливих побутових або нестандартних ситуаціях;

підшивками спеціалізованих журналів i газет.

3.8. Навчальне майно: засоби індивідуального захисту, рекомендовані для застосування на території (об’єкті), що обслуговується консультаційним пунктом; засоби пожежогасіння; засоби надання першої медичної допомоги; медичні муляжі та багатофункціональні тренажери для навчання навичкам надання першої допомоги; радіометри та дозиметри побутові.

Кількість зразків навчального майна консультаційного пункту визначається місцевими умовами.

3.9. Обов'язки із розроблення та впровадження стенду інформаційно-довідкового кутка та навчально-наочних посібників приміщення консультаційного пункту (надалі - навчально-наочний посібник) покладаються на керівника установи, організації.

3.10. Матеріальні та фінансові витрати, пов'язані з виділенням і утриманням приміщень консультаційного пункту, їх обладнанням і оснащенням необхідною навчальною матеріально-технічною базою здійснюються за рахунок місцевого бюджету.

 

4. Організація роботи консультаційного пункту.

4.1. Робота консультаційного пункту здійснюється за річним планом роботи консультаційного пункту згідно із Планом основних заходів Хмельницької міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту на поточний рік. У річному плані визначаються основні напрямки інформаційно- просвітницької роботи з пропаганди знань серед населення щодо захисту та дій у надзвичайних ситуаціях, а також заходи щодо удосконалення навчально-матеріальної бази пункту.

План роботи консультаційного пункту розробляється, підписується особою, яка безпосередньо відповідає за його роботу, погоджується з управлінням з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення і охорони праці міської ради i затверджується керівником установи.

4.2 Консультаційна робота з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності здійснюється працівниками консультаційного пункту згідно з графіком роботи на місяць.

4.3. Навчання населення здійснюється шляхом:

проведення консультацій з питань цивільного захисту та дій в умовах ймовірних надзвичайних ситуацій за рекомендаціями щорічних організаційно-методичних вказівок з навчання населення;

проведення інформаційних і агітаційних заходів (бесід, лекцій, вечорів питань i відповідей, показів діафільмів, відеофільмів тощо);

розповсюдження та читання пам'яток, листівок і посібників, прослуховування радіо – та перегляд телепередач з тематики цивільного захисту населення;

самостійного вивчення населенням правил поведінки та дій в умовах надзвичайних ситуацій за рекомендованою працівниками консультаційного пункту літературою;

проведення представницьких заходів (днів професійних свят, змагань, оглядів-конкурсів тощо);

участі у тренуваннях з питань цивільного захисту та захисту від надзвичайних ситуацій.

4.4. Консультаційні пункти використовують для доведення до мешканців конкретних повідомлень, що стосуються їх участі у заходах цивільного захисту за місцем проживання (дії за попереджувальним сигналом "Увага всім!", при проведенні евакуаційних заходів, укритті в найпростіших захисних спорудах і видачі засобів індивідуального захисту тощо).

4.5. При проведенні консультацій на консультаційних пунктах обов'язково надається інформація про потенційну небезпеку, що характерна для місць проживання населення, та порядок реагування на неї. Особливу увагу необхідно звертати на соціально незахищені верстви непрацюючого населення та громадян, які проживають поряд з потенційно небезпечними об’єктами.

Керівники потенційно небезпечних об’єктів через консультаційні пункти надають постійну та оперативну інформацію для населення, яке проживає в зонах можливого ураження, про стан їх захисту, методи й способи забезпечення безпеки при аваріях.

4.6. Для проведення консультацій залучаються працівники консультаційного пункту, спеціалісти міської ради, консультанти з числа активістів цивільного захисту, які пройшли підготовку на курсах та НМЦ ЦЗ та БЖД області. 3 медичних тем і питань психологічної підготовки для проведення занять залучаються працівники органів охорони здоров'я.

4.7. Робота персоналу пункту організується таким чином, щоб кожен відвідувач у будь-який час міг отримати вичерпну інформацію та роз'яснення щодо питань гарантованого забезпечення захисту та порядку його дій в умовах надзвичайної ситуації. На забезпечення цієї вимоги на консультаційному пункті постійно повинен бути працівник (консультант), здатний конкретизувати положення інформації стендів (довідкової літератури, нормативних документів), а також список контактних телефонів консультантів - фахівців відповідної галузі знань з цивільного захисту.

4.8. Просвітницька робота та пропаганда знань серед населення з питань захисту та дій у надзвичайних ситуаціях спрямовується на їх підготовку до дій при виникненні надзвичайних ситуацій, зокрема: особливостей поведінки у різні пори року, на воді, при виникненні епідемії, епізоотії, отруєнь тощо, а також дотримання правил пожежної безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

4.9. Основна увага при навчанні громадян звертається на їх морально-психологічну підготовку та умілі дії у надзвичайних ситуаціях, характерних для місць проживання, виховання у них почуття високої відповідальності за свою підготовку та підготовку своєї родини до захисту у надзвичайних ситуаціях.

4.10. На консультаційному пункті основними організаційно-розпорядчими документами є:

витяг з розпорядження міського голови про створення консультаційних пунктів з питань цивільного захисту міста;

наказ керівника про створення консультаційного пункту та організацію роботи;

положення про консультаційний пункт;

план роботи консультаційного пункту на рік;

графік надання консультацій з питань цивільного захисту працівниками консультаційного пункту;

журнал обліку консультацій.

4.11. На навчально-матеріальній базі консультаційних пунктів педагогічними працівниками НМЦ ЦЗ та БЖД в області можуть організовуватися заняття з функціонального навчання населення за виїзною формою їх проведення.

4.12. Звітність про роботу консультаційних пунктів щоквартально надається в управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення і охорони праці міської ради.

 

 

 

Керуючий справами виконавчого комітету Ю. Сабій

 

Начальник управління з питань надзвичайних

ситуацій та цивільного захисту населення і

охорони праці Д. Білоус

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!