Аналіз впливу регуляторного акта проекту рішення міської ради «Про внесення до рішень міської ради від 21.09.2016 №55, 22.03.2017 № 30, від 20.09.2017 № 28»

Аналіз впливу регуляторного акта

проекту рішення міської ради «Про внесення до рішень міської ради від 21.09.2016 №55,

 22.03.2017 № 30, від 20.09.2017 № 28»

 

         Цей аналіз регуляторного впливу (далі – Аналіз) розроблений відповідно до вимог встановлених Земельним кодексом України, законами України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про місцеве самоврядування в Україні», постанови Кабінету Міністрів України  від 06.09.2017 № 717  «Про реалізацію пілотного проекту щодо організації електронних торгів (аукціонів) з використанням електронної торгової системи Pro.Zorro.Продажі» та з метою впорядкування розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території міста Хмельницького.

 

І. Визначення проблеми

 

  • Розміщення тимчасових споруд регулюється рядом нормативно-правових актів, а саме: Земельним кодексом України, Законами України «Про основи містобудування», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про благоустрій населених пунктів».

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 21.10.2011 №244 затверджено Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності. Відповідно до пункту 2.30 Порядку у разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив’язки, самовільного встановлення ТС для провадження підприємницької діяльності, така ТС підлягає демонтажу.

            Розміщення тимчасових споруд на території міста Хмельницького здійснюється у відповідності до рішення міської ради від 29.02.2012 №23 «Про розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Хмельницького».

Рішенням сесії міської ради від 12.12.12.№18 «Про затвердження комплексної схеми розміщення стаціонарних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Хмельницького» із внесеними змінами заборонено розміщення нових та розширення існуючих тимчасових споруд на території міста.

  • міською радою прийнято рішення від 22.03.2017 № 30 «Про впорядкування розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності та тимчасових конструкцій на території м. Хмельницького».

          Разом з тим, даним рішенням передбачено надання права на розміщення пересувних тимчасових споруд  на конкурсних засадах. Проте, з метою передачі даного права на засадах відкритості, прозорості, добросовісної конкуренції та запобігання корупційним ризикам пропонується запровадити процедуру електронних торгів (аукціонів) з використанням електронної торгової системи Pro.Zorro.Продажі». Переведення процедури в електронний формат передбачить швидкий обмін документами та інформацією, забезпечить розкриття усіх пропозицій учасників після завершення аукціону у відкритих торгах.

 

Основні групи, на які проблема справляє вплив:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

Органи місцевого самоврядування

+

 

Суб'єкти господарювання,

+

 

у тому числі суб'єкти малого підприємництва*

+

 

 

II. Цілі регулювання

 

Цілями регулювання є зменшення корупційної складової, запровадження засад добросовісної конкуренції та відкритості.

 

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Відсутність регулювання

У такому випадку збільшиться кількість самовільно встановлених пересувних тимчасових споруд, що в свою чергу створить умови для розвитку недобросовісної конкуренції, а надходження до міського бюджету, у зв’язку із не укладанням договорів  особистого строкового сервітуту, зменшаться. Це приведе до загострення проблеми.

Заборона розміщення пересувних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території міста

Дана альтернатива гальмуватиме розвиток підприємницької діяльності у місті.

 

Затвердження  Порядку розміщення на території міста Хмельницького  пересувних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на засадах електронних торгів

   Збільшаться надходження до міського бюджету, покращиться архітектурний вигляд тимчасових споруд, що в свою чергу, покращить привабливість міста. З метою насичення окремих мікрорайонів міста продовольчими товарами суб’єкти підприємницької діяльності на рівних умовах електронного аукціону зможуть розмістити переносні тимчасові споруди.

 

Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

 

 

Оцінка впливу на інтереси органів місцевого самоврядування

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Відсутність регулювання

Відсутні у зв’язку з відсутністю законодавчо встановленого порядку розміщення пересувних тимчасових споруд.

 

 

У разі відсутності регулювання розміщення тимчасових споруд  не будуть виконані повноваження органу місцевого самоврядування щодо вжиття заходів з розширення мережі об’єктів торгівлі.

Заборона розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території міста

В місті  розміщено 77 пересувних тимчасових споруд.   Надходження від сплати за договорами за 2017 рік склали 155917,12 грн.

У разі   повної заборони розміщення пересувних тимчасових споруд  міський бюджет втратить близько 200 тис. грн. надходжень в рік.

Затвердження  Порядку розміщення на території міста Хмельницького  пересувних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на засадах електронних торгів.

Збільшення надходжень до міського  бюджету, збільшення кількості оформлених найманих працівників, розширення асортименту товарів у мікрорайонах міста.

Регулювання не несе витрат на  його адміністрування.

 

Оцінка впливу на  інтереси громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Відсутність регулювання

Відсутні, оскільки регуляторний акт не впливає на сферу інтересів громадян

Відсутні, оскільки регуляторний акт не впливає на сферу інтересів громадян

Заборона розміщення пересувних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території

Негативний вплив у зв’язку із ускладненням придбання   товарів

Відсутні, оскільки регуляторний акт не тягне за собою додаткових витрат з боку громадян

Затвердження  Порядку розміщення на території міста Хмельницького  пересувних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на засадах електронних торгів

Насичення  товарами  народного споживання різних мікрорайонів міста. Задоволення інтересів територіальної громади з питань благоустрою.

Відсутні, оскільки регуляторний акт не тягне за собою додаткових витрат з боку громадян

 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

-

10

8

132

150

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

-

6,7

5,3

88

100

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Відсутність регулювання

-

Діяльність суб’єктів господарювання буде суперечити чинному законодавству, а також нерегульоване розміщення  пересувних тимчасових споруд погіршить благоустрій міста.

Заборона розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території міста

Неможливі, так як  дана альтернатива   перешкоджає здійсненню підприємницької діяльності

Відсутні, у зв’язку з  неможливістю розміщення ПТС

Затвердження  Порядку розміщення на території міста Хмельницького  пересувних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на засадах електронних торгів

Отримання можливості  розміщення пересувних тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності більш широкого кола суб’єктів господарювання

Свідомі витрати суб’єктів підприємницької діяльності,  яким надано право на розміщення пересувних тимчасових споруд.  Розмір витрат  може бути врегульованим  суб’єктом господарювання за рахунок зменшення  площі тимчасової споруди, зміни асортименту товарів або виду діяльності.

 

Примітка: визначити кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, не представляється можливим через те, що неможливо передбачити кількість учасників ярмаркових заходів або тип пересувної тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності, яку вибере суб’єкт господарювання.  З цієї ж причини неможливо визначити витрати  на 1 суб’єкта господарювання малого та середнього підприємництва та сумарні витрати за альтернативами.

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Відсутність регулювання

1

Проблема продовжує існувати

Заборона розміщення пересувних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території

1

Проблема продовжує існувати

Затвердження  Порядку розміщення на території міста Хмельницького  пересувних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на засадах електронних торгів

                        3

Усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть

 

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Затвердження  Порядку розміщення на території міста Хмельницького  пересувних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на засадах електронних торгів

Збільшення надходжень до міського бюджету, зменшення скарг мешканців на роботу пересувних  тимчасових споруд

-

Дана альтернатива   сприятиме    розвитку мережі торгівлі в різних мікрорайонах міста (а не переважно в центрі міста), крім того більше суб’єктів господарювання  отримають  можливість             (на умовах аукціону) розмістити  об’єкти пересувної торговельної мережі.

Відсутність регулювання

-

Негативні наслідки для всіх учасників

У випадку повної відсутності регулювання  розміщення пересувних тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності значно погіршується право територіальної громади на  благоустрій міста, створюються  умови для недобросовісної конкуренції.

Заборона розміщення пересувних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території

-

-

Порушується право суб’єктів господарювання на  ведення підприємницької діяльності.

 

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Відсутність регулювання

Не є прийнятною, адже не вирішує проблему

 

х

Затвердження  Порядку розміщення на території міста Хмельницького  пересувних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на засадах електронних торгів

Усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть

 

 х

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми

            Для розв'язання проблеми, зазначеної в розділі 1 цього аналізу, пропонуємо прийняти рішення міської ради ««Про внесення до рішень міської ради від 21.09.2016 №55,

 22.03.2017 № 30, від 20.09.2017 № 28».

           Основною метою прийняття регуляторного акту є забезпечення більш ефективних умов розміщення пересувних тимчасових споруд, збільшення місць для проведення ярмарків, надання додаткових можливостей для розвитку підприємницької діяльності в сфері торгівлі у м. Хмельницькому.

З метою реалізації поставленої мети пропонується проведення таких заходів:

• поліпшення якості нормативної бази, що регулює порядок розміщення тимчасових споруд;

• забезпечення виконання законодавчих актів вищої юридичної сили.

            Пропонується встановити такий порядок, який дозволить економічними  методами впливати на розміщення тимчасових споруд, вибір асортименту товарів та видів діяльності, а також на умовах електронних торгів виборювати право на розміщення пересувних тимчасових споруд .

 

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів мікро підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, також проведено робочі зустрічі з експертами, обговорення з громадськими організаціями.

 

№ з/п

Вид консультації

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

2

Робочі зустрічі, консультації з експертами, обговорення пропозицій

5

Узгоджені позиції щодо внесення змін до Порядку розміщення ПТС на території міста.

            2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів мікро підприємництва:

Кількість суб’єктів малого- та мікро підприємництва, на яких поширюється регулювання:  140 од., у тому числі мікро підприємництва 132 од.;

Питома вага суб’єктів мікро підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється проблема 93,3 %.

 

   3. Визначити кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, не представляється можливим через те, що неможливо передбачити кількість учасників ярмаркових заходів або тип пересувної тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності, яку вибере суб’єкт господарювання.  З цієї ж причини неможливо визначити витрати  на 1 суб’єкта господарювання малого підприємництва та сумарні витрати за альтернативами.

               Для виконання вимог регуляторного акта додаткові витрати органів місцевого самоврядування не потрібні.

 

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії регуляторного акта необмежений.

 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Показниками результативності дії регуляторного акту є:

а) надходження до міського бюджету за договорами особистого строкового сервітуту  за  рік, у порівнянні із надходженнями за  попередній рік;

б) кількість суб’єктів господарювання, які керуватимуться Порядком (учасники);

в) кількість учасників ярмаркових та фестивальних заходів.

 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

  1. Базове відстеження результативності проводиться до прийняття регуляторного акта.
  2. Повторне відстеження результативності проводиться через рік після прийняття регуляторного акта.
  3. Періодичне відстеження - через три роки після виконання заходів з повторного відстеження.
  4. Відстеження результативності проводиться статистичним та соціологічним методами.
  5. Види даних: статистична інформація, наявна в управлінні торгівлі.
  6. Цільова група: суб’єкти малого та середнього бізнесу – фізичні особи – підприємці, юридичні особи.

 

 

Заступник начальника управління                                                                 Н. Коваль

 

Посадові особи виконавчого комітету Хмельницької міської ради, відповідальні за здійснення державної регуляторної політики

ПІБ Адреса
Сахарова Наталія Євгенівна
начальник відділу розвитку промисловості та підприємництва управління економіки
м. Хмельницький, вул. Героїв Маріуполя, 3 (0382) 76-21-12 [email protected]

Дорогі хмельничани! Схилімо голови і вшануймо світлу пам'ять та героїчний подвиг воїнів, що загинули на полі бою. Згадаймо мирних громадян та дітей, життя яких обірвала збройна агресія російської федерації проти України. Загальнонаціональна хвилина мовчання... Слава Україні! Героям Слава!