Проекти рішень міської ради

Про розгляд заяви громадянина Радецького Р.В. щодо надання земельної ділянки площею 0,10 га для  будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)

Про розгляд заяви громадянина Радецького Р.В. щодо надання земельної ділянки площею 0,10 га для  будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)

          

До Хмельницької міської ради 05.02.2019 надійшла заява громадянина Радецького Руслана Володимировича з метою надання йому у власність земельної ділянки площею 0,10 га для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) на території міста Хмельницького.

Листом від 27.02.2019 № Р-11920-19 Радецькому Р.В. повідомлено про відмову в задоволенні заяви щодо надання земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) та про внесення його до списку громадян, які перебувають у черзі з надання земельних ділянок у порядку безоплатної їх приватизації вищезазначеного виду цільового призначення земель у відповідності до Положення про надання земельних ділянок громадянам для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) на території м. Хмельницького, затвердженого рішенням третьої сесії Хмельницької міської ради від 27 вересні 2006 року № 16 (із змінами).

Не погоджуючись з цим, громадян Радецький Р.В. оскаржив відмову, що оформлена листом від 27.02.2019 № Р-11920-19 до Хмельницького окружного адміністративного суду.

Розглянувши повторно клопотання громадянина Радецького Р.В. з метою надання йому у власність земельну ділянку площею 0,10 га для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) на території міста Хмельницького, слід прийти до висновку, що клопотання не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.

З цього випливає, що графічні матеріали, які додаються до клопотання повинні бути такими, обсяг даних яких дозволяє чітко ідентифікувати бажане місце розташування земельної ділянки відносно інших землевласників та землекористувачів, а бажана земельна ділянка має бути максимально конкретизованою, що б давало можливість органу місцевого самоврядування насамперед встановити зазначене місце розташування, перевірити відповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів та у передбачених земельним законодавством випадках надати дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо чітко визначеної земельної ділянки. 

Як вбачається з графічних матеріалів, доданих заявником до заяви вони не можуть вважатися такими, що містять місце розташування бажаної земельної ділянки, оскільки містять частину території міста Хмельницького, до складу якої входять окремі земельні ділянки, а не конкретно визначена земельна ділянка, яку заявник бажає отримати у власність.

У заяві зазначено про бажання отримати дозвіл на розроблення проекту землеустрою орієнтованою площею 0,10 га, а до заяви Радецького Р.В. додані виготовлені ними особисто графічні матеріали у вигляді скріншотів з публічної кадастрової карти, на яких зазначена бажана земельна ділянка розміром більше 0,60 га, що значно перевищує межі норм безоплатної приватизації згідно Земельного кодексу України та не дозволяє ідентифікувати місце знаходження саме земельної ділянки розміром 0,10 га.

Зазначення на карті бажаного місця розташування земельної ділянки має значення для надання об’єктивної оцінки та відповіді на клопотання заявника, оскільки пошук такої ділянки до повноважень Хмельницької міської ради не віднесено.

Розгляд питання про наявність, або відсутність підстав для надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки можливий лише по відношенню до земельної ділянки, місце розташування якої є визначеним.

Незазначення місця розташування земельної ділянки є підставою для відмови в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, зважаючи на відсутність визначеного об’єкту.

Частиною 7 ст. 118 Земельного кодексу України визначено, що підставою відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Статтею 17 Закону України від 17 лютого 2011 року № 3038-VІ (із змінами) «Про регулювання містобудівної діяльності» (надалі - Закон)  передбачено, що генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Згідно ст. 18 Закону план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон. План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.

Відповідно до ст. 1 Закону план зонування території (зонінг) - містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Вищезазначена документація на місцевому рівні визначає умови та обмеження використання території населених пунктів.

Зонінг населеного пункту створюється з метою:

- регулювання планування та забудови територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів;

- раціонального використання території населеного пункту;

- забезпечення умов для реалізації планів і програм сталого розвитку населених пунктів, збереження природного середовища та охорони історико - культурної спадщини

- встановлення правових гарантій з використання і будівельної зміни нерухомості для власників і осіб, що мають намір придбати права володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, іншими об'єктами нерухомості;

- створення сприятливих умов для залучення інвестицій у будівництво шляхом забезпечення можливості вибору інвестором найбільш ефективного виду використання земельної ділянки для містобудівних потреб у відповідності до містобудівних регламентів;

- забезпечення вільного доступу громадян до інформації стосовно розвитку населеного пункту, взаємоузгодження державних інтересів, громади та інвесторів;

- забезпечення сумісності забудови окремих земельних ділянок з оточуючою забудовою та землекористуванням; - сприяння реалізації завдань довгострокового розвитку міста, іншого населеного пункту, з урахуванням його містобудівних особливостей, наявності об’єктів історико-культурної спадщини та екологічного стану;

Основною задачею зонінгу є визначення меж зон (підзон) однорідних видів та умов використання на території населеного пункту і встановлення, диференційовано по зонах (підзонах), містобудівних регламентів. Зміст зонінгу повинен конкретизуватись з урахуванням місцевих особливостей та нормативно-правових актів місцевого самоврядування у сфері містобудування, будівництва, благоустрою території.

Зонінг є документом постійної дії.

Згідно ст. 5 Закону вимоги містобудівної документації є обов’язковими для виконання всіма суб’єктами містобудування.

Режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій. Режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, обов’язковий для врахування під час розроблення землевпорядної документації (ст. 25 Закону).

Планом зонування територій міста Хмельницького визначені території для конкретних потреб будівництва.

Бажана для Радецького Р.В. земельна ділянка знаходиться у визначеній містобудівною документацією зоні, що не передбачає надання громадянам земельних ділянок з видом цільового призначення - для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

Відповідно до Плану зонування території міста Хмельницького, затвердженого рішенням 5-ої сесії Хмельницької міської ради від 30.03.2011 № 25, відображена на долучених до звернень скріншотах земельна ділянка входить до зони зелених насаджень загального користування (Р-2).

До переважних видів забудови ділянок відноситься: розміщення зелених насаджень загального користування (лісопарки, парки, сади, сквери, бульвари); рекреаційні установи (готелі, мотелі, кемпінги, будинку відпочинку, пансіонати, інші об’єкти обслуговування відвідувачів); місця короткочасного відпочинку з відповідним обладнанням; пляжі з відповідним обладнанням; малі архітектурні форми благоустрою; спортивні майданчики, стадіони, спортивні заклади.  

До дозволених видів забудови, що супутні переважним видам відноситься: окремі адміністративно-господарські будівлі; громадські вбиральні; місця паркування легкових автомобілів; заклади громадського харчування; малі архітектурні форми для здійснення підприємницької діяльності - відповідно до окремого порядку, затвердженого міською радою; заклади прокату необхідного інвентарю.

До допустимих видів забудови, які потребують спеціальних зональних погоджень відносяться: культові споруди (відповідно до містобудівної документації); виставочні павільйони та виставочні зали; меморіальні комплекси; кінотеатри, концертні майданчики; розважальні комплекси (ігротеки, танцмайданчики, дискотеки); станції прокату човнів та рятувальні станції; оранжереї; великі автостоянки; АЗС (лише за спеціальним дозволом); пристані.

Згідно п. 6 Плану зонування території міста Хмельницького види використання земельних ділянок або нерухомості, які відсутні у списках переважних, дозволених або допустимих видів забудови земельних ділянок в межах зон, є недозволеними для відповідної функціонально-правової зони та не можуть бути дозволені.

З наведеного вбачається, що будівництво індивідуальних жилих будинків не належить до переважних, дозволених або допустимих видів забудови та іншого використання земельних ділянок у зоні зелених насаджень загального користування, а тому не можуть бути дозволеними.

Згідно Генерального плану міста Хмельницького, затвердженого рішенням дев’ятнадцятої сесії Хмельницької міської ради від 06.08.2008 № 4, бажана заявнику земельна ділянка знаходиться на території зелених насаджень загального користування.

З огляду на наведене вище, місце розташування земельної ділянки, на яку                      заявник бажає отримати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) не відповідає вимогам Земельного кодексу України, Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Генеральному плану міста Хмельницького, Плану зонування території міста Хмельницького, що узгоджується з наведеним переліком підстав в ч. 7 ст. 118 ЗК України стосовно невідповідності обраного місця розташування об’єкта визначеним вимогам для відмови у наданні земельної ділянки.

Поряд із цим, слід зазначити, що в місці розташування земельної ділянки, яку заявник бажає отримати у власність, у зв’язку з високим рівнем заболоченості даної місцевості проектом планування та забудови в районі житлового селища Книжківці передбачено відведення стічних та ґрунтових вод з вулиць Старосадової та Яблуневої шляхом прокладання дренажного водовідвідного каналу.

Пунктом 1.1 Положення про порядок надання земельних ділянок громадянам для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) на території м. Хмельницького, затвердженого рішенням 3-ї сесії Хмельницької міської ради від 27.09.2006 року №16 (із внесеними змінами і доповненнями) передбачено, що надання громадянам, які мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) (далі – земельна ділянка) на території міста Хмельницького здійснюється виключно у порядку черговості шляхом постановки на облік в управлінні земельних ресурсів та земельної реформи департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів (далі – управління земельних ресурсів та земельної реформи) після досягнення громадянином 18-ти річного віку.

Згідно з п. 1.5 вказаного Положення постановка громадян на чергу для отримання земельних ділянок здійснюється посадовою особою управління земельних ресурсів та земельної реформи за датою подання заяви, наступного дня, після завершення перевірки, яку має провести відділ інформації та кадастрів департаменту у відповідності до вимог                    п. 1.4. цього Положення, шляхом внесення інформації до спеціальної комп’ютерної реєстраційної програми.

Відповідно до пункту 1.6 зазначеного Положення щорічно формуються списки громадян, що внесені до спеціальної комп’ютерної реєстраційної програми, які перебувають у черзі з надання земельних ділянок (додаток 1), списки осіб, які користуються правом першочергового або позачергового отримання земельних ділянок (додаток 2) та списки осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення та мають статус учасника бойових дій (додаток 3) (далі - списки учасників АТО), які підшиваються в окремі Книги, які мають бути пронумеровані, прошнуровані, підписані начальником управління земельних ресурсів та земельної реформи та скріплені печаткою цього управління.

Пунктом 3.1 згаданого Положення передбачено, що право на першочергове одержання земельних ділянок мають: - ветерани праці; - діти війни; - учасники війни; - учасники бойових дій; - особи, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; - один з членів багатодітної сім’ї (батько або мати); - інваліди війни; - один з членів сім’ї загиблого військовослужбовця; - матері-героїні; - реабілітовані жертви політичних репресій; - інваліди 1 та 2 груп загального захворювання; - інші громадяни, які мають пільги на отримання земельних ділянок, передбачені законодавством України.

Згідно з пунктом 3.2 даного Положення до списку осіб, учасників АТО включаються особи (зареєстровані на території міста Хмельницького) та за пропозицією профільної постійної депутатської комісії, військовослужбовці, які до реєстрації у інших містах України, були зареєстровані та проживали у місті Хмельницькому, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення та мають статус учасника бойових дій.

Відповідно до пункту 3.3 зазначеного вище Положення позачергово, за відповідною пропозицією профільної постійної депутатської комісії міська рада може надати                                 не більше 5 % від загальної кількості земельних ділянок наступним категоріям громадян, які обліковуються окремо управлінням земельних ресурсів та земельної реформи: а) один із батьків, у сім'ї яких виховується 5 та більше дітей віком до 18 років; б) громадяни, на яких поширюється дія Закону України „Про пенсії за особливі заслуги перед Україною”; в) почесні громадяни міста Хмельницького; г) спортсмени-майстри спорту України міжнародного класу, зареєстровані на території м. Хмельницького, які стали призерами або переможцями на Чемпіонатах світу або Європи, або на Параолімпійських іграх або на Олімпійських іграх, а також Заслужені тренери України, які проживають та зареєстровані на території м. Хмельницького, які підготували спортсмена призера або переможця Чемпіонату світу чи Європи, або призера чи переможця Параолімпійських або Олімпійських ігор, за поданням Управління молоді та спорту; ґ) один із батьків, на утриманні яких знаходиться дитина-інвалід; д) один з членів сім’ї загиблого учасника антитерористичної операції – хмельничанина; е) хмельничани, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, у яких 1-а група інвалідності внаслідок поранення, що підтверджується відповідними документами. Особам, визначеним даним пунктом пропонуються земельні ділянки виключно згідно списку, за датою звернення, за винятком осіб, визначених підпунктами д) та е), яким можуть бути запропоновані земельні ділянки на звернення громадян за відповідною пропозицією профільної постійної депутатської комісії.

Відповідно до інформації, наявної в управлінні земельних ресурсів та земельної реформи департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів, заявник перебуває у черзі з надання земельних ділянок для будівництва і обслуговуванню жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) на території міста Хмельницького і станом на 06.06.2019 року Радецький Руслан Володимирович у загальному списку черговості - 15719 (у списку учасників АТО – 3164). Таким чином, на сьогодні порядковий номер черговості заявника не надійшов.

Враховуючи вищевикладене, розглянувши пропозиції постійної комісії з питань містобудування, земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища, керуючись Земельним кодексом України, Законом України «Про Державний земельний кадастр», Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Генеральним планом міста Хмельницького, затвердженим рішенням дев’ятнадцятої сесії Хмельницької міської ради від 06.08.2008 № 4, Планом зонування території міста Хмельницького, затвердженим рішенням 5-ої сесії Хмельницької міської ради від 30.03.2011 № 25, Положенням про порядок надання земельних ділянок громадянам для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) на території м. Хмельницького, затвердженим рішенням 3-ї сесії Хмельницької міської ради      від 27.09.2006 року №16 із внесеними змінами і доповненнями, міська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1. Відмовити громадянину Радецькому Руслану Володимировичу у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,10 га з метою передачі її у власність для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

2. Відповідальність за виконання рішення покласти на заступника міського голови      А. Бондаренка та управління земельних ресурсів та земельної реформи.

3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань містобудування, земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища.

 

Міський голова   О. Симчишин

ПОГОДЖЕНО:

Секретар міської ради М. Кривак

Заступник міського голови            А. Бондаренко

Голова постійної комісії з питань

містобудування, земельних відносин та

охорони навколишнього природного середовища     А.  Кветко

Директор департаменту архітектури,

містобудування та земельних ресурсів  О. Чорнієвич

В.о. начальника управління земельних

ресурсів та земельної реформи      Л. Матвеєва

В.о. начальника управління архітектури

та містобудування    М. Дружинін

Завідувач юридичного відділу Л. Демчук

 

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!